Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Vaag

Gestart door Jeroentje, januari 05, 2008, 20:57:54 PM

Jeroentje

Hallo allemaal, ik heb een heel vage droom gehad,ik zag een vierkante vijver en in de vierkante vijver zag ik verschillende vallen staan bij elke val zag ik een bever en ik zag zon bever de val in rennen en toen klemde die dicht ,de bever wou terug maar daardoor klemde die nog veel harder,ik zag dat dus in die vierkante vijver gebeuren meerdere vallen en meerdere keren klapte zon val,en dan ineens tussendoor (ja heel raar haha) een vis die ik in me handen had maar hield hem niet vast, was te glad en zei ook..... lijkt wel een aal en gooide hem de vijver in.Zon rare droom maak ik echt heel weinig mee  ??? ??? vandaar dat ik het wil weten wat het betekend.

Alvast bedankt  ;D

Groetjes Jeroen

Dance

Hoi Jeroen,

ik plaats mn reaktie hier ook maar:

Knaagdieren symboliseren meestal ergernissen, die aan de dromer knagen.
Het kan ook zijn dat je iets kwijt geraakt, (muisen en ratten zijn de ongenodigde kostgangers van de mensen)

Het wil in ieder geval zeggen dat je energieverlies hebt, doordat je voor jezelf het gevoel hebt dat je tekort schiet.
Het dromen over ratten, (grote ergernissen) betekenen dat je nog meer energieverlies hebt.
Het is belangrijk om dan met je denken een andere houding aan te nemen.
Ratten en muizen zijn mensenschuw. Ze gaan confrontaties uit de weg.

Geloof meer in jezelf. Je bent goed zoals je bent! Je hoeft geen enkele confrontatie uit de weg te gaan.
Want als het binnen in je blijft knagen, dan kan je ziek worden. Ratten en muizen brengen ziektes mee.

Als je in je droom muizen of ratten vangt, dan wil dat zeggen dat je overwinningen gaat boeken.
En dat je zult opkomen voor jezelf!

Hopelijk heb je er iets aan..

Groetjes,

Dance

Ricca

Hallo Jeroen,

Je droom is een mooi vervolg op de vorige en helemaal niet vaag hoor. Leuke beesten trouwens, die bevers. :)

Dieren staan in een droom meestal voor een bepaalde eigenschap van of kracht in jezelf. Voor de betekenis van veel dieren kun je gebruik maken van de indiaanse medicijnkaarten. Lees eerst maar eens de kaart van de bever:

http://www.starmanproductions.nl/medicijnkaarten/kaart22.html

De bevers in de droom staan dus voor de doener in jou en voor de kracht waarmee je plannen uitvoert om bepaalde doelen te bereiken. Dromen gaan altijd over het heden, dus het gaat om waar je op dit moment mee bezig bent. En blijkbaar is er iets dat niet helemaal lukt, want de bevers lopen in een val en komen vast te zitten. De droom laat ook zien hoe dat komt.

Het water van de vijver is jouw gevoelswereld (gevoelens, intuïtie e.d.). De vijver is vierkant: je hebt je gevoelens in een vierkant ingepast, ze een scherp afgebakend gebied toegestaan en ze niet de vrijheid gegeven om hun natuurlijke (ronde) vorm aan te nemen. Heb je ooit ergens een vierkant plasje water zien liggen? De vierkante vorm is een inperking of indamming van het gevoel. Een vierkant is een degelijke constructie, gericht op zekerheid en controle, helemaal passend bij een doener, maar niet zo passend als het om gevoel gaat. Bevers voelen zich zeer goed thuis in het water, maar die inperking van het water vormt voor de bevers een val...

De vis die je ineens in je handen hebt, is als waterdier een zuiver gevoelssymbool en staat o.m. voor het vermogen wijs te zijn zonder strategisch te zijn. Die wijsheid is dus in jou aanwezig, maar hij glipt uit je handen, omdat hij niet in je handen (= symbool van handelen of doen) thuishoort, maar in het water van de gevoelens. De droom wil je op deze manier aansporen om vaker spontaan en intuïtief te reageren op wat er in je leven gaande is, zonder het eerst te moeten beredeneren of analyseren (dát is de val waar de bevers in lopen).

Aan doen gaat altijd een keuze vooraf. De keuze aan wélk doel je wilt werken. Je gevoel is een betrouwbare raadgever. Als je je gevoel en intuïtie gebruikt om je doelen uit te kiezen, zul je zien dat de bevers niet meer vastlopen. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love