Dromen over geld.

Gestart door Billy, februari 28, 2008, 16:42:17 PM

Billy

Ik heb 4 dromen kunnen onthouden van deze nacht, ik vind dat wel heel erg veel.
Ik ga er eentje hieronder zetten omdat ik denk dat het de belangrijkste is en ook de eerste die ik me terug herinnerde.

Ik haal geld uit de muur maar ipv het gewenste bedrag blijft het geld maar uit de automaat komen.
Zoveel geld kan ik wel gebruiken en ik hou het. Maar er is geen gevoel van blijdschap maar van angst. Angst om het kwijt te geraken en dan niets meer over te hebben. Angst omdat ik het geld heb aangenomen. Niemand mag weten dat ik het bij mij heb, ik steek het zelfs tussen krantenpapier en voel me heel ongemakkelijk als iemand mijn krant wil lezen.
Misschien moet ik het uitleggen aan de bank, maar als ik rationeel ben, dan weet ik dat zij weten wat er gebeurt is, de kans is zelfs groot dat dit geld gewoon van mijn eigen rekening komt.

Het gevoel bij deze droom is vooral onnodige stress en angst.

Groetjes
BillyB

Ricca

Lieve Billy,

Geld vertegenwoordigt een bepaalde waarde en in dromen kan het een aanwijzing zijn voor de mate waarin je jezelf op waarde schat. Er komt een onverwacht groot bedrag uit de geldautomaat. Zoveel geld kun je wel gebruiken, dus eigenlijk heb je gewoon aangetrokken wat je nodig hebt, maar toch zit het je helemaal niet lekker. Bijna als vanzelf ga je ervan uit dat je je iets hebt toegeëigend waar je geen recht op hebt en dat bederft het plezier. Verstandelijk bedenk je dat de kans groot is dat het geld gewoon van je eigen rekening komt, maar in je hart ben je er niet gerust op. Je bent ook bang om het kwijt te raken en verstopt het geld (waardepapier) tussen krantenpapier (vrij waardeloos papier) en voelt je heel ongemakkelijk met de hele situatie.

Een droombank is echter geen gewone bank. :) Je kunt je bankrekening zien als je spaarpot met innerlijke rijkdom: met moed en kracht, met eigenwaarde, zelfvertrouwen en zekerheid, met vertrouwen in de goddelijke voorzienigheid enz. Je innerlijke hulpbronnen. Vergeet niet jezelf de credits te geven voor alles wat je al op je conto hebt staan, voor alles wat je al geleerd en verworven hebt. Het conto is goed gevuld en je mag er altijd gebruik van maken. Daar is het nu juist voor. ;D Ieder mens is automatisch (de automaat) begiftigd met eigenwaarde en die hoef je echt niet te camoufleren met krantenpapier. Eigenwaarde is blijvend en een krant is een wegwerpartikel, dus die eigen waarde zal toch wel weer aan het licht komen.

Misschien heb je voorafgaand aan de droom in een bepaalde situatie niet genoeg rekening met jezelf gehouden (en te veel met anderen), misschien heb je jezelf weggecijferd of tekortgedaan. Daarmee creëer je een schuld - niet aan de bank, maar aan jezelf - om in jezelf te geloven, voor jezelf op te komen, jezelf op waarde te schatten en van jezelf te houden. Ieder mens is waardevol en daarop zijn geen uitzonderingen. Je hebt recht op al het goede, omdat je bent wie je bent. En geen gemaar. ;)

Liefs,
Ricca 

P.S. Bekijk de andere drie dromen ook eens in dit licht. De dromen uit één nacht hebben gewoonlijk op een of andere manier met elkaar te maken.
From Ricca with Love

Billy

Thanks, Ricca

Het staat weer volledig in mijn actualiteit.
Ik had die droom in februari maar kreeg van jou onlangs het antwoord, net alsof het zo moest zijn; hoe alles toch zo synchroon verloopt.
Ik heb eens in het verleden gaan graven - tips en aanreikingen gekregen vanuit het universum waar precies naar toe te kijken - en heb antwoorden gevonden; hoe het allemaal gestart is, vanwaar het komt enzo. Nu moet ik iets doen met die antwoorden zodat ik waarlijk al het goede en het beste kan aantrekken.

Dank je Ricca
Weer een mijlpaal van een inzicht. (kan het echt niet anders verwoorden  ;D )

Groetjes
BillyB