Een heel kort beeld

Gestart door Pink, november 21, 2007, 22:53:59 PM

Pink

Hallo allemaal,

In mijn droom zie ik zwevende zilveren sterren met in het hart paarse langgerekte druppels. De paarse langgerekte druppels ontvouwen zich tot bloemen. Uit het bloemenhart komt gouden regen.

Op de een of ander manier doet dit beeld mij denken aan een droom die ik vorig jaar zo rondom de sterfdag van mijn vader had. Ook nu leven we weer deze periode.

Ik heb sterk het gevoel dat er een verband is maar zie de link nog even niet.

Groetjes, Pink

Pink

Nog een tweede gedachte. Mijn peetvader is dit jaar overleden. Met zowel mijn vader als met mijn peetvader heb ik een sterke band die interdimensionaal is.

Ik heb ook sterke het gevoel dat beiden de hand hebben in de vele cadeautjes die mij ten deel vallen. En ik ben ze beiden zeer dankbaar voor de rol die ze in mijn leven spelen.

Liefs, pink

Ricca

Silver gilded footsteps
glide on silver flowing streams
with the silver glowing starlight
etching night in silver seams

Lieve Pink,

Was je weer in astrale sferen? Zilveren sterren... paarse druppels... opengaande bloemen... gouden regen... Wat kunnen woorden nog toevoegen aan zo'n mooi beeld? Dat het een mooie kerstkaart zou maken? :) Met de geur van kamperfoelie of viooltjes of welke bloemen je ook zag?

Alles in het beeld is energie, bewustijn, gevoel... Kosmische energieën kunnen stervormig van aard zijn, druppelvormig, spiraalvormig, waaiervormig of noem maar op. De stervormige zilveren energie is een zuiver (=zilver) bewustzijn van leven en liefde, van levende liefde... universele liefde. De liefde die het universum, de sterren en planeten en al het leven in stand houdt. Deze liefde kan alle andere energieën transformeren, zuiveren, verruimen, verbinden en er licht en schoonheid aan toevoegen.

In jouw beeld sijpelen er druppels paarse energie door in het zilver. Paarse energie kan ons bijvoorbeeld bereiken als een lieflijke geur. Een plotselinge bloemengeur kan een groet van een dierbare overledene zijn. Het paars dat op zich al een geur kan zijn, gaat bijna ten overvloede over in een bloem, dus dan weet je het zeker...

Daarnaast kan de overgang van druppels in bloemen ook een beeld van transformatie zijn. De druppelvorm wijst in dat geval op gevoelens, de paarse kleur - in deze periode van het jaar - op zuiver verdriet of rouw, lang-gerekt in de tijd. De opengaande bloemen symboliseren dan een gevoel van liefde en harmonie en schoonheid dat de plaats inneemt van het verdriet en de rouw om je vader en peetvader. Het beeld lijkt inderdaad veel op je eerdere droom (met bloemenzee), óók een droom van transformatie. Destijds met veel vaart en beweging, nu heel vredig en sereen.

Uit het hart van de bloemen komt gouden regen: puur welzijn. De gouden regen daalt neer in jouw hart, stel ik me zo voor, maar regent ook neer op anderen, hoe ver weg ook. Familie overzee, een soldaat in oorlogsgebied, een muis in een proefdierenlab, allemaal kunnen ze plotseling iets van het welzijn voelen dat jij hebt opgewekt. De gouden regen werkt in op alle levensvormen, mens, dier of plant. Ze kan echter niet door pijn heendringen. Maar doordat jij jouw pijn getransformeerd hebt, kan ze ook enkele wezens mét pijn bereiken...

De zilveren liefde voedt de gouden regen. Voor jouzelf kan de combinatie van goud en zilver ook aangeven dat creativiteit en liefde samengaan.

De gouden regen kan ook op een of andere manier een stimulans betekenen voor je vader en je peetvader. Je krijgt niet alleen cadeautjes van hen, je gééft ook cadeautjes (denk aan de Sint op je dak :)) Jij in jouw omgeving en je vader in zíjn omgeving kunnen je bijvoorbeeld met dezelfde vragen bezighouden. In zijn inmiddels verhoogde bewustzijn kan hij de waarheid beter verstaan en zou één druppel gouden regen van jou hem nét dat zetje kunnen geven om een belangrijke stap te zetten. Als je dichter bij de Bron komt of bij de zilveren adem van de Bron van liefde en leven, komt er een ogenblik dat jij die ontvangt degene wordt die geeft, en dat je zelf een bron van levende liefde wordt.

Nogal wat woorden... maar gelukkig is er de eenvoud van het korte beeld dat alles in zich heeft.

Ik wens je fijne kerstdagen!
Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pink

Hallo Ricca,

Ik laat hem even binnenkomen maar wat is het weer een fantastische beeldspraak.

Liefs en fijne Feestdagen

Pink