Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

papieren boot

Gestart door danseres, oktober 09, 2006, 19:16:54 PM

danseres

de droom is al weer van een week of wat geleden dus herriner me niet veel meer maar hij blijft me toch bij dus vandaar dat ik graag zou willen laten analyseren:
ik ben samen met mn familie in Spanje. Dr is een tante bij die (aangetrouwd) nu niet bepaald geliefd is door de rest. Zij heeft een papieren boot/schip gemaakt met daaraan n soort mast en hangertjes met foto's van al onze overleden familieleden. Telkens als er iemand overlijdt komt er weer n hangertje bij. Ze overhandigt deze aan n oom van me (Die oom is zwaar demend en t gaat niet zo goed met hem) Iedereen raakt hierdoor geëmotioneerd en begint te huilen.

Wat er verder in de droom gebeurde weet ik niet meer maar ben wel benieuwd wat bovenstaande kan betekenen..

Palomino

Hoi Danseres,

Wat is aan de demente oom overhandigd ? Het hele papieren schip, de mast met de hangertjes of het laatste hangertje ?

Liefs Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

danseres

sorry Palomino zie je reactie nu pas!

maar de hele boot inclusief hangertjes met foto's werd overhandigd aan die oom, waarna iedereen begon te huilen..

Palomino

Hoi Danseres,

Ik vind het moeilijk om dit kleine stukje te verklaren omdat er verder zo weinig details bekend zijn...maar ik ga er nog even op zitten broeden, wie weet komt er nog iets.

Liefs,
palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

Lieve Danseres,

Zal ik dan maar een poging wagen...

De papieren boot met fotootjes van overleden familieleden is een symbolische boot voor de 'laatste reis', m.a.w. voor de dood. Dat wil nog niet zeggen dat je oom ook echt doodgaat, maar mógelijk is het wel. In dromen is de dood vooral een symbool voor afscheid en als je oom erg dement is, dan is dat eigenlijk één lang afscheid terwijl hij nog gewoon leeft. Voor de familie is dat erg verdrietig en daarom beginnen je familieleden in de droom allemaal te huilen.

Dat het de 'niet zo geliefde' tante is, die het bootje aanreikt, laat zien dat jij/jullie moeite hebben de toestand van je oom te accepteren, het langzame afscheid; maar ook een snel afscheid zou zwaar zijn omdat jullie hem niet willen missen...

De enige die niet zo onder de situatie lijdt is je oom zelf. :) Zijn ziel heeft deze weg gekozen en daarom moet je er toch maar op vertrouwen dat alles goed is, wat er ook gebeurt. Zijn aardse zelf is de weg kwijt, maar op een ander bewustzijnsniveau functioneert je oom prima en leert misschien nog een paar belangrijke dingen over het leven... Jullie kunnen hem helpen door gewoon lief te zijn voor hem of door met warmte (Spanje :)) aan hem te denken.

Liefs,
Ricca  
From Ricca with Love

danseres

Hartstikke bedankt voor de uitleg (en voor het mailtje om me erop te attenderen. was me helemaal ontschoten! :-[)
Kan me wel in de uitleg vinden. Maakt de droom nu nog mooier.  ;)

liefs,
Danseres