geboortekaart

Gestart door susanvansoest, januari 29, 2008, 18:21:40 PM

susanvansoest

Volgens de berekening op de site http://www.wonderbaarlijkearcane.nl/geboortekaart.htm is de heremiet of kluizenaar mijn geboortekaart. Wat wil dit zeggen?

En hoe staat dit in verhouding tot mijn naamkaart (de keizer)?

Liefs Susan

p.s. dankjewel Ricca voor je reactie waar te plaatsen!

Ricca

Lieve Susan, 

De geboortekaart wordt meestal persoon(lijkheid)skaart genoemd.
http://www.catharinaweb.nl/tarot/tarot-pers.htm

Het volgende schreef ik al eens eerder:

De persoonskaart (die je uitrekent met behulp van je geboortedatum) zegt iets over je persoonlijke levensdoel, de opdracht die je jezelf hebt gesteld vóórdat je aan dit leven begon. De kaart laat zien op welke gebieden je leeropgaven/uitdagingen liggen. Mensen met dezelfde persoonskaart komen dus voor soortgelijke uitdagingen te staan - die echter in de praktijk op oneindig veel manieren verpakt kunnen zijn...

De wezenskaart of zielekaart zegt iets over het doel van je ziel door alle levens heen en toont een thema dat op een of andere manier in al je levens een rol speelt. En de kwaliteiten die je daarbij tot steun zijn. De kaart geeft ook een aanwijzing over de 'bewustzijnsfamilie' waartoe je behoort en kan soms zielsverwantschappen uit de doeken doen (tussen mensen met dezelfde zielekaart), hoewel bij dit laatste nog meer factoren meespelen.

Voor de zielekaart tel je de twee cijfers van de persoonskaart bij elkaar op. Heb je een persoonskaart van één cijfer, dan zijn persoonskaart en zielekaart gelijk. Dit betekent dat je heel gericht door het leven gaat: je zult in dit leven voor alles aan het doel van je ziel werken.

Heb je eenmaal je persoonskaart en je zielekaart bepaald, dan is het belangrijk dat je zélf vaststelt wat ze op dit moment voor je betekenen. Je kunt de betekenissen van de kaarten opzoeken. Je kunt ook proberen in je verbeelding de kaarten binnen te gaan en aan de figuren op de kaart vragen wat je in dit leven van de kaart mag leren. Noteer het eerste antwoord dat je te binnen schiet. Op verschillende momenten in je leven zul je verschillende antwoorden krijgen en je zou deze procedure daarom af en toe moeten herhalen. Geleidelijk zul je meer en meer begrijpen wat deze kaarten voor jou persoonlijk betekenen. Het is ook goed om ze op een of andere manier in je dagelijkse leven te betrekken. Je kunt bijvoorbeeld kopieën maken van beide kaarten en deze in een lijstje aan de muur hangen.

Tot zover wat ik eerder schreef. Als de Kluizenaar je persoonskaart is, ben je op aarde gekomen om je leven te leiden volgens de waarheid die je diep van binnen voelt, om de waanwijsheid van de wereld de rug toe te keren en om alles wat echt en natuurlijk is na te streven. Dat hoeft niet in afzondering te gebeuren, maar vaak zijn er wel momenten of perioden van afzondering nodig. Door die gebieden te verlichten die nog donker zijn, leer je meer en meer over wie je bent. Waarschijnlijk zul je in de loop van je leven veel van de ideeën die jou in de stoffelijke wereld hebben doen belanden, herzien. Dat kunnen ideeën zijn zoals het geloof in het negatieve, het geloof in de macht van angst, het geloof dat woede krachtiger is dan liefde enz. Ik geef maar wat voorbeelden. Iedereen heeft wel enkele beperkende overtuigingen meegebracht, niet om zich erdoor te laten verslaan, maar om van ze te leren. Om ervaringen om te zetten in wijsheid...

Met de Kluizenaar als persoonskaart kunnen er ook lessen liggen op het gebied van loyaliteit en trouw (aan personen, groepen of doelen) en op het gebied van eenvoud. Gaandeweg zul je het vermogen ontwikkelen om zonder uiterlijke hulp of leidraad je eigen weg te vinden. Want je bént je eigen licht. Er is ook een verband met 18 De Maan (1+8=9).

De Druidcraft-Kluizenaar heeft een wolf bij zich en dus zou je ook de wolfkaart in gedachten kunnen houden. Het was me nog niet eerder opgevallen hoe goed de wolf en de Kluizenaar bij elkaar passen. :)
http://www.starmanproductions.nl/medicijnkaarten/kaart15.html

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

susanvansoest

Ricca,

dankjewel voor je reactie! Ik herken veel in je beschrijving.

liefs Susan

franciska123

beste ricca

ik heb ook eens voor mezelf de persoonskaart en de wezenskaart getrokken
als persoonskaart heb ik " de gehangene" nr 12 , dat lijkt me niet zo een leuke kaart en in de beschrijving bij catharina arcana vind ik ook geen voldoende antwoord wat mijn doel hierdoor in hetleven is , kan u mij hierbij helpen aub
het lijkt me allemaal eerder negatief

de wezenskaart is 4 de keizer daar kan ik me wel iets bij voorstellen

hartelijk dank in elk geval voor de moeite

carina