Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Creatief dromen

Gestart door Ricca, januari 01, 2007, 18:14:18 PM

Ricca

De droomwerkelijkheid is net zo 'echt' als de waakwerkelijkheid. Je zou kunnen zeggen dat het waakleven een van de vele dromen is die we hebben. Wel een heel speciale droom natuurlijk... :)

Er is in wezen ook helemaal geen scheiding tussen de droomwereld en de waakwereld. Wel verschil, maar geen scheiding. Dat het waakleven onze droombelevenissen beïnvloedt, hebben we allemaal vaak genoeg ervaren. Het omgekeerde gebeurt ook: we kunnen tijdens de slaap, in de droomtoestand, echte veranderingen bewerkstelligen die in ons waakleven doorwerken. We hoeven ons zo'n droom niet eens te herinneren om er profijt van te hebben: het échte werk is al gedaan tijdens de droom zelf.

Zo kunnen we in de slaap problemen oplossen, antwoorden vinden, zelfs uitvindingen doen. We kunnen in de slaap dingen loslaten. We kunnen in de slaap vergeven. We kunnen in de slaap verzoeningen tot stand brengen, ook al kunnen we dat in het waakleven nog niet.  We kunnen met verre of afwezige vrienden praten. We kunnen belangrijke boodschappen overbrengen, ook al zouden we er in het waakleven nog niet de juiste woorden voor hebben. Bij ziekte kunnen we in de slaap de genezing van het lichaam tot stand brengen. We kunnen de hulp van een gids inroepen om ons in de slaap de nodige begeleiding te geven bij dit alles.

Onbewust doen we veel van die dingen al, maar we kunnen ook bewúst van deze mogelijkheid gebruik maken. Als je een van bovenstaande wensen hebt, ga dan gewoon slapen met de intentie om het gewenste in de droom tot stand te brengen.

Genezing (op allerlei gebied, niet alleen lichamelijk) vindt vaak in de droomtoestand plaats, maar wordt ook vaak in het waakleven weer ongedaan gemaakt door ongeloof... Als er bijvoorbeeld een lichamelijke genezing plaatsvindt in de droom, komt dat doordat je in de droom boven je gebruikelijke overtuigingen over je lichaam, over gezondheid  en de oorzaken van ziekte bent uitgestegen en dus het lichaam zijn gang hebt laten gaan. Het lichaam geneest zichzelf van nature.

We kunnen ook leren in dromen... In de mensheid is al het weten, alle kennis ingebouwd die ooit nodig zou kunnen zijn... Alles wat je zou willen weten is al aanwezig. Deze erfenis moet nog wel geactiveerd worden (net zoals je bijvoorbeeld een spier moet activeren door een wens of een bepaalde bedoeling). Als je echter gelooft dat alle informatie van buiten moet komen, en overal in de buitenwereld naar antwoorden zoekt, kom je ook niet op het idee om de innerlijke kennis te activeren...

Deze innerlijke kennis is heel waardevol en over ieder onderwerp is kennis beschikbaar - maar ze wordt slechts verkregen door oprecht verlangen en intentie. Dit wil niet zeggen dat iedereen spontaan, zonder enig onderricht, plotseling een groot schilder, schrijver of geleerde kan worden. ;D Het betekent wel dat de mensheid in zichzelf die neigingen bezit en tot bloei kan brengen. Het betekent ook dat je het bereik van je kennis beperkt, wanneer je geen voordeel trekt uit zulke mogelijkheden.

Je eigen verlangen trekt automatisch de soort informatie aan die je nodig hebt... Als je bijvoorbeeld talent hebt en musicus wilt worden, dan kun je letterlijk leren terwijl je slaapt door in je dromen af te stemmen op de psyche van grote musici, zowel levende als gestorvene. Wanneer je dan weer wakker bent, kun je innerlijke wenken, aansporingen en inspiraties krijgen. Je moet dan natuurlijk nog wel oefenen, maar dat doe je met veel plezier en je krijgt dingen verbazend snel onder de knie. Het ontvangen van de innerlijke informatie vergemakkelijkt het leren en vergroot je vaardigheid.

Dit is nog maar een fractie van wat je met je dromen kunt doen. Ik wens jullie vele creatieve nachten. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

peter put

Ik ben me altijd wel bewust geweest van de eventuele mogelijk-
heden, wanneer je in samenwerking met je 'onder(of boven)bewuste
bent...het is pas de laatste jaren dat ik besef dat mijn gebrek aan zelfvertrouwen en zelfaffirmatie vele mogelijkheden of intenties die ik in de droomwerelden kon bereiken,
schijnbaar ongedaan werden gemaakt in wakende fase...

Recentelijk besef ik ook de mogelijkheid om terwijl je in
wakende toestand bent;
je bewustzijn in een toestand te brengen,
die gelijkaardig is aan die van creatief dromen.
Maar het zal toch nog veel oefenen worden,...

veel creatiefs terug...

peter

peter put

gedag,
kan je dit creatief dromen noemen?
het gaat in mijn geval over het volgen van tai-chi lessen.
ik heb reeds verschillende dromen gehad en telkenmale
is er wel een 'tip' bij...
de laatste droom hierover(gisteren) had bvb de boodschap
'om bij elke bewegingshouding je middelpunt te vinden(+te behouden)'...

eerder een oefening in creatief visualiseren tijdens een opvolgende sluimertoestand betrof het volgende;

de vraag(wens)stelling ging over een nieuwe woonst;
het eerste beeld toonde een kasteel;
ik dacht;'wat te groot+te veel poetswerk'
het tweede betrof een kiosk of stalling, enkel 4 palen en een dak.
het achtergrond licht was zeer intens.
dit was dan weer wat te sober dus gaf
(of creerde ik onbewust)'ik' me een 3de beeld
van een bescheiden bungalow met een tuin met een boom in...
dit laatste beeld hield ook een soort huiselijkheid en gezinssituatie in...
de beelden waren allen zeer intens, maar hadden wat tijd nodig
om scherp opgebouwd te worden.

peter