Auteur Topic: Hoe kan dit?  (gelezen 3728 keer)

Liesje

• Gast
Hoe kan dit?
« Gepost op: juli 05, 2007, 23:14:01 pm »
Een tijd geleden ben ik bezig geweest met toelatingsexamens voor een aantal scholen die dezelfde soort studie hebben. Ik heb telefonisch door drie verschillende kaartenleggers kaarten laten leggen en uit alledrie kwam dezelfde uitkomst: ik zou bij de school in Den Haag toegelaten worden.

Nu ben ik daar een paar weken later afgewezen aan de hand van het toelatingsexamen.

Heb ik me laten foppen of heeft iemand een andere verklaring?

Pink

• Gast
Re:Hoe kan dit?
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2007, 08:56:42 am »
Hallo Liesje,

Ik heb er wel een idee over. Kaarten zijn een hulpmiddel bij het maken van keuzes en geven een tendens aan. Ze zijn geen middel om de toekomst te voorspellen, simpelweg omdat de toekomst nu eenmaal niet vaststaat.

Elke schepping begint met een gedachte. Was jij er tot in het diepst van je hart van overtuigd dat de "Haagse School" de juiste school voor jou was?

Pink

Liesje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2007, 21:40:07 pm »
Hoi Pink,

Ja dat klopt. Ik wilde ontzettend graag naar die school :)

Maar alledrie de dames zeiden letterlijk: "jij gaat naar Den Haag". Zij waren er zo stellig van overtuigd, dat ik het bijna vreemd vindt dat de uislag zo anders was.

Hallo Liesje,

Ik heb er wel een idee over. Kaarten zijn een hulpmiddel bij het maken van keuzes en geven een tendens aan. Ze zijn geen middel om de toekomst te voorspellen, simpelweg omdat de toekomst nu eenmaal niet vaststaat.

Elke schepping begint met een gedachte. Was jij er tot in het diepst van je hart van overtuigd dat de "Haagse School" de juiste school voor jou was?

Pink

Pink

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2007, 22:01:31 pm »
Hoi Liesje,

Er is een verschil tussen iets vreselijk willen graag of er van overtuigd zijn dat iets gaat gebeuren. Ga er eens rustig voor zitten, breng je aandacht terug naar jezelf en vraag wat het vervullen van je wens in de weg heeft gestaan. En kijk dan eens welke antwoorden in deze rust naar je toekomen.

Dat antwoord zit in jezelf. Daar heb je geen anderen voor nodig.

Pink

PS: De uitspraken van anderen hebben waarschijnlijk een verwachting gecreëerd. En als je goed naar dat woord kijkt dan staat daar ver-wacht-in. Dus de kans dat het dan ook gebeurt is klein. Bovendien is het wel handig om te weten dat kaarten je het antwoord bij de eerste keer al geven en het prettig vinden om serieus te worden genomen. Eén keer een vraag stellen is dan ook voldoende.

« Laatst bewerkt op: juli 07, 2007, 07:31:53 am door Pink »

Liesje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2007, 11:10:42 am »
Hoi Pink,

Ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik had inderdaad wel een beetje een verwachting gecreeerd  ::)

Dank je voor je antwoord.

Hoi Liesje,

Er is een verschil tussen iets vreselijk willen graag of er van overtuigd zijn dat iets gaat gebeuren. Ga er eens rustig voor zitten, breng je aandacht terug naar jezelf en vraag wat het vervullen van je wens in de weg heeft gestaan. En kijk dan eens welke antwoorden in deze rust naar je toekomen.

Dat antwoord zit in jezelf. Daar heb je geen anderen voor nodig.

Pink

PS: De uitspraken van anderen hebben waarschijnlijk een verwachting gecreëerd. En als je goed naar dat woord kijkt dan staat daar ver-wacht-in. Dus de kans dat het dan ook gebeurt is klein. Bovendien is het wel handig om te weten dat kaarten je het antwoord bij de eerste keer al geven en het prettig vinden om serieus te worden genomen. Eén keer een vraag stellen is dan ook voldoende.

Pink

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2007, 13:32:28 pm »
Hallo Liesje,

Jij bedankt dat je mijn spiegel wilde zijn. Ik had zelf ook een paar verwachtingen die ik los mocht laten.

Pink