Auteur Topic: levensboom  (gelezen 4754 keer)

mon chery

• Gast
levensboom
« Gepost op: oktober 07, 2007, 20:50:15 pm »
ik weet niet waar ik het moet plaatsen..maar ik had een droom waarin ik met mijn vriend omhoog ging in een lift mijn vriend was onzichtbaar..mijn gidsje had zelf tarotkaarten getekend en een leggin mbt mijn relatie op de wand van de lift geplakt de hoofd kaart van het heden was de levensboom..het verleden en toekomst waren er wel maar ik zag ze nog niet. ik weet wel dat het van de grote arcana was..

ik weet dat dit een boodschap was maar ik vraag me af wat die levensboom kaart betekend..weet iemand dit..want volgens mij komt die kaart niet voor in tarot?

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
Re:levensboom
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2007, 23:19:54 pm »
Hallo Mon Chery,

Hoewel de Levensboom en ook de Boom der Kennis op de kaart van de Geliefden voorkomen, denk ik bij jouw droom toch eerder aan de kaart van de Gehangene. Vooral omdat er 'de wereld' in je oor gefluisterd werd (dat las ik op het dromenforum). Het getal 12 van de Gehangene is het omgekeerde van het getal 21 van de Wereld.

In de tarottuin van Niki de Saintphalle hangt de Gehangene binnenin de Levensboom. :)

http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/GeH_nk.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/GeH2_nk.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/levensb_nk.jpg

Soms wordt de Gehangene hangend in de Wereldboom afgebeeld. Dat is weer een andere boom, maar het woord wereld zit er wel in.

De Gehangene dus.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

mon chery

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2007, 00:02:29 am »
ik weet niet of het de gehange was want de droom voelde heel erg goed en [ositief en vooral kleurijk aan voral ook omdat het door kinderhand getekend en gekleurd was de lucht was helderblauw en boom was in volle bloei...en het was ook vooral heel diep geankerd in de grond..

mon chery

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 08, 2007, 00:05:38 am »
oh ja de legging was gelegd volgend de methode van de liefdeboom..van de liefdestarot deck (had ik heeel lang geleden ooit eens gekocht) het gekke was dat het wel in kruisvorm was gelegd

mon chery

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 08, 2007, 00:16:52 am »
hmm ik heb net je uitleg gelezen over de gehange..daarin kwam ook dat kruis voor..ik heb wel het geovel dat ik vast ben komen te zitten in mijn leven en had heel erg moeite met mijn vriend omdat ik nml altijd een ideaalbeeld had van de perfecte relatie en daar wilde ik me aan vasthouden hij is alles wat neit past in mijn ideaalbeeld..maar tochh is hij het helemaal voor mij ik ben ook altijd heel erg onzeker over mezelf..daarnaast had ik in mijn slaapkamer de kaart van de geliefden gevonden dus mischien betkent het dat ik mijn blik in hem anders meot bekijken..? Ik weet niet hoe moet ik dit in een relatie zien?

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #5 Gepost op: oktober 09, 2007, 16:36:26 pm »
Lieve Mon Chery,

De Gehangene is een heel positieve kaart hoor. Maar dat heb je al ontdekt.

In een lift omhoog gaan symboliseert geestelijke groei, een hoger niveau van bewustzijn bereiken. Je vriend is erbij, maar hij is onzichtbaar. Misschien is hij er nog niet klaar voor om te groeien, maar het kan ook gewoon betekenen dat hij er alleen in jouw gedachten is. Of in je hart. In ieder geval gaat de droom verder vooral over jouzelf.

Een boom is in een droom meestal een symbool voor jezelf als persoon. De door je gidsje met kinderhand getekende boom staat in volle bloei en is diep verankerd in de aarde: je bent een bloeiende persoonlijkheid :) en de diepe wortels wijzen op een onafhankelijke houding (in tegenstelling tot minder diepe, maar wijdvertakte wortels: zo iemand zoekt meer houvast in de omgeving). De onafhankelijke houding past ook helemaal bij de Gehangene. De Gehangene wijst je erop vooral jezelf te zijn, zelfs al zou iedereen zeggen dat je het bij het verkeerde eind hebt. Volg je gevoel en geef je over aan wat je diep van binnen weet. Je kunt innerlijke vrede vinden, zelfs al zou je leven op z'n kop staan. Dan weet je tóch dat het goed is.

Liefs,
Ricca  
From Ricca with Love