Het vervolg.......
Wat eraan ten grondslag ligt:
KONING VAN PENTAKELS
Naast dat ik denk dat jij over de middelen en omgeving beschikt om evt. kinderen groot te brengen (zie zijn weelderige gewaad, de koning beschikt al over de eigenschappen van zijn kleur. In dit geval dus pentagrammen wat staat voor materie-financiën. Praktisch heb jij je zaken op orde) denk ik dat de kaart ook te maken heeft met rijpheid, jou leeftijd dus (zie al de vele rijpe druiven trossen, en de koning is de oudste - laatste van de kaart van de hofkaarten).
De reden waarom je nu op dit punt in je leven zo aan het twijfelen bent over wel of geen kinderen is omdat de tijd dringt, om het maar even zo te verwoorden. Je hebt het idee dat als je ooit nog aan kinderen wil beginnen, dat je hier dan snel een besluit over moet nemen omdat het anders, gezien je leeftijd, te laat zal zijn. Je vindt de tijd rijp om er voor eens en altijd een besluit over te nemen (koningen zijn besluitvaardig), en je twijfels te overwinnen (de koning heeft zijn geharnaste voet op een harnas of dier liggen, ziet eruit als een overwinning).
De reden dat jij zo twijfelt ligt volgens mij voor een deel nog in je onderbewuste (de wat duistere figuur op de kaart en donkere kleuren). Kan te maken met iets uit je verleden - jeugd. Misschien dat jij een moeilijke jeugd hebt gehad en je dit lot jou eventuele kinderen wilt besparen.

Ik geef maar even een voorbeeld.
Dit haal ik uit de kaart
KELKEN 6
Toekomstige invloeden,
deze kaart heeft namelijk te maken met het verleden. De kaart ligt omgekeerd. Zelf doe ik nooit aan omgekeerde kaarten. Ik wil het mezelf niet zo ingewikkeld maken en kaarten hebben zowiezo positieve en negatieve aspecten in zich.
Wellicht kunnen de toekomstige invloeden dan zijn dat jij blokkades uit het verleden bewust wordt en ermee aan het werk gaat. Je geeft iets weg, iets gevoelsmatig (het kind op de kaart). Iets ouds - een oud gevoel wat jij niet meer nodig hebt of kunt gebruiken. Je ruimt iets op waardoor er ergens anders meer ruimte komt. Zo maak je de weg vrij voor iets nieuws.
STAVEN 2
Recent verleden;
Ergens in je begint iets te knagen, je wilt iets meer, uitbreiding van je wereld. Er groeit ergens een verlangen. Let op het getal 2, wat je hebt ken je wel, je wilt meer: 3 (man + vrouw = 2 + kind = 3).
Hoewel het eng kan zijn om de plannen concreet te maken, want wat je nu hebt ken je, dat is veilig en wat je ervoor in de plaats krijgt weet je niet, begin je ergens toch wel naar uit te kijken (ergens bedoel ik mee dat het verlangen is beginnen te groeien, het is nog niet geheel duidelijk of het verlangen een kinderwens betreft of dat je iets anders wil in je leven. De man op de kaart houdt de wereldbol in zijn hand maar het is niet duidelijk waar op de wereld hij is en waar hij naartoe wil. Ook kijkt de man ergens naar uit).
Twijfel je over het opgeven van je vrijheid en met het besluit wel een kind te krijgen, het opgeven van je vrijheid. Het getal 2 kan ook staan voor een keuze. Je vindt het aan de ene kant wel een eng idee om je zo te laten inperken door een kind, maar het verlangen is er wel of groeiende.
ZWAARDEN 6
Mogelijke uitkomst;
Heb je in het heden al een eerste stap genomen naar verandering (kelken 8 ) op deze kaart ben je al een stukje verder. Hier ben je daadwerkelijk op weg naar iets nieuws. Al je gedachten, twijfels en zorgen neem je wel met je mee (dit zijn de zwaarden in de boot die je met je meeneemt). Het is niet zo dat met het nemen van de beslissing (het is een zwaarden kaart en zwaarden kunnen knopen doorhakken, bij de mogelijke toekomst heb je dat dus gedaan) dat je dan gelijk van al je twijfels en zorgen verlost bent, helaas!
Waarheen je gaat is nog steeds niet duidelijk (je kunt niet zien waar de boot precies heen vaart). Dit is ook niet iets dat de kaarten voor je kunnen beslissen en waar je beslissing van af zou moeten hangen. Een beslissing moet je zelf maken, je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen keuzes.
Maar de mogelijke uitkomst is wel dat je een richting hebt gekozen, je hebt besloten. En met het nemen van het besluit kom je in 'rustiger vaarwater' terecht qua gevoelens, gedachten en overwegingen die nu door je hoofd spelen (kijk naar het golvende water rechts van de boot en het rustige water links waar je heen gaat).
Zo nou hier laat ik het voorlopig wel bij. Ik hoop dat je er wat aan hebt maar ben wel erg nieuwsgierig naar je reactie en of ik het een beetje raak heb!

Als andere mensen hier ook nog op- of aanmerkingen over hebben, voel je vrij. Ik hoop hier wat te leren.
Liefs.