Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Brand

Gestart door Harmony, december 26, 2007, 19:04:07 PM

Harmony

Ik heb van de week een droom gehad.. ik was in een hotel.. en daar brak brand uit. Heb er op tijd uit kunnen komen.. maar wat zou zoiets nu betekenen?

Harmony

pff ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. had het vannacht weer. nu in een soort van bungalow. alles net op tijd eruit kunnen redden, ik mijn man constant aansporen schiet nu op schiet nu op, brand was begonnen onder de vloer, vloer werd heet.. wij uit het raam gesprongen en uiteindelijk net buiten ontplofte het huisje...  ???  ???  ??? wordt hier niet echt vrolijk van. wie kan me helpen?

Harmony

Ricca

Lieve Harmony,

Brand staat in dromen meestal voor oplaaiende emoties of voor emotionele spanningen die een uitweg zoeken. Die spanningen kunnen in het dagelijks leven nog vrij onbewust zijn (onder de vloer), maar in de droom word je er wel mee geconfronteerd. In de eerste droom ben je in een hotel (een tijdelijke verblijfplaats), dus het lijkt een tijdelijke situatie - of misschien heb je jezelf verteld dat de spanningen maar tijdelijk zijn. Omdat een hotel niet je eigen huis is, kun je zelfs het gevoel hebben dat het je allemaal niet echt persoonlijk raakt. Je weet aan de brand te ontsnappen, loopt er a.h.w. voor weg - maar daarmee zijn de spanningen niet verdwenen.

In de tweede droom is de brand in een soort bungalow. Opnieuw een tijdelijk verblijf, maar nu kun je er niet langer omheen. Je man is er ook bij, wat het aannemelijk maakt dat het om spanningen binnen de relatie gaat. Het begint onder de oppervlakte (onder de vloer, onderbewust), maar terwijl je probeert te redden wat er te redden valt en je man langzaam tot de ontdekking komt dat er überhaupt iets aan de hand is, komt er al snel een uitbarsting (explosie). De explosie werkt als een uitlaatklep voor de spanningen en in die zin is de droom een helende droom. Maar ook het uitlaatklep-effect is van tijdelijke aard (hotel, bungalow) en dus zou je in het waakleven nog wel moeten kijken wat er precies aan de hand is - zodat de spanningen niet terugkeren.

De explosie markeert een overgangsmoment in de relatie of in jouw gevoel. In ieder geval kom je door de explosie op een nieuwe manier in de relatie te staan. Ik geloof niet dat je door de dromen meteen verontrust hoeft te zijn. Vuur zorgt altijd voor verandering, maar vaak is dat een verandering ten goede of een vernieuwing. In geval van spanningen is het wel belangrijk dat jullie je niet laten verleiden alleen naar elkaars buitenkant (ego) te kijken. Zie liever de ziel van de ander, het bewustzijn binnenin.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love