Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een tweeling

Gestart door jane.d, februari 15, 2007, 09:17:32 AM

jane.d

Las net stukje over creatief dromen en het zoeken naar een antwoord, of juist het loslaten. Weet niet in welke categorie mijn twee dromen van de afgelopen twee dagen te laten. Loslaten lijkt mij logisch, maar in mijn dromen ben ik vooral op zoek naar bevestiging. Begrijp de boodschap dus niet.

In beide dromen speelt een man een hoofdrol, die ik graag beter zou leren kennen omdat ik hem misschien wel leuk vind. Omgekeerd lijkt dit niet zo. Hij reageert niet echt op mijn poging contact te leggen. Ik heb daar vrede mee. Blijkbaar is er niets tussen ons. Dan niet he ;-)

Droom 1, gisteren. Ik loop over een vlakte waar opeens heet water uit de grond spuit. Ik ren weg en weet mij met anderen in veiligheid te brengen door naar een rand hoog in het landschap te gaan. Daarna zie ik een eiland uit de lucht waar de randen va onder water komen te staan en denk: GElukkig is het IJsland, daar zijn de mensen rijk en kunnen ze hun dorpjes naar boven verplaatsen. Daarna ben ik in een grote ruimte met veel mensen en kleine nisjes. Ik zie de man en probeer te ontdekken of hij ook speciale aandacht voor mij heeft. Dat is niet zo. We komen elkaar niet tegen. Hij neemt de leiding als wij proberen als groep iets slechts tegen te houden, ik ben meer een toeschouwer.

Droom 2, vanmorgen (na yogales, waarna ik altijd droom...)
De man blijkt een tweelingbroer te hebben. Ik zie scenes van hun leven samen, als ze lol hebben ergens op vakantie in een warm land. Ik bedenk dat ik hem niet goed genoeg ken om te weten wie hij is, en wie zijn broer. Het enige verschil dat ik zie is hun gebit. Zijn gebit is mooi, in dat van zijn broer is een van de voortanden rot. Opnieuw probeer ik te ontdekken of hij ook naar mij kijkt, maar dat is niet zo.

Hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen. Bedankt!

jane.d

Nieuwe droom.

(gaat iets aan vooraf wat ik niet meer weet). Mijn vader stapt in de gewone lift, ik in een kleine, oude goederenlift zo blijkt als de deuren open gaan. Ik stap boven uit, op de 17e verdieping van woongebouw. Wil weer naar beneden, maar knopje kleurt rood. Lift is kapot. Verlaat lift. Ben bang omdat het smal is en vrees te vallen. Zie heel veel grote buizen, blijkbaar toevoer voor apartmenten. Dan scheurt trein (vreemd, denk ik, op deze hoogte) voorbij. Loop een verdieping naar beneden over brede trap. Wil daar in chique lift  van mijn vader stappen, maar die deuren gaan niet open.

Begrijp uit dromenencyclopedie dat zowel trein als lift voor reis staan, waarbij omhoog gaan met lift positief is. Blijkbar heb ik iets afgerond, of ergens inzicht in. Maar gok dat kapot gaan met lift en de angst betekenen dat ik er nog niet aan toe ben? Vandaar de weg terug naar beneden? Ben benieuwd...

Ricca

Lieve Jane,

Ik weet niet of de man over wie je het hebt nog in the picture is, de dromen zijn al van een hele tijd geleden, dus daar ga ik het niet over hebben, maar de symboliek die op jouzelf betrekking heeft is eigenlijk te mooi om te laten liggen.

Ik loop over een vlakte waar opeens heet water uit de grond spuit. Ik ren weg en weet mij met anderen in veiligheid te brengen door naar een rand hoog in het landschap te gaan. Daarna zie ik een eiland uit de lucht waar de randen van onder water komen te staan en denk: Gelukkig is het IJsland, daar zijn de mensen rijk en kunnen ze hun dorpjes naar boven verplaatsen...

Heet water dat uit de grond spuit is een mooi symbool voor seksuele gevoelens (2e chakra). In de droom overvallen die gevoelens je een beetje en je rent ervoor weg. Je vlucht naar een hoger gebied om alles van een afstand (verstandelijk, vanuit de lucht) te bekijken. Het eiland ben je zelf en je bent blij dat het IJsland is (ijs = afkoeling). De mogelijkheid om je naar een hoger gebied te kunnen begeven, ervaar je als rijkdom. Maar je kunt ook iets te hoog stijgen, zoals blijkt uit de volgende droom.

Mijn vader stapt in de gewone lift, ik in een kleine, oude goederenlift zo blijkt als de deuren open gaan. Ik stap boven uit, op de 17e verdieping van woongebouw. Wil weer naar beneden, maar knopje kleurt rood. Lift is kapot. Verlaat lift. Ben bang omdat het smal is en vrees te vallen. Zie heel veel grote buizen, blijkbaar toevoer voor appartmenten. Dan scheurt trein (vreemd, denk ik, op deze hoogte) voorbij. Loop een verdieping naar beneden over brede trap. Wil daar in chique lift van mijn vader stappen, maar die deuren gaan niet open.

Hetzelfde thema, maar met meer details. Je beweegt je door een woongebouw met vele verdiepingen (lagen van jezelf of niveaus van bewustzijn of inzicht). Mooi woord: ver-dieping. Het gebouw ben je zelf. Opstijgen in een lift is meestal een beweging in de richting van bewuster worden, maar het kan ook een poging zijn om te ontsnappen aan bepaalde gevoelens. Het hangt af van de intentie waarmee je in de lift stapt.

Er zijn twee liften, een chique personenlift en een kleine, oude goederenlift. De personenlift ver-heft de persoon of de geest, de goederenlift ver-heft het lichaam en zou bijvoorbeeld fysieke beperkingen kunnen op-heffen of een of andere lichamelijke genezing brengen. Het feit dat je in de goederenlift stapt, geeft aan dat je bedoelingen in verband staan met fysieke zaken en gezien de vorige droom waarschijnlijk met seksualiteit.  

Moeiteloos bereik je de 17e verdieping. In de tarot is getal 17 het getal van nieuwe hoop, openheid, harmonie, genezing en diepe vrede. Toch wil je eigenlijk meteen weer naar beneden. Alsof je wel weet dat je eerst op een andere verdieping moet zijn. In het ideale geval zou je op de 17e verdieping door al je angsten heen zijn, maar op het smalle vlak buiten de lift ben je toch bang om te vallen. De angst om te vallen hoort eigenlijk bij de 16e verdieping (en tarotkaart 16). Het vallen staat voor overgave. Ook het teruglopen over de brede trappen naar de 16e is een soort overgave.

Je ziet heel veel grote buizen, afvoerbuizen voor de appartementen of lagen van jezelf. Zo'n beeld wijst meestal op de noodzaak om stoom af te blazen. Dat kan op een verfijnde manier door je vibraties te verhogen of op een meer aardse manier... In die buizen kan de druk behoorlijk oplopen. Als je nog niet in staat bent om je energie zodanig te verhogen, dat je op het hoge niveau van de 17e verdieping kunt blíjven, kun je jezelf vergelijken met een opgestookte ketel, die uitgerust moet zijn met een veiligheidsklep. In het innerlijk van ieder mens bevindt zich een soort pijpleiding, en als de energie niet naar boven wordt geleid, zodat de stoom naar behoren kan worden afgevoerd, zal de ketel roodgloeiend worden... De enige andere mogelijkheid tot ontlading is de seksualiteit.

Op de 17e scheurt een trein voorbij, zonder te stoppen... Treinen kunnen op alle verdiepingen voorbijkomen, dat is in dromen helemaal niet vreemd. Het is wel van belang of er een mogelijkheid is om in- of uit te stappen. Is die mogelijkheid er niet, dan zul je op een lagere verdieping aansluiting moeten zoeken om op je levensreis verder te komen. En IJsland te verruilen voor een warm land. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love