Mijn (korte) nachtmerrie

Gestart door Selene71, februari 08, 2008, 15:03:28 PM

Selene71

Ik hoop dat er iemand met wat uitleg kan komen voor mijn volgende droom:

Ik lig in bed, onrustig, kan niet in slaap komen. Plots wordt ik wakker (in mijn droom) en zie een hele rare situatie: mijn reserve dekbed - donkerblauw - is tegen het plafond aangeplakt, uitgespreid. Op de grond, zijn er verschillende objecten die hard door de kamer rennen in een rondje. Een daarvan gaat nog wel snel, maar ik kan het wel duidelijker zien: een minipaardje, geheel van wit papier, met een lange staart, wapperend door de snelheid. Ik wil eigenlijk uit bed stappen om de situatie beter te kunnen bekijken en andere objecten (dieren?) te herkennen, maar twijfel. Ik vermoed nl dat het dekbed als val dient, eenmaal uit bed en naar de 'plek des onheils', sta ik precies onder het dekbed, die dan wel eens naar beneden zou kunnen komen en om mij heen zal vallen. Ik vind het zo eng, dat ik wil schreeuwen in mijn poging om stemgeluid te produceren, word ik (echt) wakker.

Hoop dat  er wat reacties komen, het is een droom van ong. een maand geleden, maar is mij heel erg bij gebleven.

Alvast bedankt,

Selene71

peter put

Citaat van: Selene71 op februari 08, 2008, 15:03:28 PM
Ik hoop dat er iemand met wat uitleg kan komen voor mijn volgende droom:

Ik lig in bed, onrustig, kan niet in slaap komen. Plots wordt ik wakker (in mijn droom) en zie een hele rare situatie: mijn reserve dekbed - donkerblauw - is tegen het plafond aangeplakt, uitgespreid. Op de grond, zijn er verschillende objecten die hard door de kamer rennen in een rondje. Een daarvan gaat nog wel snel, maar ik kan het wel duidelijker zien: een minipaardje, geheel van wit papier, met een lange staart, wapperend door de snelheid. Ik wil eigenlijk uit bed stappen om de situatie beter te kunnen bekijken en andere objecten (dieren?) te herkennen, maar twijfel. Ik vermoed nl dat het dekbed als val dient, eenmaal uit bed en naar de 'plek des onheils', sta ik precies onder het dekbed, die dan wel eens naar beneden zou kunnen komen en om mij heen zal vallen. Ik vind het zo eng, dat ik wil schreeuwen in mijn poging om stemgeluid te produceren, word ik (echt) wakker.

Hoop dat  er wat reacties komen, het is een droom van ong. een maand geleden, maar is mij heel erg bij gebleven.

Alvast bedankt,

Selene71

hoisels Selene,
wakker worden in een droom is een situatie die ik (h)erken,
je bent dan meestal ook 'bewust' en dit maakt alles veel intenser,
ook inzake angstgevoelens...
In jouw geval zou ik het echter niet als een 'nachtmerrie' beschouwen;
ik denk dat het donkerblauwe deken te maken heeft met je ontwikkeling inzake intuitie,
en de rap rondrenende 'beestjes' zijn mischien verbonden aan je instinctieve evolutie(zie ook
kracht+totemdieren in het onderdeel 'shamanisme'... ).

doei?

peter

Ricca

Hallo Selene,

Ik vind je droom echt een prachtige droom. Helaas was je erg bang en daarom leek het voor jou een nachtmerrie, maar ik geloof niet dat deze droom bedoeld was om jou bang te maken. Donkerblauw en wit zijn de kleuren van intuïtie en zuiverheid.

Wakker worden in een droom is altijd de overgang naar een ander bewustzijnsniveau. Het is alsof er even een sluier wordt opgelicht (gesymboliseerd door het dekbed tegen het plafond). Onder het dekbed zie je iets dat tot dan toe verborgen was. Kleine figuren rennen hard in het rond. Een van de figuren is een klein minipaardje van wit papier met een lange, wapperende staart. Een paard is een symbool voor energie of levenskracht en het witte minipaardje kun je zien als een innerlijke spirituele kracht. Het is nog klein en kwetsbaar (van papier), maar wat klein is kan groeien. Het rennen zie ik als een teken van enthousiasme. Ik zie hier dus net als Peter een mogelijkheid voor intuïtieve of spirituele ontwikkeling.

De hele ervaring roept nog angst bij je op. Je bent bang dat het dekbed naar beneden komt en om je zal heen vallen... Maar weet je, het enige wat er zou gebeuren als het dekbed naar beneden komt is dat je weer naar het 'gewone' droombewustzijn terugkeert (het bewustzijn van voordat je 'wakker' werd) en dat je rustig doorslaapt.

Door je poging om te schreeuwen heb je jezelf echt wakker gemaakt. Misschien is dat wel goed, want nu heb je in ieder geval de herinnering aan de droom meegenomen. Ik hoop dat je door de uitleg gerustgesteld bent en dat je, als je nog eens zoiets droomt, eraan denkt om kalm te blijven en rustig te kijken wat daar nog meer in je innerlijk rondrent. Het zal vast iets moois zijn.

Liefs,
Ricca 
From Ricca with Love

Selene71

Lieve Ricca,

hartelijk dank voor de uitleg. Het klopt eigenlijk helemaal. Om terug te komen op het dekbed, de andere kant is felgroen en die was zorgvuldig weggewerkt, want daar zag ik niets van terug. Mijn eigen gewoonlijke dekbed en overtrek is wit en die lag op mij, totdat ik wilde opstaan om te gaan kijken. Ik ben reeds een tijdje bezig met het 'beter' ontwikkelen van mijn intuitiegevoel, het bereiken van een hogere niveau van spiritualiteit, maar soms slaat opeens een beetje paniek toe. De angst voor het onbekende, wat er nu komen zal, omdat ik het al, weliswaar in prille stadium, heb meegemaakt. Kleine signalen die ik bijna niet herkende als ingevingen, die een voorbode waren van wat komen zou. Er is enthousiasme naar meer, maar ben er nog onbekend in. Ik heb nog niet de juiste weg gevonden om meer open te staan voor een hoger niveau. Ik ben nog niet klaar om me helemaal te laten gaan. Ik heb nog niet geleerd om een langere tijd in emotionele-spirituele- balans te zijn, er zijn nog te veel schommelingen, waardoor ik niet helemaal 'leeg' ben voor andere sferen.

Nogmaals dank en ik heb weer voldoende info om even verder te kunnen.

Groetjes en veel liefs,

Selene

zeno

hallo,je berichten gelezen,jij hebt erg veel slapeloze nachten helaas,mischien heb jij te veel onrust door alles wat er is of was gebeurt,soms,als je ontwaakt en merkt dat je hele leven als een soort droom is vervult,zou je haast zo weer gaan slapenom terug te keren in die soms mooie dromenwereld,want dat is de wereld die je ook soms zelf kunt maken,anders dan helaas die klote maatschappij,sorry voor het woord.
ik wilde aan sommige dromen  vasthouden(visieoenen)maar maar verdorie dat rotwoord maar ook,de realiteit.ja wat is dat???zolals ik het vaak voel en zie,vlucht ik weg,mag dan 43 zijn,maar wat is er mis met dromen,doe er niemand zeer mee,alleen mijzelf als ik ontwaak,soms gelukkigmaar,noem mij naief,beter dan egoist,haha oke stom grapje,veel sucses!!!!!!!!