Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Ingewikkelde droom

Gestart door Miranda24, oktober 01, 2006, 18:29:40 PM

Miranda24

Van de week had ik een droom , en die was wel erg frapant,weet ook niet wat ik er van moet maken eigenlijk....
Ik zat in de auto met een kennis van me, hij reed en ik in de passagiersstoel.
De lucht werd ineens rood/zwart en was heel naar om te zien.
Die kleuren werden ineens paars/blauw en er kwam vorm in ,het werd een hand.
Die hand kwam dichterbij en die haalde de auto's die er onderdoor reden van de grond af de lucht in.
Wij reden onder de hand door en die greep onze auto en we deden snel de portieren open en vielen weer op de grond zonder auto.
We zijn ons snel gaan verbergen zodat de hand ons niet te pakken kon krijgen.
Die kennis van me had een of ander apparaatje bij zich en zei ,als ik die neerleg en activeer dan komt die hand erop af en door de stralen van het apparaatje word de hand trager gemaakt.
Hij legt dat ding neer op de grond, die hand zag het, kwam erop af en het werd geactiveerd.
De hand werd trager en wij probeerden van de ene kant van de straat naar de andere kant te rennen ,maar ik was te laat, ik werd gepakt door die hand, maar op een vage manier viel ik door die tong van die hand ( echt zo vaag),viel ik weer naar beneden.Die kennis van me had nog een apparaatje over, is gaan staan en heeft dat apparaatje naar de hand toegegooid en is verdwenen.De lucht , alles werd normaal en iedereen kon weer op adem komen. Komen we bij zijn moeder thuis, en er was nog iemand, en toen keek hij me aan , en hij zei tegen zijn moeder, ik weet nu met wie ik oud wil worden, en hij liep weg.....

Ik snap echt helemaal de donder niet van die droom , wie kan mij erbij helpen? ???

Ricca

Lieve Amatiël,

Welkom terug. :D En tussen haakjes: ik zie dat je naam de overgang van het forum naar een nieuwe provider niet helemaal goed doorstaan heeft. Dat komt door de ë die erin zit (zat). Je kunt het eenvoudig in je profiel weer in orde maken.

Wat een held, die kennis van jou... :) Hij redt iedereen en vooral jou van die hand. Ik denk dat de rol die hij speelt het belangrijkste thema van de droom is. Zie jij hem misschien als een soort redder of beschermer? Of voel je aan dat hij zichzelf als redder ziet? In de droom is hij degene die rijdt en jij bent de passagier, dat wijst er ook op dat jij in de betreffende situatie de verantwoordelijkheid aan hem overlaat. Maar ja, er kan er natuurlijk maar één rijden. Op andere momenten zou het andersom kunnen zijn...

Een grote hand, vooral als die uit de lucht komt, kan betekenen dat je 'speciaal bent uitverkoren' (van hoger hand) of dat er een speciale taak voor jou is weggelegd. En dat kan op allerlei gebied zijn. De hand hoeft dus niet iets negatiefs te zijn, hoewel je hem wel als dreigend ervaart (de zwart/rode lucht). Van de andere kant zie je er ook wel het mooie en waardevolle van in (de spirituele kleuren van de blauw/paarse lucht).

Door de auto op te pakken, grijpt de hand in in je persoonlijke leven... Je zou het ook als een (letterlijk) ingrijpende ervaring kunnen zien... die je misschien ook wel erg áángrijpt... en waarvoor je je wilt verbergen.

Maar het komt allemaal goed dank zij die kennis van je. Hij heeft een 'apparaatje' dat iets uitstraalt en later ook nog een reserve-apparaatje. Stralen heeft vaak met het bovennatuurlijke te maken... Heeft hij misschien bijzondere gaven of capaciteiten die hij kan 'activeren' (ontwikkelen of aanzetten)? Hij kan de hand afleiden en vertragen... Het is mooi om te zien dat hij er niet op uit is de hand te vernietigen.

Op een gegeven moment val je 'door de tong van de hand'. Een tong is er om te spreken of te roepen. Om jou te roepen. En dan denk ik aan de uitspraak die ik ook al bij tarotkaart Oordeel noemde: "Velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren", die eigenlijk betekent: iedereen is geroepen, maar weinigen verkiezen te luisteren.

Terug naar je kennis... Iemand redden is in een droom vaak een aanwijzing dat je met die persoon een relatie wilt. Hij redt jou... En later zegt hij: 'Ik weet nu met wie ik oud wil worden'. Een plus een is twee?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love