Auteur Topic: uitleg  (gelezen 3579 keer)

el75

• Gast
uitleg
« Gepost op: november 26, 2006, 14:56:16 pm »
Hoi allemaal hier,

ik ben nog helemaal niet bekent met tarotlegging. ik heb gister 3 kaarten getrokken, dat waren de volgende:

-staven 2
-zwaarden 3
-wereldkaart

ze had het volgens mij over een hedenkaart, toekomst en advies kaart. maar ik kan dat nergens terugvinden.
is dit hetzelfde als verleden/heden/toekomst?
en wat betekenen ze voor mij? het was niet erg makkelijk wat ik van haar hoorde.

alvast bedankt,
groetjes el

libram

• Volledig lid
Re:uitleg
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2006, 18:23:40 pm »
hallo elsevenfive,

bij de 3 legging kaart
lijkt het mij dat de kaarten als volgt lezen zijn:

de eerste kaart zegt iets over de huidige situatie en/of de vraagsteller
de tweede kaart, links van de eerste zegt iets over het verleden en wat daarvan invloed heeft op de eerste kaart. De derde kaart vertelt je iets over het eindresultaat en ontwikkeling.

Wat de 3 kaarten jou te vertellen hebben zal je wel moeten zien in het kader van je vraagstelling. Het is niet makkelijk voor jou schrijf je, onthoud dan dat jou 3e kaart een kaart is die staat voor voleinding, voldoening, het afsluiten van een cyclus. Mijn inziens een positieve kaart.

liefs,
het Nu omvat het Heden
waar Toekomst ontkiemt
uit zaad van Verleden

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2006, 20:33:34 pm »
Hallo El,

Er is wel een verschil tussen verleden/heden/advies en verleden/heden/toekomst. Het verschil is belangrijk voor de precieze interpretatie van de 3e kaart.

Zelf vind ik de verleden/heden/advies-legging waardevoller, omdat je door om advies te vragen je eigen aandeel in de toekomst erkent. Vaak wordt bij een legging alleen maar naar de toekomst gevraagd, maar de tarot is vooral een middel om tot (zelf)inzicht te komen.

Ik weet niet wat je vraag was, maar ik heb het gevoel dat het tijd is om een pijnlijke situatie (zwaarden 3) achter je te laten en dat de wereldkaart je in deze legging het advies geeft om los te laten.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

el75

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2006, 22:56:20 pm »
allebei erg bedankt voor jullie reactie!!!
ik had van te voren geen vraag gesteld. maar de vraag die voor mij het belangrijkst is en in mijn hoofd speelde is mijn huwelijk.
de keuze voor mezelf maken of de keuze maken in het belang van mijn kinderen. dit is een moeilijke keuze waar ik veel aan denk.
ik heb dus voor mijn kinderen gekozen maar heb me hier nog niet volledig bij neergelegd. de kaarten zijn denk ik dus erg helder in deze situatie. ik was hier verbaasd over.

bedankt
liefs

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2006, 14:46:23 pm »
Lieve Nel,

Met wat je over de situatie vertelt, heb ik nog even opnieuw naar de kaarten gekeken. Staven 2 laat zien dat je eigenlijk op een punt was gekomen dat je in één klap alles wilde veranderen. Het getal 2 heeft met je keuze te maken. Maar met pijn in het hart (Zwaarden 3) heb je er toch voor gekozen om (voorlopig) van die verandering af te zien, om te berusten in de huidige situatie (ondanks de treurnis van de kaart geeft de symmetrie van de drie zwaarden ook rust). Ik weet niet of je daar wel goed aan gedaan hebt, want de Wereld (advieskaart) wijst juist op een bevrijding die heel goed voelt...

Voor mijn gevoel ligt de Wereld trouwens omgekeerd en dat wijst op uitstel of stagnatie. Dus waarschijnlijk ben je nog niet helemaal toe aan die bevrijding. Maar wat in het vat zit... Ook omgekeerd is de Wereld een prachtige kaart en hij is niet voor niets gevallen. Daarom wil ik je toch het volgende meegeven.

Je zegt dat je in het belang van je kinderen hebt gekozen, maar is dat wel zo? Ik denk dat het je intuïtie is die je doet je aarzelen om je helemaal bij die keuze neer te leggen... Voor jou voelt het waarschijnlijk alsof er een conflict is tussen jouw eigen belang en dat van je kinderen. Maar zo hoef je het toch niet te zien. Een oprechte keuze voor jezelf kan nooit slecht zijn voor je kinderen... Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar ze zullen het altijd aanvoelen als je een onwaarachtig leven leidt. En dat wil je ze toch niet leren? Zwaarden 3 (elke zwaardenkaart) wijst op het belang van eerlijkheid en waarachtigheid. Het is echt in het belang van je kinderen om eerlijk te zijn over je gevoelens, ook over eventuele negatieve gevoelens. Laat jezelf zien, dat zal hen innerlijk het verst brengen. Kinderen moeten kunnen zien hoe hun ouders het hele scala van menselijke emoties ervaren en er eerlijk over zijn. Dat geeft hen toestemming van zichzelf te houden als natuurlijke en waarheidsgetrouwe wezens, met al hun eigen positieve en negatieve gevoelens.

Wat ik je dus wil zeggen is dat je je keuze niet moet laten afhangen van het belang van je kinderen, maar dat je de keuze moet maken die voor jouzélf het allerbeste is.

Liefs,
Ricca
« Laatst bewerkt op: november 29, 2006, 14:58:07 pm door Ricca »
From Ricca with Love

el75

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2006, 13:37:54 pm »
hoi rica,

bedankt voor je lieve reactie, ik denk dat je gelijk hebt.
ik ga me er nog verder in verdiepen, de betekenis van de kaarten is me nu wel duidelijk dankzij jouw reactie.
liefs