Aankondiging door monikken

Gestart door danseres, juli 01, 2007, 09:59:39 AM

danseres

Ik droomde dat ik een relatie had (niets serieus) met n veel jongere jongen alleen toen kondigde hij telefonisch aan, aan een vrouw die bij mij was dat hij langskwam met zijn vriendin die zwanger was. Ze wilden praten over curateren (abortus?) en kwamen langs. Ik wilde zorgen dat ik dan niet thuis was.

Ondertussen waren we in n bosgebied. Zijn vriendin lag op n soort matras en hij zat er achter, in mijn buurt toen er n stoet open wagens (volgens mij paard en wagens) aan ons voorbij trok. Hierop zaten een soort boeddhistische monikken (althans dat besef had ik in mn droom maar ze waren allemaal in het wit gekleed en hadden gewoon haar en baarden), wij zwaaiden met zn allen. Ik zwaaide eerst met mn linkerhand maar besefte toen dat dit niet mocht, links is immers onrein en zwaaide daarop met rechts. De eerste wagen reed voorbij. De volgende wagen stopte. Een oudere monnik stapt eruit en roept: 'wie is zij die zwanger wil worden'. Hierop steekt de vriendin van mijn 'date' haar hand op. Ze ligt op haar buik op haar matras dus kan haar gezicht niet zien. Ook ik steek mijn hand op.
Dan vraagt hij: 'wie heet hier B******?' (hij noemt mijn naam). Ik denk nog: 'jeetje wat goed! Hij is echt goed dat ie mn naam weet enz. en voelde n soort opgewonden spanning.
Ik steek dus mijn hand op en hij stapt op mij af. Hij staat voor me en zegt: 'je bent 21 juli uitgeteld, dan komt jou baby.'
Ik schrik maar ben inwendig héél blij, ik denk nog 'dan is de baby er met 7 maanden, te vroeg geboren dus want ik ben nu dan 2 maanden zwanger. (?!?!)
Ik besluit mn jas aan te trekken en te gaan om het nieuwtje in mn eentje te verwerken en terwijl ik in het bos loop denk ik aan hem, die date (die me ondertussen zoekt) en hoe blij ik hiermee ben en desnoods het kindje alleen opvoed en dat het dan wel een Nederlands kindje zal zijn (ben van buitenlandse afkomst) maar dat ik dat niet erg vind, zo blij ben ik..

Wie kan deze droom uitleggen? Ik ben zó benieuwd!
Groetjes!

Ricca

Lieve Danseres,

Ik heb deze oude droom nog eens opnieuw gelezen en nu, achteraf, lijkt het toch een soort voorspellende droom te zijn geweest. Niet helemaal letterlijk, maar het gaat wel over een zwangerschap en ook over een abortus.

Het gedeelte in het bos (het onbewuste) heeft de bijzondere sfeer die past bij dit soort dromen. De monniken in het wit zijn waarschijnlijk gidsen. Er wordt gevraagd: "Wie is zij die zwanger wil worden?" en jij steekt je hand op. Dit betekent dat je zelf met de zwangerschap hebt ingestemd. In de droom ben je er zelfs heel blij mee.

Het eerste deel van de droom is eigenlijk het einde van de droom, het vervolg op de gebeurtenissen in het bos. Het komt vaker voor dat een droom begint met een soort conclusie. De zwangere 'vriendin' van jouw date in de droom ben je eigenlijk zelf. De relatie is niet serieus en er zal over abortus gesproken gaan worden, maar hij hebt nog geen zin om je met dit onderwerp bezig te houden en wilt ervoor zorgen dat je dan niet thuis bent ('niet thuis geven').

De instemming met de zwangerschap gebeurde op het moment van de droom. Dat was een afspraak die je maakte (er werd een datum genoemd, een datum staat voor een 'date' of afspraak...). Dit soort afspraken worden op een heel diep droomniveau gemaakt. Van de latere keuze voor de abortus had je in de droom wel een vaag voorgevoel, maar die keuze werd niet in die droom gemaakt, die zou je op een later moment, in het waakleven, heel bewust moeten maken.

Inmiddels is er veel gebeurd. Bij de recente wc-droom schreef je:

Citeer... er is inderdaad iets waar ik graag over wil praten maar er is niemand aan wie ik het kwijt kan en het heeft ook met een soort schuldgevoel te maken en met een ´kind´ (heb abortus gepleegd een aantal maanden geleden en daar zit ik nog mee in mijn maag maar wanneer ik mijn verhaal aan iemand kwijt wil, of mijn gevoelens wordt er een beetje gedaan alsof ik nu maar mijn mond moet houden en niet zeuren). blijkbaar laat mijn onderbewustzijn dit ook zien. ik wil het kwijt kunnen maar ik zou niet weten waar..

Een abortus brengt altijd stress met zich mee en dat kwam voor jou nog eens bij de stress die je toch al had, dus dat je er nog mee bezig bent is niet verwonderlijk. Er is nog veel onbegrip en oordeel in de wereld, en ook angst, en dat maakt dat anderen soms liever aan het onderwerp voorbijgaan. In de droom wilde je zelf ook liever niet met die date en zijn vriendin praten, dus ergens kun je dat waarschijnlijk wel begrijpen.

Je hebt het ook over een soort schuldgevoel en daarom is het goed om nog eens opnieuw naar de droom te kijken. Je hebt die droom niet voor niets gehad. Het was niet alleen maar een voorspellende droom, er zit veel meer in, ook een soort ingebouwde troost die er nu pas uit kan komen...

Je stemde in de droom in met een zwangerschap en daardoor kon er een incarnatie-zoekende ziel naar jou toe komen om geboren te worden. Maar tegelijkertijd was er al bekend (aan de gidsen en aan die ziel) dat de zwangerschap waarschijnlijk afgebroken zou worden (die keuze moest nog door jou gemaakt worden, maar werd al voorvoeld). Abortus is geen ideale situatie, maar het bestaat nu eenmaal op aarde en de geestenwereld maakt daar soms gebruik van... Een ziel die afkomt op een conceptie die waarschijnlijk afgebroken zal worden, is vaak een ziel die eigenlijk nog bang is om te incarneren en daarom dit middel van een waarschijnlijke abortus 'gebruikt' om heel even te proeven van het aardse leven, een beetje begrip te krijgen van het aardse leven en wat daaromheen zit en dan snel weer naar huis terug te keren om daar, gesterkt door deze ervaring, meer krachten op te doen. Je kunt dat zien als een voorbereiding op een volledige incarnatie, later.

Jij was in de droom heel blij met de zwangerschap. Maar in het waakleven niet. Jouw blijdschap in de droom kan een heel andere reden gehad hebben. Misschien was je - zonder het op dat moment te beseffen - gewoon heel blij dat je deze ziel kon helpen om meer moed en bereidheid te krijgen om contact met de aarde te leggen en heb je deze ziel een mooie dienst bewezen. Dat heet liefde. :)

Het is niet uitgesloten dat deze ziel later alsnog bij jou geboren wordt...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

danseres

Ik kijk ´toevallig´ nu even voor het slapengaan op dit forum en lees deze reactie.
Ongelooflijk Ricca wat heb jij een geheugen! Dat jij zoveel moeite doet om dit allemaal uit te zoeken en tenslotte tot de conclusie te komen zoals je nu doet...
ik ben gewoon helemaal stil ervan.  :-[ kon me de droom nauwelijks herrineren en weet je wat het rare is? de abortus was inderdaad in juli van het jaar na de droom..
heel, heel erg bedankt. je hebt geen idee hoeveel dit betekend...
ik ga dit bewaren!
veel liefs.