Geldigheid kaartleggingen

Gestart door Laure, november 04, 2007, 19:17:04 PM

Laure

Beste allemaal, ik heb een vraagje over de "geldigheid"/dominantie van verschillende leggingen tov elkaar.

Ik ben heel verliefd op een jongen maar hij woont in Engeland.
Eind augustus legde ik de 36 Lenormand kaarten voor "ons" en ze waren heel duidelijk:
Dame lag bijna onderaan met rechts er vlak naast de Heer (in de toekomst),
links van ons allemaal slechte kaarten (troebel verleden met veel misverstanden en slechte timing),
boven ons hond+zeis (=tijdelijke breuk?),
onder ons hart+tuin,
rechts van ons vissen+zon, huis, brief, anker enz, allemaal goede zaken.

Ik dacht dat we een mooie toekomst gingen hebben, en vorige week zag ik hem voor het eerst in een jaar in Londen, het was een geweldige date, maar nu terug thuis vroeg ik de kaarten naar onze toekomst en kreeg ik de doodskist.

Nou is mijn vraag: In de 36kaarten legging kreeg ik de zon en vissen en hem in m'n toekomst, er lagen enkel positieve kaarten, zoveel moois kan toch niet slaan op één leuke, korte date? Wel dan?

En die doodskist, zou dat dan tijdelijk zijn of is dat echt definitief?

Ik zou het erg leuk vinden mocht iemand zijn gedacht hierover willen zeggen!

Dikke X
doosje

lilith

Hoi Laure

ik kan de lenormand kaarten niet, ik weet wel iets van de tarot.
Als je daar de kaart "de dood" neemt, betekend dat transformatie.
Dus niet letterlijk de dood, maar wel afscheid nemen van iets ouds en bekends, om ruimte te creëeren om iets nieuws toe te laten.
Zou de doodkist niet iets zelfde kunnen betekenen?

Kijk anders een hier http://www.kaartenleggen.nl/index.php/topic,913.0.html

De Ruitenkaarten:
  -  -  -  -  -  -  -
Rood >>> De rode kaarten gelden merendeels als positief!!
*Wat symboliseren de ruitenkaarten >>> deze staan voor werk, geld en het materiële leven in het algemeen. Naast werk en beroep kunnen we in de ruitenkaarten echter ook iemands vrijetijdsbesteding zien, voorzover ze ook te maken hebben met het presteren en  geld uitgeven of een functie die veel werk met zich meebrengt. Daarom ook zijn ruitenkaarten belangrijke symbolen voor het dagelijks leven, onze huidige samenleving.
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Laure

Hey Lilith bedankt voor je antwoord!!

Weet je toevallig ook voor hoe lang een 36kaarten legging (of eender welke grote legging) "meegaat"/geldt?
Kan een grote legging de kleine leggingen (met bvb één kaartje) die nadien plaatsvinden "overschrijven"?

Want m.i. laat zo één kaart gewoon de next step zien, terwijl een grote legging verder in de toekomst kijkt.
Tenminste, dat hoop ik, want mijn grote legging was goed en de kleine zijn steeds rot, haha!

Doosje

Ricca

Hi Laure,

Ik weet niet hoe ver Lenormandleggingen vooruit kijken, maar een legging met 36 kaarten is niet niks. :) Toch is een grote legging niet bij voorbaat beter of belangrijker dan een kleine. Een ander punt is dat je niet steeds leggingen over hetzelfde onderwerp zou moeten doen.

Je had een grote legging gedaan die een gunstig beeld gaf. Daarna kon je het toch niet laten om nog enkele keren een kleine legging te doen. Zie je dat je daarmee liet zien die eerste legging toch niet helemaal te vertrouwen? En dan krijg je natuurlijk een vreemde kaart zoals de Doodskist, die in dit geval misschien alleen maar wil zeggen dat je moet stoppen met leggingen over dit onderwerp.

Wat jij 'overschrijven' noemt, kan alleen maar aan de orde zijn als de situatie die het onderwerp is van de legging, ingrijpend is veranderd. Is dat niet het geval, dan geldt nog altijd de eerste legging en kun je de latere vergeten. Zie hoe het loopt en kijk op een later moment nog eens op die legging terug. Dat is de manier waarop je met de kaarten leert werken. Er zijn geen regels - behalve dan die van slechts één legging per onderwerp.

Als je toch behoefte hebt aan inzicht in de situatie, zou je een legging kunnen doen met de vraag: "Heb ik vertrouwen in een goede afloop?". Dat is een ander onderwerp. Het antwoord van de kaarten komt hoe dan ook uit jouzelf. Daarom zou je altijd vragen over jezelf moeten stellen. Dat is veel betrouwbaarder...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Laure

Hartelijk bedankt voor de verhelderende uitleg, Ricca!  :-*

Ik begrijp het, ik legde de kaarten wat te veel omdat ik na onze super-date nauwelijks nog iets van hem hoorde en hij in zijn smsjes helemaal niet toekomstgericht was. Dus was ik bang voor de toekomst en legde ik meer kaarten. Vertrouwen in de kaarten heb ik wel, maar ik ben zo ongeduldig naar de (leuke) gebeurtenissen die ze voorspellen!

Ik keek nog eens terug naar de grote legging en zag bovenaan rechts: berg + sleutel
en daaronder: kruis + anker

Die doen me vermoeden dat er een fameuze rem staat op de ontwikkelingen - ik ben geen ervaren of getalenteerde kaartlezer, maar ik vermoed dat de zon pas zal gaan schijnen van zodra hij verdriet uit het verleden heeft verwerkt (berg + sleutel), en dat dat wel effe kan duren maar dat er daarna meer vertrouwen zal zijn (kruis + anker).
Het kruis zie ik namelijk niet als het einde van iets, maar als een rem. Ik vind dat nogal een moeilijk te interpreteren kaart.

Helemaal rechts onder had ik de zon, en ik zie deze kaart in de 36legging altijd als "het antwoord"..als dat al bestaat.

Nogmaals bedankt Lilith en Ricca,
deze site en het forum zijn echt superinteressant!!!

Veel herfstplezier DOOSJE