Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

droom verwaarloosde hond

Gestart door geloofjezelf, juli 01, 2007, 23:58:42 PM

geloofjezelf

hallo allemaal

ik heb een droom gehad die de volgende dag werkelijkheid werd.

ik droomde dat ik in me achtertuin stond...en ik keek uit op de tuin bij mijn achterburen...daar liep een goldenretriever rond omringd door behoeftes die hij daar allemaal gedaan had(ja SMERIG he).
duidelijk dus dat de boel niet schoon werd gehouden.
ik keek nog eens rond over de tegels,en ineens is de hond levend begraven onder tegels...behalve zijn kop die steekt erboven uit en rust op de tegel voor hem....geschokt kijk ik toe....en vervolgens wordt de hond verder de grond ingezogen door iets wat naar boven probeert te graven...blijkt een goldenretriever pup  uit hetzelfde gat weg te kruipen...onder de modder rend ij naar me toe...ik pakte het pupje op en sloot het in me armen.

oke  de volgende morgen toen ik dus wakker werd ging ik koffie zetten in de keuken...ja ja hier komt het dezelfde goldenretriever hond zag ik in mijn tuin lopen...en verdween in die van de achterburen  :o :o

euhm jullie begrijpen best dat ik bevroren in de keuken stond toe te kijken hoe dit moeglijk kan zijn.

iemand een idee wat dit betekend? ???

Ricca

Lieve Geloofjezelf,

De droom gaat helemaal over jouzelf en ik vind het een mooie droom. Helemaal niet smerig hoor. De hond is een deel van jou dat je (misschien in een bepaalde situatie) verwaarloosd hebt. Hij symboliseert hond-eigenschappen die je in jezelf zou kunnen herkennen zoals levenslust, spontaniteit, speelsheid en trouw door dik en dun. Huisdieren schenken ons ook onvoorwaardelijke liefde en een golden retriever is erg zacht en vriendelijk. Een prachtig symbool van liefde en blijdschap... en soms een voorbode van een gouden (golden) tijd.

Jij hebt al deze mooie kwaliteiten in je, maar je hebt ze voor een deel begraven of stopt ze weg (hond in de grond). Maar op het moment dat je dat in de gaten krijgt, verandert er iets: de hond zakt verder weg en er verschijnt een pup als een soort nieuw begin. Je neemt het hondje liefdevol in je armen en met de liefde die je op dat moment voor jezelf voelt, kun je ook al die verstopte  eigenschappen weer tot leven brengen. Maar dan moet je wel zorgen dat het hondje ook ergens zijn behoefte kan doen... m.a.w. dat je jezelf de mogelijkheid geeft om je te ont-lasten en oude dingen (emoties) los te laten... De droom is vooral een dringende oproep om negatieve emoties los te laten, zodat je weer trouw kunt zijn aan je ware, liefdevolle zelf.

Het is blijkbaar een belangrijke droom, want je kreeg de volgende morgen een mooi teken in de vorm van de levende golden retriever die door jouw tuin liep. Dat kan bedoeld zijn om je aan de boodschap van de droom te herinneren en aan het belang ervan voor je dagelijkse leven. Of die hond gestuurd werd, weet ik niet, maar jouw blik werd wel op het juiste moment richting tuin gestuurd. Mooi hè? Daar hoef je zeker niet van te bevriezen. Integendeel! :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

geloofjezelf

hey  ricca ;)

dank je wel voor de uitleg...sta er versteld van hoe je alles zo goed kon beschrijven ...de persoon die erin beschrijft hihihi dat ben ik idd.
toen ik het las lag ik met me mond wijd open op het bureau hehehe.

heel mooi en ben zeker niet meer verstijft...heb de hond alweer eens gezien...dus weer een herinnering eraan.

groetjes van mij ;D