Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

bijzondere droom

Gestart door lilith, november 04, 2007, 20:59:52 PM

lilith

Vanacht ook weer zo apart gedroomd. Het is ook dan allemaal zo logisch haha.

Ik rij in een auto? en ik moet een snelweg op. Wel 4 of 5 rijbanen. En er is een invoegstrook in de geluidswal. Een opening waar je doorheen moet. Er komt niets aan, van links staan er een paar auto's stil en ik trek op. Ik bemerk dan dat andere auto's van die invoegstrook nog stilstaan en ik ga terug. Ik krijg te horen dat ik op het stoplicht moet wachten. Vrijwel daarna springt het op groen en ik ga niet rechtsaf maar links af. Spookrijden dus. Ik keer om en weet weer bij de andere te komen.
Dan verandert die 5 baans weg in 2 baans en er zijn wegwerkzaamheden aan de gang. Het asfalt is afgeschraapt en het hobbelt ook. Er komt een tegenligger aan met caravan en er staat een boom in de middenberm waar we langs moeten manouvreren. Ik zelf rij inmiddels in een bus [ik rij in het dagelijksleven een rolstoelbus].
Ik zie dat mijn vaders skoda voor me rijd en me voorttrekt. Het is een nauw en hobbelig weggetje. Op een gegeven moment gaat het niet goed met de sleepkabel. Hij hangt veel slap en ik start de moter om het dan zelf[??] te doen.
Op een gegeven moment stap ik uit en ik vraag mijn vader: waarom stop je hier?
Hij antwoord dat ik de bestuurder ben en dat ik bepaal hoever en hoelang er gereden wordt. Ik zeg dan: hoe kan dat nou? Jij bent degene die me trekt, ik kan je nieteens bereiken.
Mijn moeder zit ook in de bus, met nog een aantal andere vrouwen. Ik zeg tegen mijn moeder dat mijn vader nog niets verandert is. [ Hij is al een aantal jaren over.] Nee, zegt mijn moeder, hij heeft nog veel te leren. Ik zeg, die komt voorlopig nog niet terug. Nee, zegt mijn moeder en gelukkig ook maar. Ja, zeg is weer, dat begrijp ik. Mijn moeder kijkt me vreemd aan en ik zeg, "ik begrijp het niet voor 100%, maar wel grotendeels. Er schiet door me heen dat ze nu pas aan haar eigen leven toe is en echt op zichzelf geworpen is.
Dan kijk ik hoe mijn jongste dochter vastzit, ze is daar ongeveer 1 1/2 jaar oud en ik zie dat ze in een stoeltje zit en ik kan ernaast plaatsnemen.

Einde droom. Ik vond hem wel mooi eigenlijk.
Dank je pa, voor het steunen en begeleiden over mijn hobbels.
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Ricca

Lieve Lilith,

De levensweg of de stroom van het leven is in je droom eerst breed (5-baans) en later smal (2-baans) en tenslotte een weggetje; de dingen gaan soms gemakkelijk en snel en soms is het allemaal wat moeilijker. Je wilt invoegen en meegaan met de snelle stroom, maar dat is nog een heel gedoe en als je het groene licht krijgt, ga je zelfs even helemaal de verkeerde kant op (spookrijden). Gelukkig ga je uiteindelijk wel in de goede richting, maar toch: je hebt wel erg veel haast... Je gaat zelfs door de geluisbarrière (geluidswal)... supersonische Lilith. ;D Geluid hoort bij het keelchakra en bij inzicht - in jezelf en in de wereld. De weg in je droom lijkt de weg naar (zelf)inzicht. Inzicht kan in een flits komen, maar heeft meestal tijd nodig om te groeien. Net zoals de boom in de middenberm langzaam groeit...

Het besturen van een auto is het gebruik van de wil. Net als een auto is de wil het voertuig dat je gebruikt om ergens te komen. Je wil zorgt ervoor dat je zelfsturend bent. Je wil kan de remmen gebruiken en de dingen vertragen of gas geven en de dingen versnellen. Je wil kan je in vele richtingen sturen, ook de verkeerde, zoals je merkte op de snelweg.

De opvallend aanwezige boom is een symbool van je persoonlijkheid. Als je je wil afstemt op je persoonlijkheid, is het net alsof je een betrouwbare auto hebt waarin je rustig kunt rijden en gemakkelijk je doel bereikt. Als je niet goed weet hoe je je wil moet gebruiken, is het net als een auto waar je niet op kunt rekenen (en die dus gesleept moet worden).

De boom in de middenberm, waar je omheen manoeuvreert, staat dus voor jouzelf. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je jezelf een beetje in de weg staat, of jezelf ontwijkt, maar desondanks wel verder komt. Van de ander kant kun je nooit buiten jezelf om gaan zonder jezelf tegen te komen (de tegenligger). De tegenligger met caravan staat ook voor jouzelf (caravan = huisje = zelf, voortgetrokken door de wil) of voor een andere kant van jouzelf. Omdat de weg steeds smaller en hobbeliger wordt en moeilijker begaanbaar, en omdat ook de auto/bus het laat afweten en je gesleept moet worden, denk ik dat je beter even bij die boom had kunnen stilstaan. Maar dat kan altijd nog. Weet je nog wat voor boom het was of hoe hij eruit zag? Het uiterlijk van de boom zou je iets over jezelf kunnen vertellen.

Gelukkig is je vader er om je een stukje op sleeptouw te nemen, maar daarna moet je het natuurlijk toch weer zelf doen - al bestaat dat zelf doen dan niet meer uit rijden... Je vader heeft je namelijk precies naar de plek gebracht waar je moet zijn. Daar, op die plek, waar alles tot stilstand is gekomen, merk je dat er nog een aantal vrouwen bij jou in de bus zit. Verschillende kanten van jouzelf samen in één bus, met een gezamenlijk doel. Je moeder is één van hen en ik denk dat zij in de droom zowel zichzelf is als een bepaalde kant van jou. Jullie hebben een gesprek waarbij zij de gedachte uitspreekt dat je vader nog veel moet leren. Wie moet dat niet? :) Wie in zijn leven weinig inzichten verworven heeft, zal na het overlijden inderdaad nog heel wat moeten leren. Het simpele feit dat iemand overgegaan is, maakt hem nog niet wijs. Maar toch... je vader heeft je een stukje 'op weg' geholpen en je naar deze ontmoetingsplek met jezelf gebracht. Hij laat ook blijken dat je verder zelf verantwoordelijk bent voor je eigen leven. Als dat geen wijsheid is...

En misschien is dat ook de boodschap die hij via jou aan je moeder doorgeeft. Dat ook zij verantwoordelijk is voor haar eigen leven. Toch zit ze in de droom bij jou in de bus... alsof ze nog niet echt haar eigen weg gaat. Jij probeert je met veel begrip in haar situatie te verplaatsen. Bijna 100% begrip. Maar zij kijkt jou vreemd aan. Dan zie je je jongste dochter als kind van ca. 1,5 jaar, terwijl ze in werkelijkheid natuurlijk al veel ouder en volwassener is. Zou dit iets kunnen zeggen over hoe jouw moeder jou ziet? Dat zij jou toch niet helemaal ziet als de volwassen vrouw die je bent? Het begin van de droom wees erop dat je meer rekening moet houden met wie je bent (de boom), het slot lijkt daaraan toe te voegen: zelfs als je moeder dat niet altijd zou doen met jou... Maar vergeef me als ik dit verkeerd zie.

Er zit ook nog een andere kant aan het gesprek met je moeder. Als zij een aspect van jouzelf is, ben je hier in gesprek met een deel van jouzelf dat op je moeder lijkt. In de droom ben je je van dit zelf bewust, je praat ermee en probeert het te begrijpen. Het zou erg mooi zijn als je ook 100% begrip zou hebben terwijl je weet dat je eigenlijk met jezelf praat. Je zou dit gesprek in je verbeelding nog kunnen voortzetten, om te horen wat zij (=jij) nou precies wil. Wanneer subpersonen nog niet bewust herkend zijn, kunnen ze andere aspecten van jou in de weg staan en ook het contact met je hogere zelf (of innerlijke wijsheid) blokkeren. Door te werken met je subpersonen zullen de verbindingswegen naar wijsheid beter gegaanbaar worden. Wanneer je ze hun verhaal laat vertellen en jou duidelijk maken wat zij willen (misschien in een vervolgdroom), kunnen ze belangrijke bondgenoten worden op de reis naar zelfkennis. Je 'verjongde' dochtertje kan natuurlijk ook een innerlijk kind van jou zijn (een klein subpersoontje).

Een deel van het zoeken naar begeleiding door hogere gidsen is tevens een zoeken naar je ware zelf. Contact met je hogere zelf is nodig om duidelijke begeleiding door gidsen te ontvangen en om die begeleiding op de juiste manier te interpreteren. Er zijn heel wat spirituele paradoxen en dit is er een van: vind eerst je innerlijke wijsheid, daarna komt een bewust contact met hogere onstoffelijke gidsen vanzelf. Je vindt je innerlijke wijsheid door alle delen van jezelf te kennen, je zwakke en je sterke punten en ze liefdevol te aanvaarden, zodat ze je niet meer in verschillende richtingen trekken - zoals gebeurde bij het invoegen op de snelweg in het begin van de droom.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

lilith

Ik vind dit ongelooflijk, lieve Ricca, wat jij er niet allemaal uit weet te halen.
Dit kan je niet uit boeken hebben, dit doe je vast intuïtief.

De boom, niet zo heel erg dik, berk schiet me nu door het hoofd. Wel wortels die de grond omhoog werkten, waardoor hij wel breed was.

Verder moet ik het nog even op me in laten werken.
Bedankt voor je uitleg.

liefs Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Ricca

Dat is leuk, een berk is een boom die juist wél snel groeit. Nu snap ik ook het groene licht voor de snelweg. :) De witte bast staat voor zuiverheid en maakt op mij ook altijd een jeugdige indruk. En de wortels, die halen dus heel wat overhoop.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love