Wat voor betekenis had mijn droom ?

Gestart door Jeroentje, februari 12, 2008, 18:18:59 PM

Jeroentje

Hoii allemaal,, ik had vannacht weer eens een droom het was een tijdje geleden en hij ging over.....

ik zat in een flat op een slaapkamer bij een man en een vrouw ze hadden sex  ;)  ik zag het en zij we moeten hier weg want we worden omsingeld door een leger van mensen die ons niet mogen,er stonden inmiddels ook al allemaal auto,s rond de flat met mensen die ons niet mogen en ons willen pakken we gaan de huiskamer in en die man zegt tegen me rustig maar rustig maar niks aan de hand en vervolgens zie ik een super groot aquarim om de flat heen waar ik doorheen kan lopen zon soort koepel waardoor je heen loopt en de vissen kan zien zwemmen,sommige plekken waren open van het aquarium op het stuk waar het open was stonden naakten standbeelden ( meisjes )  ik kijk ernaar en zeg gatver wat ben jij voor iemand.....vervolgens zit ik ineens in mijn eigen auto samen met me moeder en rijd ik door een straat en gooit er een stevige kerel die gespierd is een rotje onder mijn auto, zonder pardon stap ik uit en ik geef hem flink op zijn donder door heftig te praten en te laten zien dat ie niks met mij moet beginnen en hij  word bang en gaat weg,heel raar gevoel dat ik gewonnen had van hem want normaal zou ik dat niet durfen en het voelde goed dat ik het durfde me moeder stond met open ogen te kijken hoe ik dat deed en toen stopte de droom. poeh poeh een hele tekst en alvast erg bedankt voor de gene die hem wil ontcijferen  ;D ;D

groetjes Jeroen

Ricca

Lieve Jeroen,

Dank je voor de tekening die je me gestuurd hebt. Hij komt wel ongeveer overeen met wat ik me bij je droom had voorgesteld. :) Het gaat in je droom vooral over gevoelens en hartsaangelegenheden. Ik ga er om te beginnen van uit dat alle personen in de droom aspecten van jouzelf zijn, maar hier en daar lijkt het ook over relaties te gaan. Ik ga je droom in twee delen splitsen. In het eerste deel ben je vooral een toeschouwer die waarneemt en onderzoekt. In het tweede deel speel je een actievere rol.

Deel 1

Citaat van: Jeroentje op februari 12, 2008, 18:18:59 PMik zat in een flat op een slaapkamer bij een man en een vrouw ze hadden sex  ;)  ik zag het en zij we moeten hier weg want we worden omsingeld door een leger van mensen die ons niet mogen,er stonden inmiddels ook al allemaal auto,s rond de flat met mensen die ons niet mogen en ons willen pakken we gaan de huiskamer in en die man zegt tegen me rustig maar rustig maar niks aan de hand en vervolgens zie ik een super groot aquarim om de flat heen waar ik doorheen kan lopen zon soort koepel waardoor je heen loopt en de vissen kan zien zwemmen,sommige plekken waren open van het aquarium op het stuk waar het open was stonden naakten standbeelden ( meisjes ) ik kijk ernaar en zeg gatver wat ben jij voor iemand.....

Het zal je misschien verbazen, maar seks heeft in dromen niet altijd met seks te maken. Het heeft vrij vaak de betekenis van intimiteit en koestering of de behoefte daaraan en/of de behoefte om je (emotioneel) helemaal bloot te geven. Op een dieper niveau staat het voor het samengaan van je eigen mannelijke en vrouwelijke energie. Al deze betekenissen zitten in de droom en het loopt allemaal door elkaar...

Terwijl je naar de intieme scène kijkt, is er buiten de flat een soort dreiging. Dit kan betekenen dat je het eng vindt om jezelf gevoelsmatig helemaal bloot te geven en dan liever wegloopt ('we moeten hier weg'). Maar tegelijkertijd ben je ook de man die jou (jezelf) geruststelt... De mensen buiten de flat die erop uit zijn jullie (jou) te pakken te nemen, zijn slechts je eigen gevoelens, die zich tegen jezelf richten. In dit verband kun je je afvragen of er iets in jezelf is waar je een hekel aan hebt of waar je boos om bent. Het slot van de droom lijkt daar enige duidelijkheid in te brengen, maar eerst de rest van de droom.

Op je weg naar buiten ontdek je een supergroot aquarium dat zich om de flat slingert en waar je doorheen loopt. Dit is je gevoelswereld en de vissen zijn jouw gevoelens. Door het glas zijn ze duidelijk zichtbaar en dat is waar het hier om gaat: de zichtbaarheid van gevoelens, gevoelens tonen, transparant zijn. In ieder geval ben je hier voor jezelf heel transparant.

Toch is er iets wat je stoort... In nissen van het aquarium zie je naakte standbeelden van meisjes. Zij symboliseren het beeld dat jij van meisjes hebt en zijn tevens een weerspiegeling van hoe je over het vrouwelijke in jezelf denkt (dat gaat altijd samen). Je vindt het maar raar dat die natuurgetrouwe beelden daar zo openlijk staan, zich helemaal blootgeven in de gevoelswereld... dat doe je toch niet... 'gatver' :P... Ik zeg niet dat hier je stoere macho-kant aan het woord is die niets van het vrouwelijke in zichzelf moet hebben, maar je kijkt er wel een beetje ongemakkelijk tegenaan. Helemaal aanvaard heb je je eigen vrouwelijke energie nog niet.

En dat heeft gevolgen voor de relaties die je aantrekt (of in het verleden aangetroken hebt), want de kans bestaat dat je meisjes aantrekt die niet echt van zichzelf houden - en daardoor niet in staat zijn oprecht en eerlijk van jou te houden. Je ziet, er is alle reden om het vrouwelijke in jezelf te omarmen. :)

Deel 2 volgt...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Omdat ik het vaak over mannelijke en vrouwelijke energie heb en omdat in jouw dromen dit thema steeds op een of andere manier meespeelt, nu eerst een overzichtje van wat je daar zoal onder kunt verstaan. Het is niet volledig. Daarna de rest van de droom.

De mannelijke kant van een mens (ieder mens, man of vrouw) kan tot uitdrukking komen in:
handelen - doen - daadkracht - actie - dingen maken - construeren - concretiseren - presteren - nut - directheid - duidelijkheid - verstand - redeneren - argumenteren - abstraheren - logica - rechtlijnigheid - bewijzen - analyseren - oordelen - heersen - beheersen - overheersen - overwinnen - controle - orde - regels - maatregelen - macht - vastberadenheid - moed - wilskracht - ego - assertieve kracht - strijd - vechten voor of tegen iets - agressie - doorzetten - forceren - geweld - onderdrukking - oorlog.

De vrouwelijke kant van een mens (man of vrouw) komt tot uitdrukking in:
zijn - toelaten - ontvangen - accepteren - aanvaarden - overgave - aanpassen - passiviteit (een kracht!) - geduld - wisselvalligheid - gevoelens - emoties - aanvoelen - inspiratie - innerlijk weten - intuïtie - fantasie - verbeelding - creativiteit - kunstzinnige expressie - alle bovennatuurlijke vermogens - sensualiteit - lichamelijkheid - zachtheid - zorgzaamheid - warmte & affectie - inlevingsvermogen - medeleven - verbondenheid voelen -  bemiddeling - verzoening - vergeving - vertrouwen - harmonie - vrede.

Deel 2

Citaat van: Jeroentje op februari 12, 2008, 18:18:59 PM...vervolgens zit ik ineens in mijn eigen auto samen met me moeder en rijd ik door een straat en gooit er een stevige kerel die gespierd is een rotje onder mijn auto, zonder pardon stap ik uit en ik geef hem flink op zijn donder door heftig te praten en te laten zien dat ie niks met mij moet beginnen en hij  word bang en gaat weg,heel raar gevoel dat ik gewonnen had van hem want normaal zou ik dat niet durfen en het voelde goed dat ik het durfde me moeder stond met open ogen te kijken hoe ik dat deed en toen stopte de droom.

Ineens zit je in je auto en je moeder is erbij. Ook dit is het samengaan van mannelijke en vrouwelijke energie, waar deel 1 van de droom al op wees. Je moeder is hier een aspect van jezelf: een deel van jou dat op je moeder lijkt, bijvoorbeeld jouw zorgzame en koesterende kant. Het besturen van een auto kun je vergelijken met het gebruik van de wil (= mannelijke energie). Net als een auto is de wil het voertuig dat je gebruikt om ergens te komen (op de levensweg). Maar er is een oponthoud omdat een stevige, gespierde kerel een rotje onder je auto gooit. Letterlijk een rot-streek (rotje) van hem. En een rot-ervaring voor jou. Hoewel je dat normaal niet zou durven, stap je zonder pardon uit de auto en geef je hem flink op zijn donder, waarna hij het hazenpad kiest. Wie is die kerel? Hij is stevig en gespierd, dus vermoed ik dat hij jouw macho-zelf is, een deel van jou waar je eigenlijk bang voor bent omdat het in staat is op een explosieve rot-manier (rotje) uitdrukking te geven aan je mannelijke energie. Een manier die jij afwijst. Misschien ben je zelfs bang geweest dat elk soort mannelijke energie tot rot-tigheid kan leiden, maar tot je verbazing blijk je in staat om op een spontane manier heel mannelijk en agressief en direct te reageren en te krijgen wat je wilt (de kerel gaat ervandoor), zonder dat er iets destructiefs gebeurt. Dit is een bijzondere ervaring voor je en ook een soort eye opener: je moeders ogen zijn groot van verbazing, maar omdat je moeder hier een deel van jou is, zijn het eigenlijk je eigen grote ogen :o. Dankzij de aanwezigheid van je 'moeder' was je in staat de kerel op zijn donder te geven in het vertrouwen dat jouw zorgzame, vrouwelijke kant niet zou toestaan dat er iets vernietigends of schadelijks zou gebeuren. Je vrouwelijke energie heeft jouw kracht en zelfverzekerdheid niet doen afnemen, maar juist doen toenemen en daardoor kon je met een gerust hart uiting geven aan je boosheid op de kerel. Je macho-zelf opereerde solo (zonder vrouwelijke energie) en dat helpt je niet echt vooruit. Integendeel. Maar door het contact met je vrouwelijke energie ben je zeker van jezelf en sterker dan de stoere kerel. :) Een mooie innerlijk ontwikkeling.

Liefs,
Ricca 
From Ricca with Love