Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

kracht nodig

Gestart door ookgreetje, februari 03, 2007, 22:08:02 PM

ookgreetje

vraag me wel eens af of ik de enige ben die zich zo moeilijk over dingen heen kan zetten??
zit nu weer voor de zoveelste keer in een dipje en kom er maar niet uit.
Trek ook alle schuld op mezelf ook al kan ik er niks aan doen.
wie heeft er goede raad(of gewoon lieve woorden)voor mij??

snowdrop

Nee hoor, je bent niet de enige bij wie het vallen en opstaan is. Soms denk je dat je helemaal geen kracht meer hebt, en dan komt er toch weer een beweging naar boven. Maar dat kan even duren en dan verlies je bijna het geloof dat het echt weer beter wordt. Zelf ben ik pas de laatste tijd werkelijk aan het leren om de dingen los te laten, in het nu te leven en gewoon te aanvaarden wat komt. En ik merk dat dat helpt. Ik ga nog regelmatig onderuit, maar kom al een stuk sneller weer terug in mijn evenwicht. Dus, wat er bij jou ook aan de hand is: wanhoop niet, hou vol, er komen vast weer betere tijden.  :-* Snowdrop

Palomino

lieve ookgreetje,

Je bent zeker niet de enige bij wie het af en toe aan kracht ontbreekt, en die het gevoel heeft dat de dip geen bodem heeft.
Ik weet soms ook niet meer waar ik het zoeken moet en zie door de bomen het bos niet meer.
Maar diep van binnen weet ik, dat als ik daar voor kies, ik die oerkracht die ieder mens van binnen heeft, weer kan vinden...Maar dan moet ik daar wél voor kiezen, en jij óók.
Is het niet vreemd dat je schuldgevoel hebt, terwijl je tegelijkertijd weet dat je er niets aan kan doen ?
Misschien betekent dat, dat je probeert om iedereen tegemoet te komen en daarbij je zelf wegcijfert. Dat doe ik soms ook en dat gaat inderdaad opbreken...                                       Als je namelijk niet ook af en toe aan je zelf denkt, dan kun je op een gegeven moment ook niets meer voor anderen betekenen omdat je accu leeg is.
Probeer iets te gaan doen waar je je prettig in voelt, waarin je kunt ontspannen en laat je leven niet leven door andere mensen. Neem het heft in eigen handen en bestuur je eigen leven.
Dit schrijf ik aan jou, maar ook aan mijzelf  :P

Liefs,
Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

peter put

gedag,
ik ken dit gevoel ook wel;
Gedachten en emoties worden realiteit;
jammer genoeg ook de negatieve...
het is zoals een natuurwet(maar iets langzamer).
Het lijkt niet echt eerlijk voor ons ,
maar als je beseft dat je (op een of andere manier)negatieve
realiteit zelfgeschept is, dan kan je de andere kant op...
Ik probeer dit nu te ervaren, het ombuigen van negatieve naar positieve sensaties, het opbouwen van zelfwaarde...ook het
visualiseren van postieve situaties en emotie's...waarom?
Omdat ik weet dat door in negatieve emoties en gedachten te
blijven, je deze aantrekt,je situatie zelf kan verergeren en daardoor
in een circel komt...
dus, laat je niet in een maalstroom voeren,
ik besef dat het niet makkelijk is om plots zomaar de positieve
zaken aan te trekken,
maar ik weet dat het kan,
het is de drang weerstaan om je weer minder te voelen bij 'mislukking'...
en je 'rijk' en 'gelukkig' te denken,zodat dit je kant op komt.

peter


lilith

Lief ook -lieve -greetje

nee, ik herken dit niet echt, terwijl er bij mij ook de nodige ballast in mijn rugzakje zit en ik nog regelmatig oude doorns uit mijn lijf haal.

Ik probeer altijd het goede uit een "slechte" situatie te halen.
Van: oke, dit gebeurd er nu, waarom gebeurd dit nu en wat kan ik daarvan leren.

Want ik ben van mening dat ik van elke hobbel of kuil in mijn leven iets MAG leren.
Ik moet niets, ik mag.

En soms moet ik behoorlijk diep spitten om er iets goeds uit te halen, maar als ik het eenmaal gevonden hebt, is het ook gelijk niet meer zo zwaar.
Dan wordt het meer gegrijpelijk en kan je beter het hele plaatje zien.

Dus ik geef je nu in gedachten een dosis liefde, licht, wijsheid en kracht om deze periode goed af te sluiten.

Zet je hart maar open, want ppppfffffffoooooeeeeeeeeee
komt ie  :-*

sterkte

liefs Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Sylvia

Hallo,

We dragen soms wat met ons mee in het leven hé? En schuld...voelt soms zo belastend en heb je dan al geleerd er bewust mee om te gaan, dan overvalt het je soms op een ander niveau. Door de jaren heen heb ik, net als velen, een hele tas vol verzameld van allerlei inhoud. Doch, de ballast zit in een open zak waar ik vrij iets in kan stoppen en uit kan halen als het voor mij het juiste moment is, zo heb ik dat leren zien en dat werkt. Als ik me beladen voel dan kies ik een rustig moment uit waarop ik niet gestoord kan worden, neem het betreffende stuk uit de zak en visualiseer het gevoel op de muur, kijk ernaar en laat gebeuren wat komen moet (gevoelens), ik ga er dan helemaal doorheen...als het voorbij is dan pak ik het restant (als dat er is) terug in en stop het in de zak. Die zak staat op een vaste plaats in huis (een beetje fantasie mag hé) en is voor niemand zichtbaar. Maar wat veel belangrijker is ik sleep hem niet mee, hij is er gewoon. Dat heeft er voor gezorgd dat ik met volle teugen kan genieten van de kleine dingen des levens zonder het gevoel te hebben dat ik mijn lasten ontken of negeer, ze zijn er wel, maar belasten me niet! Ik hoop dat dit een heel klein beetje kan helpen om op een andere manier naar de dingen te kijken, mijn steun heb je alvast!!!!!!!!!!! Syl

Sunchild

#6
Citaat van: ookgreetje op februari 03, 2007, 22:08:02 PM
vraag me wel eens af of ik de enige ben die zich zo moeilijk over dingen heen kan zetten??
zit nu weer voor de zoveelste keer in een dipje en kom er maar niet uit.
Trek ook alle schuld op mezelf ook al kan ik er niks aan doen.
wie heeft er goede raad(of gewoon lieve woorden)voor mij??

Lief Ookgreetje,

Soms zijn wij aan het zwemmen geraakt en terwijl wij ervan geniet, begrijpen wij er niets meer van, als wij mee worden gesleurd door de stroom. Ineens bevindt jij (ik) - je in een draaiklok die harder voelt te draaien - dan je aankan. Eerst proberen wij tegen de stroom in te zwemmen en als wij echt voelen, dat we er niet meer uitkomen, dan beginnen we tegen te sputteren. En hoe hard en koud het ook voelt, je wilt vechten, want je wilt dit niet, je wilt eruit! En je blijft hopen dat het lukt, want ergens, heb je gehoord dat je er wel uit kunt komen. Maar je wordt moe en voelt je verloren, het is je te sterk (veel) allemaal.

Uiteindelijk geef je het dan toch op, je verliest de moed....... en laat gaan. Dat - wat komt - dat komt.
Je laat je meesleuren (overgave) en ineens gebeurd er wat, nog voor je er "erg in hebt". Je kunt nu kijken naar de draaikolk. He, je bent er dan toch uit......wat gaaf!

Hoe kl.t. het ook voelt, hoe langer je er tegen in gaat, hoe langer het duurt voordat je er uit komt. Dit is geen wijsheid. Dit is slecht mijn ervaring. Iets wat ik keer op keer leer. En een van de mooiste leringen die ik het meest waardeer.

Diep in mijn hart, voel ik je grootheid. Je kunt het wel.....

Veel liefs,
SUN


Sunchild

Citaat van: snowdrop op februari 04, 2007, 01:38:09 AM
:-* Snowdrop

He Snowdrop,

Leuk iets van je te mogen lezen, heb je gemist op het forum...

...Kus
SUN

Sunchild

Ik lijk wel gek, te denken, dat er nog zoiets bestaat als "een orgineel idee"  :P

Citaat van: Ricca op juni 27, 2006, 14:33:31 PM
Ik ben ondergedompeld in een draaikolk van geweld.

Dit krijg je met een collectief bewustzijn.....tappen!  ;D

ookgreetje

allen bedankt voor jullie reacties  :) had even goede steun nodig en na deze warme woorden ga ik weer met volle kracht vooruit.
Positief denken is wel makkelijker gezegd als gedaan,maar we doen ons best.
Denk nu heel vaak terug aan andere moeilijke tijden en weet dat ik daaruit ook weer ben gekomen dus moet het me nu ook lukken.

nog een keer bedankt allemaal en een hele dikke knussel(knuffel +kus)voor jullie terug
Greet

snowdrop

Citaat van: Sunchild op februari 08, 2007, 14:13:27 PM
...Kus
SUN

Dank je, Sun! Kusje terug.  :-*

@Syl: Goed beeld, die rugzak. Ik ga ook eens een 'cadeautje' uitpakken, als dat zo uitkomt.  :)

Groet van Snowdrop.

snowdrop

Lieve allemaal, nu is het mijn beurt om iets te vragen. Willen jullie af en toe een beetje kracht deze kant op sturen? Ik ben heel erg verdrietig en kan het goed gebruiken. Bij voorbaat bedankt.  :-* Snowdrop

ookgreetje

Komt een hele grote knussel jouw kant op !!!!
blijven lachen snow  ;) komt wel weer goed

Sylvia

Hallo Snowdrop....van hieruit een heel groot geschenk, vol van kracht...doe er wat mee ;), Sterkte, Syl

Palomino

Lieve Snow,

Ik steek een theelichtje voor je aan onder een verdampertje, dat een heerlijke jasmijngeur verspreidt...hoop dat je het lekker vindt, want het komt nu jouw kant op... :)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.