Mn ex ontsnapt uit gevangenis

Gestart door danseres, december 05, 2006, 09:45:02 AM

danseres

Vannacht heb ik 3x over mn ex gedroomd (S). In de eerste droom zocht ik m op in de gevangenis. Hij had de doostraf en zat daarom met draden waarop voltage stond om zn nek gebonden en die liepen dan naar zn polsen. telkens wanneer hij n beweging maakte kreeg hij n shock. Ik wilde zn hand vasthouden maar dat mocht niet. Ik voelde me vreselijk, huilde. Ik zei m dat ie als laatste wens moest vragen dat we elkaar nog een keer mochten omhelzen maar hij werd boos. Zei dat ie dat júist niet meer wou want dan zou m dat nog meer verdriet doen. Hij schreeuwde: 'waar denk je dan dat ik na mn dood naartoe ga?? nou??' (hel).
Maar toen ontstnapte hij. Ik schreeuwde m toe dat ie moest rennen en vluchten maar wat deed hij? Hij ging springen en tegen de ramen van het gebouw opklimmen. hij legde uit ter verklaring dat wanneer ie zou vluchten ze m tóch wel zouden pakken en dat ie nog een keer wilde doen wat ie straks niet meer zou kunnen, dat wat ie zo gemist had; springen, bewegen met zn ledematen enz.

Toen werd ik wakker maar omdat ik zo onder de indruk was en n goed einde wilde vroeg ik mn onderbewustzijn om nogmaals die droom..

In de 2e droom had ie die draden niet om zn hals enz. Die moesten schijnbaar vervangen worden van hem en nog n gevangene. Die andere gevangene werd dus weer vastgeboden maar S. hield zich in n hoekje stil. Ze waren m vergeten. Toen werd er geroepen dat er n paar laarzen gehaald moesten worden (van een of andere hoge pief) 2 nogal domme bewakers (jong en nieuw) dachten dat S. vast niet zo'n zware straf had omdat ie immers gewoon in de gang zat niet vastgebonden en zeiden dat hij maar moest gaan. S. zat ondertussen op n landkaart te kijken waarop hij zag dat de gevangenis vlakbij de grens van Duitsland zat (daar is hij geboren en getogen en wonen zn kinderen ook en de rest van zn familie, hijzelf woont echter in Turkije).
S. zei dat dat goed was en rende naar de deur, toen rende hij weer terug en plukte nog gauw n busje (met zn arm ???) mee. Toen vluchtte hij wel...

In de derde droom waren we samen met n vluchtauto, we hadden een heel vluchtplan en eten voor onderweg, moesten telkens zoveel rijden enz.. er waren 2 kleine meisjes bij ons. een ervan wilde dr haren vlechten maar het lukte dr niet zo goed dus maakte ik het af. We maakten de auto schoon en we lachten. Ik was blij dat ie me meehielp schoonmaken. We waren gelukkig.

Toen werd ik wakker.

Weet iemand wat deze dromen kunnen betekenen?

alvast bedankt!
;)

Dragonvlaai

Hai,

Vroeg me af of jouw ex je ooit ( onbewust ) het gevoel heeft gegeven alsof jij verantwoordelijk was voor zijn geluk/ verdriet? Lijkt alsof hij in de eerste droom ook niet wíl ontsnappen, maar liever bij jou in de buurt blijft onder barre omstandigheden omdat weggaan van jou voor hem nóg erger is. Hij móet het verdriet ook in zn eentje doen... als hij ervan wegloopt komt het hem toch achterna. En "in the end" kán je niets doen aan zijn verdriet, hij accpeteert ook je poging om het leed te verzwachten niet. Dat je een goed einde wil, zegt ook wel wat. Je wilt het voor hém goed hebben. Je laatste droom is ook een ontsnapping. Die draden die hij in de eerste droom om heeft en in de tweede niet, kunnen staan voor verstrikt zitten in emotie. In de 2e droom verplaatsen ze naar een andere gevangene, maar ze zijn niet weg, die draden zijn een illusie, want zelfs zonder die draden blijft hij stil zitten en doet hij niets. Gewoon onvermogen om uit te breken en jij denkt dat hij jou daarvoor nodig heeft. Uiteindelijk is het makkelijker dan hij denkt en is een vluchtplan zo gemaakt en een busje voor handen. Blijkbaar ga je uit jezelf met hem mee ( wil je graag nodig zijn? ) want ik mis het gedeelte waar hij jou dwingt mee te gaan... Eenmaal bij hem in de auto blijft het een soort zachte vorm van vastzitten ( check de vlecht in het haar van t meisje, die jij voor haar afmaakt - je gaat uit eigen beweging mee, je vlecht jullie band opnieuw ) en ook nog eens een vlucht. Jullie maken wel schoon schip ( of schoon auto  :) ) maar ja, waar is het op gebaseerd?

Denk dat je zelf het beste weet wat die droom laat zien. Lijkt in mijn ogen op een soort verwerking of verduidelijking van de situatie rondom je ex. Of op een dieper niveau: je onderbewuste gebruikt die relatie in zn geheel als symbool voor iets waar jezelf mee worstelt en uit wilt ontsnappen en zijn alle symbolen aspecten van jou. Je zou je dan kunnen afvragen waaruit je probeert los te breken en hoe je jezelf het beste van een goed einde kunt voorzien. Niet vluchten in elk geval.
Nou ja, wie weet kun je er wat mee!

Bye!

danseres

Bedankt voor je mooie uitleg! en idd erg herkenbaar. mn ex zag mij idd als verantwoordelijke voor zijn geluk/verdriet. niet alleen mij maar vooral mij.
hij zit nu in de penarie weer. heb m er zo lang doorheen gesleept tot het op was, ik kon niet meer.
tis overigens al 1,5 over maar hebben tot voor ongeveer n half jaar terug nog contact gehad.
t stomme is, dat ik nog veel van m hou en m mis maar verstandelijk weet dat het niet kan..

heel erg bedankt!