Vreemdgaan / spinnewebben / apen?

Gestart door dream, september 24, 2007, 15:42:28 PM

dream

Hoi,

Ik heb een nogal aparte droom gehad.
In mijn droom ging mijn partner eerst langs de slaapkamer van 2 ex partners (van hem) voordat hij naar mij kwam (ook in de slaapkamer). Dit maakte mij boos, waardoor ik de kamer of het huis uitliep (ik weet het niet zeker welke van de 2 het was).

Ik kwam terecht in een soort van bos met hoge bomen. Tussen de bomen door was er spinneweb geweven, waar ik doorheen moest om te komen waar ik heen liep (geen idee waar ik heen ging). Hoog in diezelfde bomen zaten allemaal apen en die poepten, wat dan op mij terecht kwam. Ik vond dit niet vies of raar en bleef doorlopen totdat ik mijn bestemming bereikte.

De droom had voor mijn gevoel niet echt een einde, want voor mijn gevoel is de droom hier gestopt. Ik heb dit nu inmiddels 2/3 weken geleden gedroomd en het laat mij maar niet los.

Iemand die weet wat dit moet voorstellen?

Sylvia

Hallo,

Ik kan mezelf onmogelijk een expert vinden in het ontleden van dromen  ;) maar dit komt spontaan bij me naar boven bij het lezen, al denk ik dat het door de 'kenners' zal onderuit gehaald worden  ;D

Kan je moeilijk omgaan met de vorige relaties van je partner, zorgt dat voor wrevel in je hoofd? Even de weg kwijt in het bos, maar toch niet van plan op je kop te laten poepen? Natuurlijk bereik jij je bestemming..... ;) ;D

dream

Hi Syl,

Grappig dat je het zo analyseert. Ik vind die exen inderdaad helemaal niks.
Ken ze verder niet hor en heb ook geen last van ze of iets.

Jouw verklaring zou een verklaring kunnen zijn....
Erg aardig dat je zegt dat ik mijn bestemming wel bereik. Zou je ook gezegd hebben als je me kende namelijk   ;D

Nog meer mensen die duidelijkheid kunnen bieden?

Ricca

Hi Dream,

De boosheid die je in de droom voelt is een boosheid uit je waakleven. Het heeft wel met je partner te maken, maar dat vreemdgaan van hem is slechts symbolisch voor het zoeken van intimiteit. Misschien is je partner niet meer zo open over zijn gevoelens als voorheen (de twee exen zouden voor jouzelf op vroegere momenten in de relatie kunnen staan). Maar waar je boos om bent heeft ook altijd met jezelf te maken en in dit geval met je bereidheid om intiem met je éigen diepe gevoelens te zijn... Het bos is je eigen innerlijke wereld al besef je dat niet op het moment dat je er loopt. Je hebt geen idee waar je in het bos naar op weg bent, maar je hoeft daar alleen maar te zijn... en te zien...

De spinnewebben laten je op de eerste plaats zien dat innerlijk alles met alles verweven is, maar wijzen ook op jouw behoefte om ruimte te scheppen, je een weg te banen door het innerlijke oerwoud van gevoelens.

De apen staan voor bepaalde kanten van jouzelf. Hun betekenis hangt vooral af van wat jij zelf van apen vindt of met welke apeneigenschappen je je kunt identificeren. Vaak staan apen in een droom voor schaamteloosheid,  ondeugendheid, spontaniteit of nieuwsgierigheid. Ze zijn in ieder geval in zoverre schaamteloos dat ze jou ongegeneerd op je hoofd poepen (ze laten hun negatieve gevoelens ongegeneerd los). In zekere zin geef je dus in het bos jezelf 'op de kop' en vind je dat ook nog heel gewoon. Als je dat doet, ben je echter niet zo liefdevol voor jezelf en geef je jezelf misschien wel het gevoel dat je niet goed genoeg bent - een gevoel dat ook oprijst uit het beeld van je partner die éérst naar zijn exen gaat.

De apenpoep is een milde vorm van zelfkritiek of boosheid op jezelf (met apen is alles toch altijd enigszins speels en luchtig). Maar alle beetjes tellen mee en dit kan bij jou ook negatieve beelden uit de buitenwereld oproepen. Wees lief voor jezelf. :) Hierdoor schep je ruimte voor intimiteit met anderen en zullen anderen vanzelf opener naar jou toe zijn.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love