Auteur Topic: Welke legging?  (gelezen 2867 keer)

Dance

• Gast
Welke legging?
« Gepost op: januari 13, 2008, 10:57:16 am »
Hoi allemaal,

ik ben Dance (sommige herkennen mn naam miss nog..) en ik ben hier een tijd niet meer geweest..ik neem me voor om hier ns meer te komen.. :)

Ik vroeg me af welke legging ik moet doen met een vraag als: "komen er kinderen in de toekomst."
Iem zei me ooit hoe en wat ivm kinderen en ik zou nu wel ns willen weten of die gelijk had..

Ben heel nieuwsgierig naar jullie reakties..

Groetjes,

Dance

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
Re: Welke legging?
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2008, 20:25:09 pm »
Hallo Dance,

Ja, ik herken je nog. :)

Ik denk niet dat je op de vraag : "Komen er kinderen in de toekomst?" een betrouwbaar antwoord zult krijgen. Er zijn heel veel redenen waarom dat geen goede vraag is voor een legging. Op de eerste plaats ligt de toekomst niet vast. In het topic Het Keltisch Kruis op het Arcana-forum heb ik daar bij kaart 10 Uitkomst onlangs nog iets over geschreven. Je kunt het hier lezen:

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?topic=2343.msg31411#msg31411

En over de vraag bij een legging:
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?topic=2343.msg31470#msg31470

Wat je eventueel wél zou kunnen doen is de volgende vraag stellen: "Heb ik al onbewust contact met een ongeboren zieltje dat bij ons wil komen leven?" Trek dan één kaart en kijk of er een kind op die kaart staat óf dat het bijvoorbeeld een 'moederkaart' is. De kaarten met kinderen zijn Bekers 6, Bekers 10, Zwaarden 6, Pentakels 10, De Dood, de Zon en Oordeel. Moederkaarten zijn de Keizerin, Bekers Koningin en Pentakels Koningin. Verder kan Staven Aas op een geboorte wijzen en de Dwaas op nieuw leven.

Trek je geen van deze kaarten dan zegt dat alleen maar dat er op dit moment nog geen afspraak gemaakt is met een kandidaat-zieltje. Maar dat kan op een later moment natuurlijk altijd nog gebeuren. Heb je eenmaal een kaart getrokken, doe dan voorlopig geen leggingen meer over dit onderwerp.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Dance

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2008, 20:36:30 pm »
Hey Ricca,

bedankt voor je reaktie en wat leuk dat je me nog herkent!

Ik had ondertussen al het Keltisch kruis gelegd (Heb het ook op het forum geplaatst.)
en heb er idd de Bekers 6 en zwaarden 6 in teruggevonden.

Ik heb een reden voor die vraag al kan ik me idd wel indenken dat ik er misschien geen duidelijk antw kan op krijgen..

Ik wil er nog niet teveel over kwijt omdat ik niemand wil beinvloeden die mn keltisch kruis-legging ns wil bekijken..

Groetjes,

Dance
x

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2008, 21:12:34 pm »
Hi Sandance,

Dat over 'kinderkaarten' en 'moederkaarten' geldt eigenlijk alleen wanneer je één kaart trekt met de vraag die ik noemde. Bij het Keltisch Kruis spelen veel meer factoren mee bij het lezen van de kaarten.

En natuurlijk kun je bij de vraag 'zieltje' ook vervangen door 'zieltjes'.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love