Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een drukke nacht

Gestart door Pink, november 16, 2006, 20:45:28 PM

Pink

Ik ben in mijn slaapkamer en wil zes lampjes ophangen, in groepen van drie, elk aan een kant van het bed, in de vorm van een driehoek met de punt naar boven.

Vol enthousiasme meet ik de punten uit,  pak ik mijn boormachine en begin te boren. In gedachten zie ik de twee cirkels van licht, die deze lampen straks zullen verspreiden, al voor me. Na het boren doe ik een stap naar achteren om het resultaat te bekijken en tot mijn grote verbazing zie ik dat de driehoeken van gaten zich spontaan hebben omgevormd tot een rechte verticale lijn. Maar die verticale lijn is niet het beeld dat voor ogen heb dus vul ik alle gaten, meet de punten opnieuw uit, pak mijn boormachine, begin te boren, doe weer een stap naar achter….om weer te zien dat de gaten zich hebben omgevormd tot een verticale lijn.  Dit proces herhaalt zich nog een paar keer omdat ik vastbesloten ben dat die lampen in driehoeksvorm moeten worden opgehangen. Ik word niet boos, raak niet ontmoedigd en begin geduldig opnieuw. Elke keer weer.

Dan word ik wakker en op mijn wekker zie ik dat het 4.03 uur is. De eerste gedachte die door mijn hoofd schiet is dat het jammer is dat ik niet een minuut eerder wakker ben geworden omdat 4 + 2 ook 6 is. De volgende zucht geeft aan dat ik fijn om nog even te kunnen slapen. Ik neem een slok water, draai me om en slaap vrijwel direct weer in.

En weer sta ik in mijn slaapkamer en kijk naar de zes gaten die samen twee verticale lijnen vormen. Ik besluit eerst maar even naar de buurman te lopen om pluggen te lenen. Uiteraard vertel ik hem ook dat het me niet lukt om gaten in een driehoek te boren en hij kijkt me aan en zegt dat hij dat niet vreemd vind. Gaten horen nu eenmaal in een rechte lijn en dan kan je kiezen tussen verticaal en horizontaal. Dus die driehoek moet ik maar uit mijn hoofd zetten want daar kan hij me niet mee helpen.

Toch geef ik niet op maar het proces herhaalt zich. Wel krijg nu de gelegenheid om de pluggen in de gaten te stoppen maar als een stap naar achter doe vliegen de pluggen me om de oren en staan de gaten weer verticaal. Dan bel ik mijn zusje in Engeland om haar te vragen of het in Engeland wel mogelijk is om gaten in een driehoek te boren want dat het me hier niet lukt. En ook zij is van mening dat gaten in een rechte lijn horen en dat ik me daar maar bij moet neerleggen. Ik ben een andere mening toegedaan en besluit het gewoon te blijven proberen. Uiteindelijk mag ik in mijn eigen slaapkamer toch wel bepalen hoe ik mijn lampen wil ophangen?

En het is dan dat ik voor de 2e keer wakker word. Hoe het nu verder met die lampen is afgelopen heb ik niet meer meegekregen maar ik weet wel dat ik erg moe wakker werd.

Liefs, Pink

lilith

Wat een bijzondere droom. In uitleggen ben ik niet goed, maar wat mij wel opviel is, dat er niet over stroom gesproken wordt voor de lampjes te kunnen laten branden.
Wel de fundamenten, gaten boren en pluchen. Maar niet daadwerkelijk om ze aan te doen. Het is net of het figuur belangrijker is, dan dat het lampjes zijn.

Je kan alleen iets verankeren als het in een rechte lijn loopt?

Ik kom er niet verder mee, maar ik vind het wel een heel bijzonder droom.
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Pink

Hallo Lilith,

Ik denk dat er gewoon stroom is en dat ik daar ook op vertrouw. Wat de droom me wel wil zeggen, is me niet helemaal duidelijk.  Wel is het zo dat ik op dit moment op een kruispunt in mijn leven sta en dat ik duidelijk een keuze moet maken op welke wijze ik mijn pad wil vervolgen.

En dat houd me heel erg bezig.

Pink

lilith

numerologisch, 2 groepjes van 3, 6 in totaal

2 - samenwerking, harmonie, verbindingen aangaan
Iemand met dit getal is eerder een volgeling van een leider. Een Twee is vaak fijngevoelig, heeft veel intuitie en schept evenwicht in situaties.
Mensen met dit getal zijn meestal goede partners.

3. Spiritueel wordt Drie gezien als de kracht die bewustzijn, lichaam en geest één maakt. Een Drie kan zich goed aanpassen, is levendig en gesteld op
gezelschap en stelt harmonie en evenwicht op prijs.
gevoel, expressie, creativiteit, muziek

6 - Een Zes is iemand met verstand en creatief voorstellingsvermogen die naar perfectie streeft. Ook zijn gezin en relaties belangrijk voor deze mensen met een groot dienstbaarheid en verantwoordelijkheidsbesef.

voor mij nog losse puzzelstukjes

lilith

Citaat van: lilith op november 17, 2006, 23:38:16 PM
numerologisch, 2 groepjes van 3, 6 in totaal

2 - samenwerking, harmonie, verbindingen aangaan
Iemand met dit getal is eerder een volgeling van een leider. Een Twee is vaak fijngevoelig, heeft veel intuitie en schept evenwicht in situaties.
Mensen met dit getal zijn meestal goede partners.
Dit is het eerste vrouwelijke getal. Mening, keuze, tweestrijd, vader en moeder principe, aanvullende maar ook tegenstrijdige krachten (licht-donker, dag-nacht) die tegen elkaar vechten maar elkaar ook de ruimte geven. Het symboliseerd vader Hemel en moeder Aarde in het heilige huwelijk voor vruchtbaarheid. Andere associaties zijn dood, wetenschap, generaties, 2-deligheid, helderziendheid en het staat onder invloed van de maan.

3 - Het eerste mannelijke getal (1 is een apart geval). De 3-eenheid: Vader, moeder en kind en de Drievoudige Godin en daardoor een krachtig geluksgetal. In Egypte geeft de heilige driehoek de buitenkant aan. Vruchtbaarheid, schepping en evenwicht, de geest, vrede, gerechtigheid, vroomheid, gematigdheid, deugd, potentie, stabiliteit, kracht. Staat onder invloed van Jupiter.
Spiritueel wordt Drie gezien als de kracht die bewustzijn, lichaam en geest één maakt. Een Drie kan zich goed aanpassen, is levendig en gesteld op gezelschap en stelt harmonie en evenwicht op prijs.
gevoel, expressie, creativiteit, muziek

6 - Een Zes is iemand met verstand en creatief voorstellingsvermogen die naar perfectie streeft. Ook zijn gezin en relaties belangrijk voor deze mensen met een groot dienstbaarheid en verantwoordelijkheidsbesef.
Dit is het eerste perfecte getal. De 6-puntige Davidsster met religieuze betekenis symboliseert perfectie en integratie: Tegengestelden gaan in elkaar op in de verbonden driehoeken. Tijd, een geneesmiddel voor alles, de wereld, toereikendheid, harmonie, schoonheid, eerlijkheid, affectie, het geheim van kou, liefde. Staat onder invloed van liefde.

voor mij nog losse puzzelstukjes

Palomino

lieve Pink,

Ik las je droom en voelde meteen waar je heen wilde. En zoals altijd als ik zo'n heel duidelijk gevoelsmatig beeld heb, schieten woorden me te kort om het duidelijk te kunnen vertellen.
In grote lijnen denk ik dat deze doom je vertelt over het lineaire aspect, het beeld waarmee we allemaal zijn groot gebracht en wat zich in de loop van je ontwikkeling steeds meer verruimd naar iets breders...het licht dat zich vanuit de heilige drieeenheid in een ronde vorm oneindig uitbreidt, en verspreidt
Je kunt nog even te rade gaan bij je buurman en je zus die aangeven dat slechts het lineaire van toepassing is, maar tegelijkertijd heb je geduld en vertrouwen genoeg en ben je (bijna) vollledig overtuigd dat het leven zich niet voortbeweegt in een rechte lijn...het is zoveel groter.
De pluggen (verankering) ,die je van de buurman 'te leen' (geeft het tijdelijke aan) krijgt vliegen je letterlijk om de oren...en geven daarmee aan dat je echt op het non-lineaire mag vertrouwen...
Je geduld, het steeds weer opnieuw vol vertrouwen de driehoek tot stand te brengen en je niet af laten leiden door de buitenwereld geeft aan dat je je in de eindfase bent van een hoofd stuk in je leven,een ommekeer van recht naar rond.
Ook zie ik een verandering in houding; een verticale lijn wordt horizontaal op het moment dat jij beweegt en vice versa, als jij van houding verandert. Hoe meer jij beweegt , hoe ronder het wordt...het heeft dus met je eigen houding ten opzichte van de buitenwereld te maken.
Tenslotte heeft de boor alles te maken met het doordringen tot verschillende lagen en je licht te laten schijnen vanuit de door jou gekozen plek.

Liefs Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Pink

Hallo Lilith en Palootje,

In jullie beider uitleg zitten aspecten die goed voor me voelen. Ik kom er later nog op terug. Heb een heel intensief trainingsweekend achter de rug en zit heel erg vol. Ga nu lekker slapen.

Pink

Ricca

Lieve Pink,

Je bent bezig iets heel moois te maken (construeren, creëren). Twee cirkels van licht... :) Voor jouzelf en voor wie dit met jou wil delen (aan weerszijden van het bed).

Elke cirkel moet gevormd worden door lampjes in een driehoek met de punt naar boven. Zo'n driehoek is het symbool voor het element vuur (het enthousiasme waarmee je begint) en staat ook voor het geestesleven en spirituele groei. De hoekpunten van de spirituele driehoek staan voor inzicht, evenwicht en harmonie. Dit zie ik terug in het licht (inzicht), het getal 2 (evenwicht) en het getal 6 (harmonie). Maar als je wilt kun je de driehoek ook zien als een symbool van liefde, licht en kracht... Tussen haakjes: de boormachine is een elektrisch apparaat en hiermee gebruik je een kracht die groter is dan die van jezelf... Elektriciteit hoort bij het element vuur...

Je hebt een duidelijk plan (tot in de puntjes uitgemeten), maar je krijgt het nog niet helemaal rond. De boorgaatjes springen spontaan in een rechte lijn, hetgeen een ovaal van licht zou opleveren i.p.v. een cirkel. Een cirkel heeft één middelpunt. Een ovaal (ellips) heeft twéé brandpunten en dit doet me aan een compromis denken. Maar dat wil je niet...

Toch lijk je bijna tot een compromis gedwongen te worden. De materie is weerbarstig en de pluggen die houvast moeten bieden springen gewoon weer uit de muur... Iedereen verzekert je dat je alleen in een rechte lijn kunt boren ;D, zelfs je zus in Engeland (of is het je 'zus' in engelenland, m.a.w. je intuïtie?).

Een cirkel is een volmaakte vorm. Je streeft naar het volmaakte. Maar een ovaal van licht is óók mooi... En licht blijft Licht... De vorm is niet belangrijker dan het doel...

Het is 4.03 op de klok. Misschien wijst dit op een combinatie van 4 (vierkant, rechtlijnigheid, horizontaal en verticaal) en 3 (driehoek; in de vorm van de 3 zie ik ook twee cirkels). Dus niet of/of, maar en/en. En gewoon de bestaande gaatjes gebruiken en erop vertrouwen dat het uiteindelijk een cirkel zal worden (er zit genoeg beweging in de muur).  

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pink

Hallo allermaal,

Allereerst wil ik even mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik niet eerder een reactie heb gegeven terwijl jullie allemaal zo lief en snel hebben gereageerd. Het volgende relaas geeft echter wel wat duidelijkheid.

Zoals jullie weten volg ik op dit moment een opleiding tot Chi Neng Qigong instructeur. Een methode om je innerlijke kracht te ontwikkelen waar ik met hart en ziel achter sta. Ik heb ook altijd de intentie gehad om hierin na het behalen van mijn examen echt training te gaan geven. Deels betaald en deels pro rata aan mensen voor wie het goed is maar die niet de financiële middelen hebben om dit te realiseren.

En het Universum is het blijkbaar met mij eens want de ontwikkelingen op dit gebied gaan nu ineens heel erg snel. Bij de training die ik in oktober 2006 heb gevolgd zat ik "toevallig" aan tafel naast het hoofd loopbaan advies- en coaching internationaal van het bedrijf waar ik nu werk. Ik wist wel dat ze er zou zijn maar was niet echt actief op zoek gegaan naar haar.  Eigenlijk had ik de mogelijkheid om met haar in contact te treden volledig losgelaten in de overtuiging dat het wel naar me toe zou komen als het voor me bestemd was.

En zo geschiedde het  ;D en ons eerste gesprek kreeg een vervolg. Nu wil het geval dat ze bij ons bedrijf internationaal zich aan het oriënteren op de mogelijkheden tot o.a. stresspreventie. Een concept waarin Chi Neng Qigong naar mijn mening uitstekend zou passen.  En laat het nou "toevallig" zo zijn dat de initiator van dit project de kamer van mijn collega binnenliep.

Om een heel lang verhaal kort te maken. Ik kreeg dus de uitnodiging om een projectvoorstel te maken. Hierin moest ik uitleggen wat Chi Neng Qigong is, Waarom het volgens mij in onze organisatie een plaats moet krijgen. Hoe ik de introductie hiervan vorm zou geven en last but not least waarom ik de geschikte persoon zou zijn om dit te doen. En ik had vier dagen de tijd om dit uit te werken in het Engels met een management samenvatting in het Frans en Nederlands.
Al met al een aardige uitdaging die ik met drie nachten flink doorwerken heb gehaald (al zie ik er nu enigzins uitgewoond uit :-\). En hoewel ik op IT gebied heel veel beleidsstukken en projectvoorstellen heb gemaakt, is dit toch echt different koek.

Maar het resultaat is daar want mijn voorstel is goed ontvangen en ik mag op zeer korte termijn een intoductie workshop voor HRM Internationaal geven.  Een nieuwe uitdaging ligt daar...

Dus Ricca, het klopt dat ik aan het bouwen ben en dat heeft zeker zijn invloed op mijn eigen ontwikkeling. Daar waar ik altijd een uitstekende tweede vrouw ben geweest, neem ik nu volledig het voortouw hetgeen me eigenlijk makkelijk af  gaat terwijl ik daar juist het meest tegen op zag.  En het compromis zit in het vinden van de raakvlakken tussen bedrijfsleven en spiritualiteit, tussen materie en anti materie.

Maar ik heb er zin in en het bruist in mijn hart. Ik ben zo ontzettend dankbaar voor de mogelijkheden die me worden aangereikt. Het is om stil van te worden.

Liefs, Pink

Ricca

Lieve Pink,

Wat heerlijk voor je dat je langgekoesterde wens in vervulling gaat. En dat je vertrouwen op zo'n mooi en bijzondere manier beloond wordt. Ik kan me zó goed voorstellen dat het bruist in je hart. :) En ook dat je stil wordt bij het besef mede-schepper te zijn van deze reeks 'toevalligheden'-met-een-doel of bij het oog in oog staan met je goddelijke potentieel op het fysieke vlak (ook een betekenis van 4:03).
Ik wens je van harte geluk bij deze mogelijkheid om in wisselwerking met je eigen ontwikkeling een waardevolle bijdrage te leveren aan het grote geheel en aan de mensen in je bedrijf in het bijzonder. En geniet met je mee... :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

lilith

oooo lieve pink

wat een fantastisch bericht, ook jij krijg zomaar opeens prachtige kadoos van de kosmos.

En die krijg je niet zomaar, die hebt je verdient, je bent het waard en je kan het.
Ga ervoor en trek desnoods een blik WOMAN POWERRRRRRR open

heel veel liefde en licht voor jou
voor je nieuwe uitdaging

liefs Lilith