wie helpt me op de goede weg?

Gestart door meertje, december 12, 2007, 11:49:05 AM

meertje

Hallo allemaal.

Ik heb zit momenteel erg in de knoop en weet niet welke beslissing ik moet nemen.
Mischien kan iemand mij raad geven of kaarten voor mij leggen.
Ik heb zelf al kaarten gelegd en daar kwam zwaarden koningin uit
bekers koningin en munten vijf.

Ik begrijp dit al volgt zwaarden koningin: we hebben er lang over gedaan om een kindje te kunnen krijgen dat is uiteindelijk gelukt.
Bekers koningin het heden maar die snap ik niet.
momenteel vraag ik me af of ik wel in deze relatie moet blijven en of het ooit wel harmonieus tussen ons kan worden.
Als ik er voor kies te breken met de realtie dan wil mijn partner onze zoon 17 maanden net zoveel zien als ik hem zie. Dat kan ik niet hem een paar nachten per week missen.
maar mag ik blijven is dat niet egoistidch maken we nog een kans
Munten vijf is volgens mij deze angst
klopt dit?

Ricca

Lieve Meertje,

Er is geen hechtere band dan tussen moeder en kind. Wat bezielt je partner om zo'n jong kindje voor de helft van de tijd op te eisen? Hij is toch slechts de vader? Ik wil absoluut niet het belang van vaders ontkennen, maar de band tussen moeder en kind is toch een andere. Vaders kunnen zich getroost voelen door te weten dat zij in vorige levens ook moeder zijn geweest en in dit leven kind van hún moeder, dus zo'n intieme band kennen zij ook... Maar een kindje zó jong hoort normaal gesproken bij de moeder. Munten 5 weerspiegelt inderdaad jouw grote angst, maar die angst hoeft echt niet uit te komen. Met twee koninginnen in de legging moet er toch begrip (Zwaarden Koningin) en harmonie (Bekers Koningin) mogelijk zijn... Bekers Koningin staat ook voor jouw moederliefde. Probeer er gewoon op te vertrouwen dat je zoontje bij je blijft, want als je bang bent hem een deel van de tijd te moeten missen, zal hij die angst feilloos aanvoelen. Als ik één ding geleerd heb van Derek Ogilvie (in het prachtige programma Baby's wil is wet), dan is het wel dat baby's en kleine kinderen, precies weten wat er in de relatie van hun ouders speelt... Misschien kun je samen met je partner eens naar dat programma kijken (vanavond 21.30 RTL4 en iedere donderdag)...
Als een relatie echt niet te redden is (maar heb je daar al hulp bij gehad?), zou je nooit 'in het belang van het kind' bij elkaar moeten blijven, want daarmee geef je je kind echt het verkeerde voorbeeld. Het belang van het kind is een harmonieuze, veilige, liefdevolle omgeving (met of zonder vader).

Veel liefs,
Ricca
From Ricca with Love

meertje

Hallo

Bedankt voor je antwoord.Ook voor ons zoontje er was ging het niet altijd lekker. Ik heb in het verleden al gepraat hij 1 keer. toen stond ik ook op het punt te breken met de relatie kort darop was ik spontaan zwanger na 5 jaar kunst en vliegwerk.Omdat wij vroeger thuis veel ruzie hebben meegemaakt wilden we dit voor ons zoontje voorkomen maar helaas.
we kijken ook altijd trouw naar baby's wil is wet en ik ben me ervan bewust dat kinderen alles snappen daarom.
Nu hangt hij wel erg aan zijn vader hoor zegt ook alleen maar papa.
we werken allebij onregelmatig dus de gene die vrij is zorgt voor ons zoontje wat dus inhoud dat mijn vriend 3 dagen per week alleen met hem is.
ik snap wel dat mijn angst niet het geluk in de weg mag staan.
en hoe meer kaarten ik leg hoe vaker ik te zien krijg dat ik moet stoppen en dat het me wel lukt.
ik hoop dat ik het ook echt ga doen als dat het beste is.

bedankt

klaproos1945

het is het spelen van de kinderen
hij houdt niet van het krijs geweld
alle kinderen kennen hem
hij marcheerde van den helder
naar maastricht
het gaat niet goed het gaat niet slecht
we kiezen zelf we kiezen de hemel
dit is niet meer te stoppen
mijn rugzak en mijn tentje mee
ik ga naar amerika