Hogepriesters op bezoek

Gestart door Pink, december 30, 2006, 17:11:36 PM

Pink

In mijn droom wordt ik bezocht door drie heren en een dame. Eén van de heren is duidelijk een oosterse monnik, een andere heer is een katholieke priester, de derde heer lijkt op een Egyptische hogepriester. De dame is overduidelijk een oudere Indiaanse. Ik betitel haar direct als “stamoudste”.

Ze komen me cadeautjes brengen. Van de oosterse monnik krijg ik zelfgemaakte wierook. Van de katholieke priester krijg ik mijn grootmoeders bijbel. Van de Egyptische hogepriester krijg ik een kwarts (lijkt op goudkwarts) en de oudere Indiaanse geeft mij een boek en een buidel met water. De kaft van het boek is gemaakt van dierenhuid en het lijkt erop dat in dit boek overleveringen staan opgetekend maar het zouden ook mijn eigen aantekeningen kunnen zijn.

Ik neem ze in dankbaarheid in ontvangst maar wordt er ook beetje verlegen van. Dan nodigt de Indiaanse vrouw mij uit om mee te komen naar de rivier en ze baadt me. Ik trek een schoon kleed aan. De heren zijn inmiddels in een kring gaan zitten en ik neem in het midden van de cirkel plaats. Het ritueel wordt afgesloten met een “salieceremonie” en de oudere Indiaanse zegt tegen me dat ik de natuur in moet gaan om helder te krijgen wat mijn taak in de volgende fase zal zijn. We maken nog wat muziek samen en dan trek ik mijn mocassins aan, zet een hoed op en begin te lopen.

Om vervolgens in alle rust wakker te worden.

Pink

Sunchild

Mooie droom!   :D

Kan em alleen niet uitleggen, maar kan niet wachten te lezen wat een ander er van gemaakt heeft!

Liefs,
Sun

lilith

Wat een mooie droom Pink

witte salie wordt ook wel indianen wierook genoemd en gebruikt bij het zuiveren van aura's en huizen.

Geen idee wat het verder betekend, maar ik zou hem graag willen dromen, ik vind het zeer positief.

groetjes Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Pink

Hallo Lilith en Sun,

De droom voelde voor mij heel speciaal. In het bijzonder één element, namelijk mijn oma's bijbel. Dat is het enige "vooroorlogse" stuk dat mee terug is gekomen uit het Jappenkamp. De rest is geroofd. En deze bijbel heeft mijn vader, een marine-officier,  ook altijd meegehad op zijn reizen.

Na het overlijden van paps is hij naar mijn jongste zusje gegaan. Zij woont in het buitenland en heeft zo toch een stukje thuis bij zich als ze verdrietig is.

Ik ben eigenlijk de hele dag al een beetje emotioneel omdat ik steeds aan die bijbel moet denken.

Pink

Ricca

Lieve Pink,

Wat een mooie droom weer. Rechtstreeks uit de diepste, zuiver archetypische droomregionen naar boven gekomen. Echt een plezier om te lezen.

De hele droom staat in het teken van een soort inwijding: de ceremonie met voorafgaande symbolische reiniging, de geschenken, de aanwezigheid van priesters... Een ingewijde zijn is de ware betekenis van priesterschap - en dit beperkt zich niet tot kerk of religie, er zijn op alle terreinen van de maatschappij ingewijden nodig. Priesteres Pink. :)  

Ik zie ook een parallel met het kerstverhaal, waarin drie Wijzen uit het Oosten geschenken kwamen brengen, goud en wierook en mirre, om het Mensenkind te eren. De drie heren in jouw droom, gezanten van je Ziel, brengen jou wierook, (goud)kwarts en een bijbel (met daarin het kerstverhaal - inclusief de mirre). Misschien wel voor je verjaardag (nog van harte :-*), maar ook gewoon ter ere van je bestaan als mensenkind. De symboliek zinspeelt zelfs op een wedergeboorte.

Wierook zuivert en verhoogt het bewustzijn en het branden van wierook (of salie) kun je zien als een fysieke vorm van gebed. De wierook is zelfgemaakt en het is de oosterse monnik die met deze gave komt... Kwarts geeft je de kracht om nog meer liefde uit te zenden en te ontvangen. Het versterkt ook je intenties (dit was in Egypte al bekend). Je oma's bijbel heeft natuurlijk de persoonlijke betekenis die je noemde, een dierbare herinnering aan thuis en alles wat je daar hebt meegekregen. De verscheidenheid van het priestergezelschap laat zien dat je vele culturen / religies in jezelf verenigt.

Dan is er nog de vierde Wijze, de Indiaanse vrouw, ook een gezant van je Ziel. Zij geeft je een boek en een buidel met water (om je dorst naar kennis te lessen). Dit boek, met overleveringen en/of je eigen aantekeningen, staat voor innerlijk weten. Je kunt daarvoor putten uit het collectieve onbewuste van de mensheid (de overleveringen) en uit je persoonlijke onbewuste (je eigen aantekeningen). Toegang tot het boek krijg je via het hart en misschien is de kaft van het boek wel van hertenhuid... hert = hart...  

De Indiaanse zegt tot slot dat je de natuur in moet gaan om helder te krijgen wat je taak in de volgende fase zal zijn. Ik denk dat je dit advies heel letterlijk mag nemen. Maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pink

Lieve Ricca,

Bedankt voor de mooie uitleg en voor je felicitaties. Weet je wat bijzonder is, ik ben 46 geworden en als je deze getallen bij elkaar optelt kom je uit op 1, het begin van een nieuwe cyclus.

De parallel naar het Kerstverhaal had ik zelf ook gezien. De link met de inwijding had ik niet gelegd. De reiniging was duidelijk en manifesteert zich ook in het waakleven.

Het advies om de natuur in te gaan heb ik nog niet echt kunnen opvolgen. Mijn fysiek zat me even in de weg. Maar over een paar weken ga ik naar Costa Rica en dat eiland staat bekend om haar ongerepte natuur en daar ga ik intens van genieten.

En voor de rest sterkt deze droom me heel erg. Het geeft me de kracht en het vertrouwen om verder te gaan op het pad dat ik gekozen heb.

Pink

Ricca

Op zoek naar iets anders kwam ik dit tegen in de Dromenencyclopedie van Georg Fink:

"Priester: Oud-egyptische droomonderzoekers geloofden dat degene die een priester in een droom zag, korte tijd daarna een belangrijke functie zou gaan bekleden."

Je zag zelfs een Egyptische priester...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pink

Lieve Ricca,

Ik ben er klaar voor om alles achter me te laten en met hart en ziel te gaan doen wat belangrijk is. En als ik zie hoe zorgvuldig ik tot dusver "geleid" en "ont-wikkeld" ben, dan zal het wel goed komen.

Dat neemt niet weg dat er af-en-toe wel merkwaardige dingen gebeuren thuis. Zo heb ik de afgelopen weken regelmatig een groepje met rozenblaadjes op verschillende plekken in mijn huis gevonden. Bijvoorbeeld in mijn slaapkamer maar ook in de koelkast.

En ja, ik heb mezelf geknepen en ik was echt wakker.

Pink

Dropje

Jeetje wat een indrukwekkende droom.

En erg raar idd van die rozenblaadjes.. je zou haast aan je ogen gaan twijfelen.