Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

ik zink

Gestart door inkiko, november 29, 2007, 10:53:26 AM

inkiko

Ik heb nu al weer een jaar geen duidelijke dromen gehad. Eergister voor het eerst weer en het laat me niet los. Hoop dat iemand me een duidelijker beeld kan geven.

Fiets naar huis door de stad en verdwaal. Herken niets en sta aan de rand van de stad, op een kade tusen luid vertrekkende matrozen met hun vrouwen. Het stuk kade waarop ik sta beweegt, het is een soort sluis. Ik wil terugspringen maar verlies een plastik tas en ik zie hem in het water glijden godverdomme. Gelukkig kan een zwerver de tas nog net grijpen en heb ik een zeiknatte tas en probeer te inventariseren wat er nu allemaal nat is terwijl ik aan de kant probeer te komen. Dat lukt niet want de sluis waarop ik sta is nu in het midden van de haven geloodsd. Een beetje verdwaasd sta ik midden op het water en heel langszaam voel ik de sluis zakken en zie mensen roepen dat ik eraf moet komen. Maar er is alleen maar donker diep water om me heen. Ik zink. Godverdomme. Ik laat het water tot mijn kin komen,..denk aan al mijn spulletjes in mijn tassen en begin te zwemmen terwijl ik heel erg medelijden met mezelf heb en keihard snotter als een kind. Ik probeer mezelf te troosten,...ben tenslotte alleen maar nat maar het helpt niet. MOEt gewoon heel erg hard huilen. Voor het eerst sinds 42 jaar ( zwemdiploma) moet ik weer met kleren aan zwemmen.

Ricca

Lieve Inkiko,

Wat je gedroomd hebt lijkt veel op een oudere droom waarin ook je tas in het water viel en jijzelf in het water (van de emoties) dreigde te vallen. Deze keer kom je wél in het water terecht en je huilt als een kind. Dat is heel goed en nodig. De sluis is de sluis waardoor je gevoelens gaan stromen. Je verzet je wel, maar er is geen houden aan. De droom zelf is een uitlaatklep (sluisdeur) die verhindert dat je vast blijft zitten in verdriet of hopeloosheid. Daarom is het een helende droom.

Gevoelens moeten stromen. Je hoeft niet bang te zijn dat je jezelf verliest (een deel staat in dromen voor het geheel en jouw plastic tas met spullen staat voor je zelf-gevoel), want de zwerver in jezelf vist je tas met zelfgevoel wel op. De zwerver is een deel van jou dat zich misschien door je omgeving buitengesloten voelt, maar tegelijkertijd ben je die omgeving ook ontgroeid en is zij niet meer echt vertrouwd (het is een vreemde stad geworden waarin je verdwaald bent). Het begin van de droom met de vertrekkende matrozen ademt een sfeer van afscheid en de zwerver staat ook voor jouw behoefte aan vrijheid en onafhankelijkheid. Eigenlijk is de zwerver een heel positief symbool en je kunt hem vergelijken met de Dwaas uit de tarot (je schrijft zelfs dat je een beetje ver-dwaasd op het water staat :)). Uiteindelijk verschijnt de zwerver/dwaas in jezelf altijd op het juiste moment om de juiste redenen op de juiste plaats.

Veel liefs,
Ricca
From Ricca with Love

inkiko

Hallo rica!
Bedankt voor de felicitatie en de geweldige uitleg. Op een of andere manier denk ik altijd aan iets negatiefs na zo'n droom maar na jouw uitleg snap ik het helemaal. geeft wel moed!
heel erg bedankt