een rustgevende droom wel

Gestart door lilith, oktober 08, 2006, 12:49:19 PM

lilith

Tijdens het weer in slaap vallen had ik deze droom.
Ik voelde me best lekker tijdens die droom. En hij staat stijf van de symbolen. Even voor de goede orde, ik ben de laatste tijd behoorlijk bezig om mijn innerlijke kind weer een veilig gevoel te geven, ik erken mijn emoties en verstop me daar niet meer voor. Ik ben bezig om energetische koorden te verbreken, oa met mijn exman.

In O woont mijn ex en ik D woon ik zelf.

DROOM 8 OKTOBER

Ik loop in een landelijk gebied, lange rechte weg met veel akkers en weilanden er omheen.
Ik heb een grote “papieren zak” voor me, hij is wel groot, maar niet zwaar. Hij rust aan de onderkant op mijn buik, daarom voelt het niet zwaar. Geen idee wat erin zit.
Achter mij hoor ik mensen praten, harmonieus, net zoals fietsers. Ik kan ze niet verstaan.

Ik bedenk me dat het ver lopen is en dat ik ook de bus kan nemen. Tot Oudkarspel en de rest lopen dan, dan bedenk ik me dat ik ook door kan rijden naar Dirkshorn. Dan hoef ik alleen maar het laatste stukje naar huis te lopen.
Ik loop en wordt me bewust van mijn voeten en schoenen. Mijn schoenen zijn wat uitgegaan en het is alsof er een plooi in de achterkant van mijn schoenen is, waarop ik loop. Na een aantal stappen schuift me voet weer goed in mijn schoenen en heb ik weer wat ruimte in mijn schoenen.

Op een gegeven moment is de geasfalteerde weg een soort voetpad geworden, net aangelegd aan het zien. Het is maar 3 of 4 tegels breed en ernaast is nog dat mulle zand. De eerste stappen doe ik op het mulle zand tot ik denk, ik kan ook op de tegels lopen.
De stemmen achter mij zijn opeens weg, als ik achterom kijk zie ik dat ze rechts afgeslagen zijn. Die weg zelf heb ik niet opgemerkt. Ik kijk naar ze en het zie 2 onderstellen van aanhangwagens rijden, met de klep omhoog aan de voorkant. Ik vind dat volkomen normaal.
Ik loop verder en de weg wordt weer breder en in de graskant van de weg, loopt een bruine hond.
Zo te zien een zwerver, en ik zeg wat tegen hem en hij loopt met me mee. Ik vind dat goed.

Ik dacht ook nog aan eten delen, maar ik weet niet meer of dat in de droom voorkwam of tijdens het net wakker worden in mijn hoofd kwam.

Ik herinner me nu, tijdens het opschrijven dat een kennis van mij, tijdens een 3e oog oefening mij aan een kampvuur zag zitten. Met mensen om me heen en dat ik heel veel te geven had aan die mensen.
Maar ik zat daar met een soort van grote bol op mijn schoot. Dat waren mijn emoties en daar moest ik eerst voor gaan zorgen, voordat ik kon geven aan de andere mensen.

Ik ben toch benieuwd wat onze droom expers er van kunnen zeggen, ikzelf vond dit een hele fijne droom.

groetjes
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Ricca

Lieve Lilith,

Je bent aan een soort reis begonnen en de twee dingen die je zelf al noemt (innerlijke kind en verbreken van energetische banden), zie ik wel terug in de droom.

Het begint allemaal op een lange rechte weg. Op een rechte weg kun je ver vooruit kijken en recht op je doel af gaan. Dat is natuurlijk mooi, maar de weg is wel lang... Dit weerspiegelt jouw eigen gevoel dat je er nog lang niet bent, dat er 'nog een lange weg te gaan is', en zo'n gevoel kan erg belemmerend werken... Eigenlijk zou je het voor jezelf veel gemakkelijker maken als je geen vooropgezette mening had over de lengte van de weg. Misschien is hij wel veel korter dan je denkt. :) Je bent op weg in een natuurlijk en vruchtbaar, voedzaam gebied. Akkers, weilanden... het gebied van de Keizerin, van gevoelens en van groei.

De grote papieren zak die op je buik zit kan gevoelens bevatten (gevoelens horen bij de buik) en waarschijnlijk zijn het dan gevoelens die je zou mogen loslaten (een papieren zak kan openbarsten). Misschien de negatieve gevoelens waarmee je nog aan je ex vastzit. Ze zijn al gedeeltelijk naar buiten gebracht en zichtbaar geworden, maar je draagt ze nog met je mee.

Daarnaast kan de papieren zak ook een soort buidel zijn waarin je je innerlijke kind met je meedraagt en laat de droom zien dat het inderdaad nodig is om dit kind een veiliger gevoel te geven. Want papier is erg kwetsbaar en hoe safe zou je jezelf voelen als je in een papieren zak werd rondgedragen?

Met de papieren zak kun je dus twee kanten op en ik noem alvast het feit dat er verderop in de droom een splitsing van de weg is, waar je letterlijk de keuze hebt uit twee richtingen: richting ex of richting innerlijk kind.

De stemmen die je achter je hoort kunnen innerlijke stemmen zijn (delen van jezelf) of begeleidende stemmen (gidsen). Ze klinken harmonieus, dus zijn in ieder geval een positieve, helpende factor. Je kunt ze echter niet verstaan... Dit kan betekenen dat je té sterk op je doel gericht bent, waardoor de aanwijzingen die je onderweg ontvangt niet goed tot je doordringen. Het zou allemaal wel iets meer ontspannen mogen gebeuren (zoals fietsers die een pleziertochtje maken :)). Als je je doel te serieus neemt, werk je jezelf tegen...

Misschien neem je het leven te serieus en het speelse leven niet serieus genoeg...

In de droom ben je op weg naar de woonplaats van je ex. Je houdt je dus bezig met het doel dat met hém verband houdt. Maar het is nogal ver lopen en blijkbaar ben je een beetje bang dat het doel op deze manier (te voet = op eigen kracht) niet bereikbaar is. Je denkt er even over om de bus te nemen (om dit samen met anderen te gaan doen), en ook gedachten aan doorrijden naar huis (de hele onderneming laten voor wat het is) gaan door je hoofd. Maar je loopt door...

Ik denk opnieuw even aan fietsers die een pleziertochtje maken. Op een fiets zou je ook op eigen kracht gaan, maar tóch sneller. Misschien is er wel een ándere manier om verder te gaan en gebruik te maken van de hulpmiddelen die je zelf al ter beschikking hebt (fiets), zodat er onderweg meer te genieten valt...

Plotseling word je je bewust van je schoenen en voeten. Je krijgt moeite met lopen vanwege een probleem met je schoen. Er zit iets niet goed waardoor je te weinig ruimte hebt in de schoen. Je voelt precies waar de schoen wringt (waar het probleem zit). Daarna komt er ook nog een wegversmalling (altijd een teken dat iets moeilijker bereikbaar wordt) en loop je een stukje door mul zand (dat een vertragende werking heeft). Maar je gaat nog steeds door.

Nu noem ik eerst even de symbolen uit dit deel van de droom die met het 1e chakra te maken hebben: lopen, voeten, schoenen, voetpad, tegels, zand. Het 1e chakra heeft o.m. te maken met vasthouden/loslaten (van bezittingen, gevoelens, relaties, doelen...). Dit past natuurlijk bij het loslaten van je ex, maar als ik naar het vervolg van de droom kijk, lijkt het erop dat de droom je adviseert om dit doel zélf (voorlopig) los te laten, want...

... ineens realiseer je je dat de harmonieuze stemmen weg zijn en als je achterom kijkt, zie je dat ze een stukje terug een afslag hebben genomen, een afslag die jij niet eens had opgemerkt toen je er voorbijkwam... Zelf ben je nog steeds op weg naar O. Je hebt daar onbewust voor gekozen. Maar de anderen zijn die andere weg gegaan (richting innerlijke kind). Eerst hoorde je ze alleen maar áchter je, maar als je je omdraait zijn ze een vóór-beeld voor je... Als jij ook die weg zou gaan, zou de reis in ieder geval harmonieuzer zijn...

De aanhangwagens vergelijk ik met hele grote rugzakjes (of buikzakjes ;)): je kunt er lasten (ook overbodige lasten) in meevoeren. Voor beide doelen is er een aanhangwagen en ze gaan beide die andere weg... Dit betekent volgens mij dat het werken met je innerlijke kind de voorkeur heeft van je 'helpers' en dat dat met je ex daarna vanzelf gemakkelijker zal worden. Je kunt in ieder geval niet met beide tegelijk bezig zijn, de droom stelt je voor een keuze.

Je gaat verder op weg naar O en opeens loopt er een bruine hond met je mee. Je eigen spontane zelf. Een speelse zwerver zonder speciaal doel. Zodra je zelf ook wat losser met je doel omgaat, wordt de weg weer breder... In de hond schemert natuurlijk ook je innerlijk kind een beetje door. De kleur bruin is de kleur van de aarde. Bruin geeft grond onder de voeten. Bruin is een warme, maar terughoudende kleur, de kleur van een rustige levenswandel, rustig gedrag... Je noemde de droom een rustgevende droom...

Ik denk dat de droom je aanspoort om het rustig aan te pakken. Niet te hard van stapel te lopen, niet alles tegelijk te willen en je niet te veel aan een speciaal doel vast te houden. Je intentie is duidelijk, dat is voldoende. Zie waar het leven je brengt. Als je een keer het gevoel krijgt dat je iets probeert te dwingen of te forceren, blaas dan een beetje stoom af en sla gerust een zijweggetje in. De reis hoeft geen strijd te zijn. Vertrouw op je ingevingen (de stemmen) en de reis zal moeitelozer en harmonieuzer verlopen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

lilith

jeetje lieve Ricca
en dit haal je allemaal uit een klein stukje tekst over een korte droom phoe

en het klinkt in eerste instantie nog logisch ook.
Ik laat het even op mijn inwerken, maar ontzettend bedankt dat je dit voor mij gedaan hebt.

liefs van Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Ricca

Lieve Lilith,

Een droom is beeldtaal. Ken je de uitdrukking: "Een beeld zegt meer dan 1000 woorden"? En dan wordt een droomuitleg al gauw een hele lap. ;D

Laat het rustig op je inwerken. Kijk of het je aanspreekt en of je het na kunt voelen. Als je er zelf iets anders in ziet, is ook OK. Het is jóúw droom en jij bent de enige die kan beoordelen of mijn interpretatie klopt. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love