zwevend op een luchtbed

Gestart door lizzie, oktober 10, 2007, 11:11:14 AM

lizzie

Hallo Rica,

Dit is een droom in etappes, behoorlijk verwarrend mag ik wel zeggen misschien weet jij er wel uitleg aan te geven?

Zwevend op een luchtbed, zweven mijn vriendin en ik voor het bordes van het koningshuis.
Het was erg prettig en relaxed, We zweefden even verder en kwamen toen weer terug voor het bordes, Willem Alexander was al koning> Het was genieten!

Plotseling trok mijn vriendin het luchtbed naar rechts, bijna door een ruit<
Ik riep, niet doen, ik vond het namelijk fijn tegenover het bordes te zweven en te genieten!

Toen ginden we naar beneden met het luchtbed, kom zei ik; laten we nog verder gaan vliegen!
Maar dat gebeurde niet!
Het vervolg van mijn droom was dat ik een vrouw zag in een mooie lange sleepjurk, zei werd achterna gezeten door haar vriend en speelden tikkertje of zo! Maar ik kwam in haar lange sleep terecht, de sleep gleed langs mijn benen, en plotseling waren zij weg!
Opeens bevond ik mij bij een gesloten toiletdeur, de buitendeur liep schuin en ik kon hem niet opendoen, opeens stond er een jongen en hij zei dat ik; je kan hier niet op het toilet, maar ik ben
gedesorienteerd zei ik, oh zei hij, dan zal ik de deur wel opendoen!

Toen stond ik opeens buiten. Mijn vriendin zwaaide naar mij ze stond rechtop en had een geel shirt aan, Ik kom riep ik! Ze zei wat was dat nou, en ik vertelde mijn verhaal, oh zei ze!
Daarna belande ik naast een rij met mensen "er was schaduw en erg ongezellig", die ook op lucht bedden lagen! Ik keek naar de rij mensen en dacht oh wat ongezellig hier, ik ga naar mijn vriendin, daar is het zonnetje en lekker warm, aangekomen bij mijn vriendin lager er allemaal 2 persoons luchtbedden met flanellen lakens er op; waar kan ik nu liggen? Er is geen plaats hier?
Toen werd ik wakker en was ik in de war!
Het zou fijn zijn als jij deze droom kon uitleggen Rica!, ik wacht rustig af, alvast bedankt!

Groetjes van Lizzie

Ricca

Lieve Lizzie,

Het is al even geleden, maar kun je je nog de kleur van de luchtbedden herinneren? Die waar je zelf op zweeft en ook de luchtbedden op de grond? En misschien ook nog andere kleuren, zoals van het paleis? Het gaat ook wel zonder de kleuren, maar ik ben er wel benieuwd naar.

In ieder geval alvast bedankt voor je geduld. Ben er mee bezig, dus.

Liefs,
Ricca (met dubbel c :P)
From Ricca with Love

lizzie

Hallo Ricca,

bedankt dat je me wilt helpen met deze droom, wat ik me herinner was dat het paleis in roomkleur was, en het bed waar wij samen op zweefden was donkerblauw! De lange jurk van de vrouw waar ik in verstrikt raakte was geel, en mijn vriendin had een geel shirt aan en lag op een luchtbed met een 2persoons flanellen laken eroverheen en die kleur was beige! En daar scheen de zon het was er vol zonneschijn !

Alvast bedankt Ricca,
groetjes, Lis

Ricca

Lieve Lis,

Ik zweef even met je mee. :)

Het zweven op een luchtbed is een toestand waarin je de dingen vanuit een hoger, liefdevol perspectief bekijkt. Vliegen/zweven is vaak verbonden met het hartchakra en met het verlangen vanuit je hart te leven. Het donkerblauw van het luchtbed is de kleur van innerlijke visie die bij het voorhoofdchakra hoort. Terwijl je je heerlijk en onbezwaard laat drijven op je luchtbed (een soort dromen), kijk je naar het vorstelijke paleis dat enerzijds een hoger doel is en tevens een toekomstvisie (want WA is al koning) en op een ander niveau ook een symbool voor jouzelf (in zeer symbolische dromen zoals deze staat elke persoon en elk voorwerp voor een aspect van jezelf) en voor jouw verlangen om je bestemming te bereiken en 'thuis te komen': om datgene te doen waarvoor je in de wieg gelegd bent (zoals WA was in de wieg was gelegd om koning te worden). De roomkleur van het paleis symboliseert geborgenheid (zoals bij een moeder of bij je ziel; room/melk heeft altijd met de behoefte aan koestering en geborgenheid en bescherming te maken).

Omdat een paleis naast mooi ook heel groot is, met veel woonruimte, staat het ook voor je complete zelf waarin alle afzonderlijke delen van jezelf geïntegreerd zijn. En het is natuurlijk genieten om daar naar te kijken.

Het luchtbed biedt rust en comfort en zachte ondersteuning en kan ook aangeven dat jouw verlangen om je doel te bereiken getemperd wordt door een behoefte aan rust en steun en veiligheid. Je vriendin, die het luchtbed bijna door een ruit van het paleis laat vliegen, lijkt een meer impulsieve kant van jou die bereid is om de boel een beetje te forceren, maar jij wacht liever voor het bordes tot de tijd rijp is... Een bordes biedt steun en bescherming en kan ook worden opgevat als de toegang tot het hart (van het paleis).

Zweven/vliegen kan op een ander niveau ook altijd betekenen dat je aan het aardse probeert te ontsnappen of boven het grauwe van het waakleven uit wilt stijgen (de schaduw en ongezelligheid die heersen bij de luchtbedden op de grond). Dromen hebben vele betekenis-lagen.

Terug op de aarde zie je een vrouw en haar vriend tikkertje spelen. De vrouw draagt een gele jurk met sleep. Waarschijnlijk zijn het de man-vrouw-aspecten van jouzelf die tikkertje spelen, bijvoorbeeld je emotionele zelf (geel als kleur van het 3e chakra) en je verstandelijke zelf, maar er zit nog meer aan vast (de sleep). Ze kunnen ook symbolisch zijn voor álle tegengestelde kanten van jouzelf. Een sleep verbergt iets, maar vestigt tevens de aandacht op dat wat verborgen is...

Meteen daarna kom je bij een toilet dat je niet open kunt krijgen. Een toilet is meestal een plek waar je iets los wilt laten. De reden die je noemt voor het toiletbezoek is desoriëntatie... Ik kan daar niet veel anders van maken dan een zekere verwarring betreffende die tegengestelde kanten. Zoals je ook bijna verward/verstrikt raakte in de sleep van de jurk.

Al die mensen op de luchtbedden zijn ook delen van jouzelf. Allerlei kanten van jou die zich nog niet met hun andere kant verbonden hebben. Daarom is het er zo ongezellig, on-gezel-lig: zij hebben hun gezel/partner nog niet gevonden. Je kunt dat zo zien: we hebben allemaal vele delen in ons,  delen die het ene zeggen en ook altijd delen die het tegenovergestelde zeggen. Jij en je vriendin zijn daar een voorbeeld van. In de droom ben jij een voorzichtig, behoedzaam zelf en je vriendin op hetzelfde luchtbed is een spontaner zelf, het deel van jou dat verandering wil. Jullie delen samen het luchtbed en dat is heel mooi. Deze twee kanten van jou werken samen. En zo zijn er blijkbaar meer tegengestelde kanten, die allemaal een bepaalde eigenschap in jou voorstellen. Je kunt weten welke die eigenschappen zijn door te kijken welke uitdagingen zich in je leven voordoen, uitdagingen waarin je tussen het ene en het andere heen en weer geslingerd wordt. Waarbij bijvoorbeeld één stem in jou Ja zegt, en een andere Nee of Ja, maar... De droom vraagt je, om die innerlijke delen met elkaar te verzoenen, zodat ze samen plaats kunnen nemen op de uitnodigend klaarliggende 2-persoons luchtbedden verderop in de zon.

De zon symboliseert licht, helderheid, warmte, liefde. Flanellen lakens zijn lekker warm en koesterend. Beige is een aardekleur, de kleur van het in praktijk brengen van je hogere visie. Je 'vriendin' is er al helemaal klaar voor. Nu jij nog. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Laure

Hey Ricca,

Wat leuk om de zoekfunctie in het dromen topic te gebruiken en dan jouw pareltjes te ontdekken!
Het prentje dat je bij de tekst voegde beeldt precies uit hoe de droom eruitzag!

Ik heb de voorbije weken mijn twee eerste vliegdroompjes gehad:

1) Nachtvlucht
Dit droomde ik enkele dagen nadat mijn oude buurvrouw Josephina stierf. Ik wandel 's nachts door de straten van mijn dorp. Ik kom langs een bejaardentehuis, mijn buurvrouw staat met haar echtgenoot (Louis, die stierf een half jaar eerder) in het portaal en is blij me te zien hoewel ze me niet lijkt te herkennen. Ze denkt eerst dat ik haar kleinkind ben en vraagt hoe het met mijn 3 kinderen gaat (ik heb geen kinderen). Ik bedenk dat ze er heel goed en gezond en blij uitziet, wel heel verrimpeld! Ik ben blij dat ze het goed stelt en dat ze weer bij haar geliefde Louis is. Ik wandel verder en ruik gevaar, ik weet waar het vandaan komt, iemand staat in een inham klaar om me aan te randen maar nog voor hij tevoorschijn komt blijk ik te kunnen opstijgen, zoef de lucht in. De man weet niet waar ik opeens ben en ik vind het grappig hem verbijsterd te zien zoeken. Ik vlieg boven zijn hoofd en (foei!) spuw op z'n kop. Dat had ik niet moeten doen want hij heeft me nu in de gaten!
Toch heb ik een fijn gevoel aan deze droom overgehouden.

2) Vliegkunstjes
Dit is een leuke droom van enkele dagen geleden.
Het is nacht. Ik kan vliegen, ik vlieg alsof het niks is en heb er veel plezier in. Ik draag mijn zwart kleed met witte bolletjes (dat draag ik wanneer ik netjes en deftig moet zijn, maar het is nog steeds vrolijk en romantisch dus ik blijf er trouw mee aan mezelf). De mensen op de grond kijken naar me, en ik voel me een beetje van mezelf bewust: ik heb namelijk m'n benen niet onthaard en de haartjes reflecteren in de harde, felle, witte kunstlicht spots. Ik weet dat dit zichtbaar is voor iedereen maar het deert me niet zo, ik vlieg gewoon verder en maak zelfs een tuimeling! Dat is fijn. Wanneer ik weer beneden ben vraagt men me: "Hoe doe je dat?" en ik antwoord: "Iedereen kan dat, maar je mag niet bang zijn".

:-)

Daphne au naturel