Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een vreemde droom

Gestart door Selene71, februari 21, 2008, 09:02:45 AM

Selene71

Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand hier iets mee kan:

ik ben in een slaapkamer en sta op het punt gemeenschap met een man te hebben. Ik kijk goed naar hem: hij is aantrekkelijk en goed verzorgd, mooi lichaam, hij is blond, heeft blauwe ogen en is van slavische afkomst, en, ik besef dat hij een stuk jonger dan ik is. Maar ik weet nog goed dat ik ook wilde weten of hij hygienisch was en dat werd gevoelsmatig bevestigd. We beginnen....er is heel veel passie en we voelen elkaar goed aan, terwijl we elkaar helemaal niet kennen. Op het moment dat hij klaar moet komen, gaat hij eruit en er komt slijmerige bloed uit en niet zo een beetje ook! Maar, het rare is, hij vindt dit normaal en ik? Ik vraag alleen aan hem of hij zeker weet dat hij niet naar een dokter moet... Dan word ik wakker.

Bij-informatie: ik val over het algemeen niet op jongere mannen en ik hou al helemaal niet van korte avontuurtjes. Ik kan hem niet identificeren met iemand uit mijn dagelijkse leven. Waarschijnlijk werd ik dan ook door de eerste twee factoren snel wakker.

Veel succes en alvast bedankt voor de reacties.

Selene

zeno

hoi hallo,ik ben hier pas nieuw,en las je berichtje,mischien komt die droom voort uit angst uit je jongere(ouber)tijd en met ongesteldzijn hebbende te maken?
en heb je mischien ook wel nare ervaringen gehad,en/of geen goeie sex?groetjes,en sterkte

Ricca

Lieve Selene,

Wat is er mooier dan dat je vrouwelijke en je mannelijke energie minnaars worden? Want dat is het. Onbekende personen in dromen zijn vrijwel altijd aspecten van onszelf. Je beleeft de hartstochtelijke eenwording met je animus (= het mannelijke in jezelf, in vrouwendromen meestal voorgesteld door een knappe jongeman) en jullie voelen elkaar heel goed aan. :)

Opmerkelijk is dat hij van slavische afkomst is. Als je een speciale band hebt met slavische landen of personen, kan er persoonlijke symboliek meespelen die je alleen zélf kunt duiden, maar dan nog is er ook een meer universele betekenis aan te geven. Namen van landen en streken mag je vaak heel letterlijk opvatten en bij het woord slavisch denk ik aan slaafs, onderdanig o.i.d. Je mannelijk energie is onderdanig aan je vrouwelijke energie - en zo hoort het eigenlijk ook. Vrouwelijke energie is bijvoorbeeld gevoel en intuïtie. Mannelijke energie is bijvoorbeeld moed en kracht en handelend optreden. Het handelen zou altijd in dienst moeten staan van het gevoel en de intuïtie. En dat is in jouw droom het geval.

Als je in het waakleven je krachtdadige mannelijke energie gebruikt om je innerlijke gevoel of innerlijke ontwikkeling te ondersteunen en er constructief uitdrukking aan te geven, zal de liefde voor jezelf ook in je relaties tot uiting komen en zul je bijvoorbeeld geen overheersende macho-mannen (meer) aantrekken, maar mannen die een sterke koesterende innerlijke vrouw (anima) hebben. Relaties van vrouwen weerspiegelen de relatie met hun eigen animus.

Bloed is symbolisch voor levenskracht. Je innerlijke man schenkt jou deze kracht en samen staan jullie (=jij) sterk. De grote hoeveelheid bloed doet ook aan een geboorte denken. De geboorte van je nieuwe geïntegreerde zelf.

Je droom heeft dus niets met avontuurtjes te maken, zelfs niets met seks. Jouw bezorgdheid om de hygiëne en jouw vraag of hij echt niet naar de dokter moet, zijn heel grappig en laten zien dat je in de droom nog niet beseft wat er aan de hand is. Maar dat geeft niet. De droom heeft zijn werk toch wel gedaan. Het innerlijke pact is bezegeld, de innerlijke verzoening (letterlijk :-*) een feit.

Geniet er maar van, strong woman. :)
Ricca
From Ricca with Love

Selene71

Beste Ricca,

hartelijk dank voor je uitleg, waarin ik mij, zoals vorige keer, helemaal in kan vinden.

Veel liefs,
Selene