Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

spinnen

Gestart door lizzie, maart 16, 2007, 09:22:28 AM

lizzie

Hallo,

soms kun je je niet alles herinneren van je droom!
De dingen die er wel blijven hangen zijn volgens mij boodschappen waar je aan kunt/mag werken!
Zo heb ik als kind jaren gedroomd dat ik uit het huis van mijn oma vluchtte, en dat waren nog van die huizen met van die ouderwetse stoepen!
Dat ging als volgt in mijn droom was ik steeds op vlucht voor gevaar, dan deed ik de buitendeur open en rende de stoepjes af en richte mijn blik op het licht, en het licht was dan de hangende straatlantaarns die hingen aan kabels boven de straten i.p.v. palen . OP het moment dat ik van de stoep af sprong ging ik vliegen naar dat licht toe! Maar altijd was ik te laat, want achter mij aan kwam een grote zwarte hond type Bouvyee  die mij net altijd raakte onder aan mijn rug bij mijn chakrum/heiligbeen. Het resultaat was dat ik met angst wakker werd en altijd onderrugpijn had die droom heeft mij jaren achtervolgd, wat zou dat geweest zijn kan iemand daar een antwoord op geven?

En vanacht droomde ik dat er een spinnetje op de grond liep, iemand probeerde hem te doden door er iets op te gooien, maar toen werd hij groter, en weer gooide iemand iets naar de spin en ik hoorde mezelf schreeuwen "niet doen" maar het gebeurde toch en toen werd hij nog groter, en ik was verbaasd want ik hoorde de spin tikken met zijn pootjes op de grond, net of het een speelgoedspin was hij tikte net als de toetsen van een toetsenbord, en toen werd ik wakker. De spin was zo groot als een marmot, brr... eng maar toch was ik niet bang alleen verbaasd!!i  ???    

Zou graag willen weten wat dit mij wil zeggen!!

Bij voorbaat alvast bedankt,
Liefs van  Lizzie

Ricca

Lieve Lizzie,

Ja natuurlijk willen dromen ons iets zeggen. Al is het niet altijd even duidelijk wat... Die dromen van vroeger, dat is een bepaalde (kinder)angst geweest. De grote zwart hond stelt zélf die angst voor. Kinderen dromen heel levendig en agressieve dieren komen er nogal eens in voor... Ik kan er verder niet veel over zeggen, het ligt ook aan de leeftijd die je had en de omstandigheden in je leven. Toen de dromen stopten, was je over die angst heen.

Je leeft in het heden, dus ik kies voor de laatste droom. Die met de spin...

Is het geen pláátje? ;D

De spin staat voor iets in jouzelf, bijvoorbeeld een gevoel of een eigenschap of neiging, of een kracht... Omdat spinnen insecten zijn die heel instinctief handelen, denk ik aan de neiging om je spontane impulsen te volgen. Misschien zijn het creatieve impulsen, want een spin is ook heel creatief (weeft een prachtig web). In de droom proberen anderen de spin te doden (die eigenschap de kop in te drukken), maar jij wilt de spin redden en dat is ook de boodschap van de droom: zorg dat je je spontane en creatieve kant levend houdt. Misschien ben je een mooi talent aan het ontwikkelen...

Van de andere kant is een spin ook een symbool van verleiding (hij lokt nietsvermoedende vliegjes in zijn web) en zou de droom over een verleiding kunnen gaan die je zélf probeert te onderdrukken... Maar dat lukt niet, want de spin wordt alleen maar groter en krachtiger.

De belangrijkste aanwijzing zit in het geluid. De spin wordt steeds groter totdat zijn getrippeltrappel klinkt als het klikken van een toetsenbord. En dan zijn we bij de computer aangekomen... en is het nog een klein stapje naar: web = internet...

Ben je misschien met een web-site bezig? Of zit je misschien naar het idee van die anderen wel wat véél op het internet (de verleiding)? Spinnen hebben ook op een of andere manier met taal te maken en de spin zou je kunnen vragen om een dagboek (of web-log) bij te houden, waarin je je gedachtenspinsels vastlegt om later nog eens na te lezen en dan te zien hoe je veranderingen in je leven hebt gecreëerd. Want als er een spin in dromen verschijnt betekent dat ook vaak dat je je energieën op een nieuwe manier gaat gebruiken. Er zit verandering in de lucht en jij creëert die verandering zelf... Geef gehoor (het geluidje) aan je creatieve impulsen en maak iets moois... en laat je niet op de kop zitten. :P

Maak iets moois van je leven, want hoe je leven eruit ziet ligt in jouw handen. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love