Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een werelddroom

Gestart door Pink, september 21, 2006, 20:13:57 PM

Pink

Ik ben in mijn huis. De voorkant van mijn huis staat aan een gracht, het is mooi weer buiten en de grote ramen staan wagenwijd open. Aan de achterkant van mijn huis is een grote Japanse tuin met theehoek. Het huis zelf is sober en rustig ingericht met een houten vloer (ik denk iets van American pinewood want de kleur heeft een rode ondertoon maar is geen kersenhout), een zwarte ebbenhouten kast en twee lage ebbenhouten tafels. De banken zijn groot en roomwit van kleur. Boven de bank hangt een groot, abstract schilderij. De kleuren van het schilderij zijn allemaal roze/paars/rood tinten. Verder staan er een aantal beelden die allemaal van verschillende continenten afkomstig zijn. Wat ook nog opvalt is de Tibetaanse theepot.

Ik bevind me op de eerste etage en zit in het open raam. Het zonnetje schijnt in mijn gezicht, de wind speelt met mijn haar, ik heb een kop jasmijnthee in mijn hand en kijk naar buiten. Dan komt er een Fred Flinstone auto aanrijden op de gracht die wordt bestuurd door een hele grote, naakte negroïde vrouw . Alles aan deze vrouw is rond en groot. Grote ronde borsten, grote ronde billen, brede ronde heupen, bovenarmen en stralende ogen. Ze zingt uit volle borst prachtige gospels met een hele intense stem. De klanken voelen rond aan.

Vanaf  mijn plekje in het raam kijk ik naar haar en langzaam voel ik hoe haar aanwezigheid mijn lichaam vult met warmte. En ik denk, gelukkig daar is de oermoeder die mijn kindje komt wiegen.

Om vervolgens wakker te worden met een hele grote lach op mijn gezicht.

Pink

Ricca

Hier ook een grote lach. De unbeschreiblich weibliche oermoeder in een auto van puur natuur... ;D
De Nana's van Nikki de Saint Phalle zijn er niets bij...
http://www.nikidesaintphalle.com/walk.html

Een onweerstaanbare droom. Je hoort nog van me... :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pink

Wow, dat zijn nog eens kaarten ::).

Pink

Ricca

Lieve Pink,

Wat kan ik nog toevoegen aan wat je zelf al dacht in de droom? De oermoeder die je (innerlijke) kindje komt wiegen... Aaahh... :) Haar warmte straalt gewoon door mijn monitor heen. Je kindje is in goede handen.

Wat ik verder erg boeiend vind is het schijnbare contrast tussen de sobere, rustige inrichting van het huis en de weelderige vormen van de oermoeder. Ook tussen de waarschijnlijk serene sfeer van de japanse tuin en de lawaaiige Flintstonewagen die aan komt ratelen. ;D En tussen enerzijds de theehoek die me doet denken aan de verstilde rituelen en ingehouden schoonheid van de japanse theeceremonie en anderzijds de jubelende gospelklanken van de oermoeder. Jouw persoonlijke mix van zen en soul...

Wat dit alles met elkaar verbindt is het natuurlijke, aardse karakter van de verschillende droomingrediënten. Ook de beelden die afkomstig zijn van de verschillende continenten zijn een verbindende factor. Oost en West samengebracht, maar ook alle innerlijke uithoeken...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pink

Hallo Ricca,

Het zijn dus ook mijn innerlijke uithoeken die gekoesterd worden. Ik schreef het hier al op 18 november 2004;

Vervul ik een vacature als ik zeg dat ik een deels Indische achtergrond heb alhoewel dat niet echt duidelijk zichtbaar is want ik ben behoorlijk blank.

Mijn jeugd heb ik in 4 verschillende werelddelen doorgebracht. In mij is dus verenigd het introverte Oosten, het extraverte Westen overgoten met het temperament en de losse heupen van Zuid-Amerika.

En ik voel mij .....wereld(ham)burger..... En als wereldburger voel ik mij verwant met alle mensen die op Aarde wonen ongeacht hun kleur of geloof. Om daarmee aan te komen bij het aan het woord laten van "wijze" moslims. Ik denk dat wijsheid niet gekoppeld is aan religie...........

Ook ben ik gelovig opgevoed en heb ik jaren met heel veel plezier in een gospelkoor gezongen. Wat ik trouwens wel heel mooi vind in je uitleg is het feit dat de schijnbare tegenstellingen elkaar blijkbaar gevonden hebben. Want er is absoluut een tijd geweest dat ik met die schijnbare tegenstelling totaal niet overweg kon.

Liefs, Pink