Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een schimmel op het dak

Gestart door Pink, juni 13, 2007, 19:49:44 PM

Pink

Hallo allemaal,

Ik lig in bed en mijmer. Al mijmerend glijd ik in de schemertoestand tussen waken en slapen. En het is in die half slaap, half waaktoestand dat mij het volgende beeld wordt geschetst.

Ik lig op mijn rug in het gras en staar een beetje in het niets. Ik zie de wolken en verbaas me over de grillligheid van de patronen die tegelijkertijd zo evenwichtig zijn. Terwijl de wolken verdwijnen staat daar ineens een huis. Vrijstaand, groot, solide, gemaakt van bruine bakstenen met een rood pannendak.  En alles aan dat huis is in evenwicht en in harmonie met de omgeving. Ik voel dat de Feng Shui van dit huis goed is.

Ineens staat daar op het dak van het huis een grote witte schimmel met Sinterklaas erop. Ik knipper met mijn ogen en zie dat Sinterklaas veranderd is in een zwangere vrouw die op haar beurt weer verandert in een baby. En op rij nemen ook nog de volgende personen plaats op de schimmel. Een grote negroïde man, een Pierrot, een clown met rode neus, een zigeunerin, een Indiaanse en het is een hogepriesteres die de rij sluit.

Waarop ik besluit dat het blijkbaar goed s om in dat huis te wonen.....

...... en aansluitend met een gelukzalig gevoel wegzak in een diepe slaap.

Pink

Ricca

Citaat van: Pink op juni 13, 2007, 19:49:44 PMWaarop ik besluit dat het blijkbaar goed is om in dat huis te wonen.....

Vast en zeker. :)

Lieve Pink,

Liggend op je rug in het gras, met de ruggensteun van Moeder Aarde, kijk je naar het schouwspel van de wolken, jouw unieke fingerprint in the sky. De patronen van de wolken zijn grillig en toch evenwichtig. De schoonheid van jouw persoonlijke stukje universum.

Dan verplaatst het schouwspel zich naar de aarde waar een vrijstaand, groot en solide huis verschijnt, gemaakt van aardematerialen in aardekleuren: jouw aardse persoonlijkheid. Alles aan het huis is evenwichtig en in harmonie met de omgeving. Een huis om je in thuis te voelen. De archetypen op het dak horen bij het huis. Ze zijn aspecten van jou. De gezamenlijke housekeepers.

Er is geen eigenschap die aantrekkelijker is dan evenwichtigheid - dat diepe gevoel van op je gemak te zijn met jezelf en de wereld.
(Good Housekeeping, september 1947)

De schimmel op het dak hoort natuurlijk gewoon bij Sinterklaas, maar ik zie er ook de kracht (paard) van het Licht (wit) in. Alle figuren op het dak worden gedragen door de kracht van het Licht in jou.

Eerst is daar Sinterklaas, de brenger van geschenken, met wie je een speciale band hebt (5/12). Ging het in je vorige droom nog over ontvangen, bij Sint gaat het over zelf géven. De historische Sint Nicolaas (4e eeuw, Smyrna) werd bekend om zijn goedgevendheid. Zijn levensdoel was het delen van zijn rijkdom met de armen en het bevorderen van naastenliefde en liefdadigheid (daden uit liefde) onder de mensen. De Sint op het dak laat je even stilstaan bij hoe jij vanuit jezelf aan de wereld geeft, hoe je waardering, vriendschap, energie, tijd, liefde en genegenheid schenkt en hoe je van je eigen speciale talenten en vermogens schenkt. En daardoor het leven van anderen verrijkt.

Sinterklaas is verwant aan de Kerstman (Santa Claus) en hoewel beide tegenwoordig nogal tot commerciële figuren zijn gemaakt, heeft hun essentie - zo heb ik eens gelezen - zijn oorsprong in de goddelijke regionen in lichtmeester Sanat Kumara (sanat = santa). Sint en Santa zijn de legendarische of mythische uitdrukking van dit grote wezen. De echte Sanat Kumara werkt achter de schermen om de mensheid te helpen. Hield Dolf niet ooit een betoog dat de Kerstman bestáát? Welnu, hij bestaat inderdaad. Net als Sinterklaas. :)

Sinterklaas is ook een bisschop/Hiërofant/hogepriester en in die hoedanigheid complementair aan de hogepriesteres die de rij op het dak sluit. De innerlijke en de uiterlijke wijsheid. Over evenwicht gesproken...

Als het Sinterklaas is zingen we: "Vol verwachting klopt ons hart..." en jawel, de volgende figuur op de schimmel is een zwangere vrouw. In blijde verwachting. Zij staat voor nieuwe ontwikkelingen en voortgaande innerlijke groei. Als a.s. moeder is ze een verschijningsvorm van de Keizerin/oermoeder/Moeder Natuur. Ze blaast jouw kind-gevoel van verwachting nieuw leven in en voilà, daar verschijnt een baby op de schimmel. Wat me hierbij opvalt is dat je innerlijke kind een gelijkwaardige plek heeft tussen de andere delen van jezelf.

De grote negroïde man zie ik als je animus, je krachtige mannelijke energie, je vermogen om te handelen en dingen te bewerkstelligen in de uiterlijke wereld. Omdat hij meteen na de zwangere vrouw en de baby verschijnt, zou je hem ook als de oervader kunnen zien (horend bij de gospel zingende oermoeder uit weer een andere droom). Onze vrouwelijke kracht kan niet rechtstreeks in de uiterlijke wereld uitstromen zonder de steun van onze mannelijke energie. Door je mannelijke energie te gebruiken om je innerlijke voelen en weten te vertrouwen en te steunen en uit te drukken, is het huis een solide huis geworden, waar kracht, wijsheid en liefde wonen.

De clown met de rode neus zorgt voor de vrolijke noot. :) Waarschijnlijk is hij ook een lichte kant van het archetype de Bedrieger, dat de draak steekt met de pretenties van het ego (aldus misschien een van de drakenpaden vormend die horen bij de Feng Shui van het huis? - ik weet niet zo veel van Feng Shui). Het ego heeft de neiging zichzelf veel te serieus te nemen. De clown prikt dat lekker door. Heerlijk lachen om jezelf.

Hij wordt voorafgegaan door de pierrot, de ernstige en vaak wat trieste clown met een wit gezicht (en meestal ook veel wit in zijn kleding). Dat lijkt me een mooi gezicht, zo'n witte pierrot op een witte schimmel... De naam komt van Pierre = Petrus = steen = aarde. Het fundament. Clown & pierrot = lachen en ernst. Je neemt het leven heel serieus, maar de speelse, ondeugende kant is er ook. Over evenwicht gesproken...

De zigeunerin is een ander aspect van de Keizerin/oermoeder, net als de Indiaanse die diepe verbondenheid met de natuur belichaamt. Indiaanse en hogepriesteres ken je al uit de vorige droom.

Zigeunermuziek heeft net als de vaak muzikale pierrot een zekere tristesse, maar ook een puurheid waarin de hartstocht van het leven direct doorklinkt. De zigeunerin staat voor hartstochtelijk leven. Dat kan zich uiten in spreken of zwijgen, in knuffelen of stil bij elkaar zitten, in bewegen en dansen of stil zijn, in zingen, schreeuwen, lachen, huilen, mediteren of, na vele omzwervingen thuisgekomen, met een gelukzalig gevoel in slaap vallen.

Hoe zou je niet kunnen instemmen met zo'n harmonieus geheel? Het was weer een groot genoegen me er op mijn manier in te verplaatsen.

Liefs,
Ricca

From Ricca with Love

Pink

Lieve Ricca,

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Ik vroeg me al af waarom het vandaag aanmeldingen stroomde voor mijn lessen. Weet je, ik ben nog steeds onzeker als het gaat om mijn capaciteiten als leermeester. Ik verwonder me er nog altijd over dat ik het op die manier met mensen mag delen. Op zich is die onzekerheid ook geen slechte eigenschap want het houdt je alert en humble.

Mijn droom maakt duidelijk wat ik al langer voel. Het wordt tijd dat ik opsta zodat mijn werk nog meer bezield kan raken.

Liefs, Pink