Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Krokodillen.. .

Gestart door Sunchild, september 18, 2006, 14:23:12 PM

Sunchild

Lieve mensen,

Een paar dagen geleden had ik een droom, waarvan ik dit naast mij neer gelegd had. Gisteren was er een film op televisie met een krokodil, misschien was dat mijn aanwijzing dat het wel degelijk belangerijk was. Zou iemand daar alsjeblieft de tijd voor kunnen nemen en mij de weg wijzer maken?

Het staat mij vaag bij, of het in een tunnel of een rivier was.. Er was in ieder geval water en in het water lagen grote stenen. Ik stak dit water over, door op de stenen, te lopen. Toen ik halfverwege merkte dat er krokodillen in het water lagen, die mij begroette door al hen mooie tanden te laten zien  ;D, werd ik ban. Draaide mij om en liep terug, er bleken twee anderen bij mij te zijn. Ik stuurde hen ook terug....

Aan de overkant van het water (de kant die ik geprobeerd heb te halen), kwam vanuit rechts, mijn zus aangelopen. Zij was al aan de overkant en liep langs de weg... zij zei dat wij over mochten steken. Een duidelijk, mooie en vriendelijk stem, begeleiden ons daar doorheen en toen wij alsnog overstaken, vertelde de stem ons, dat krokodillen geen honger hadden..  :)

Later had ik in de droom een conflict met mijn vriend. Hij bevond zich op een plein, met anderen en dronk een biertje. Liep er langs en zag hem, ik zag ook dat ik bekeken werd, door de vele mensen, op de terassen. Ging een pizza kopen want ik had trek, had met tien euro betaal en zou er vier terug moeten krijgen. Alleen kreeg ik de ingredieten van op de pizza, terug als wisselgeld. Dus de vier euro, werd een olijfschijfje en drie championschijfjes  ???

Palomino

Citaat van: Sunchild op september 18, 2006, 14:23:12 PM

Een duidelijk, mooie en vriendelijk stem, begeleiden ons daar doorheen en toen wij alsnog overstaken, vertelde de stem ons, dat krokodillen geen honger hadden..  :)

Steve Irwin beschermt je van gene zijde... ;)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Sunchild

Citaat van: Palomino op september 18, 2006, 17:07:29 PM
Steve Irwin beschermt je van gene zijde... ;)

;D nee nee, dat was hier ...

CiteerGisteren was er een film op televisie met een krokodil, misschien was dat mijn aanwijzing dat het wel degelijk belangerijk was.

Hij was gister op televisie, met een krokodil aan het vechten... dat bracht mijn herinnering terug....

Hij doet je trouwens de groeten  ;D ;D ;D

:-*

Pink

Hallo Sun,

Het eerste dat in mijn hoofd opkomt is een liedje van Paul de Leeuw.

Ik heb een steen verlegd, in een rivier op Aarde,
Het water loopt er anders dan voorheen,
De stroom van een rivier houd je niet tegen
Het water vind er altijd zijn weg om heen

of zoiets,

Ik meld me later met meer.

Pink

PS: een pizza zonder kaas?

Sunchild

Citaat van: Pink op september 18, 2006, 17:37:20 PM
PS: een pizza zonder kaas?

Zo ja, dan zou ik geen andere jij zijn  ;D  ;D  ;D

Pink

die andere jij gaat voor Dim Sum en sushiiiiiiiiiiiiiiiii

Ik ga nu even sporten en droom daarna verder.

Palomino

Citaat van: Pink op september 18, 2006, 17:45:05 PM
die andere jij gaat voor Dim Sum en sushiiiiiiiiiiiiiiiii

>:(...WIL IK OOK !!!

Hungry Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

Lieve Sun,

Als je door de film op tv aan de droom terugdacht, is het inderdaad een seintje dat je de droom niet moet negeren...

Bij een krokodil denk ik aan een grote bek. Maar niet meer zo groot als van de haai uit een oude droom van je... ;) Omdat er later in de droom ook een conflict is, heeft dat conflict misschien ook op een of andere manier met een 'grote bek' te maken... of met agressieve gevoelens in jezelf waar je bang voor bent.

Dieren zijn in dromen vrijwel altijd aspecten van onszelf. Je bent eerst met een of andere oversteek bezig (datgene wat je op dit moment in je leven probeert te bereiken), maar de krokodillen maken je bang. En je houdt je in (keert zelfs om). De duidelijke, mooie en vriendelijk stem stelt je echter gerust en vertelt je dat de krokodillen geen honger hebben. Honger staat voor behoefte... Misschien herinnert de stem je eraan dat je eigenlijk helemaal geen behoefte hebt om een grote bek te geven? Of dat je niet bang hoeft te zijn dat je tegen iemand zult uitvallen...

Een krokodil kan zijn bek ook oneindig liefdevol gebruiken. Het volgende zag ik ooit in een film op tv. Een vrouwtjeskrokodil legt haar eieren op het land en als de kleine kroko's uit het ei zijn gekomen neemt ze ze héél voorzichtig in haar bek om ze naar het water te brengen, met groepjes tegelijk. Dat is zo'n ontroerend gezicht, die grote bek als kinderkamer en de kleintjes die tussen de grote tanden door naar buiten gluren. En als mamakroko dan onderweg een verdwaald schildpadje tegenkomt, geeft ze dat ook graag een lift naar het water... :)

Het thema honger keert nog een keer terug als je over de pizza droomt. Je had trek... Hier heeft het wél met voedsel te maken, dat ook symbolisch is voor de behoefte aan warmte, koestering en veiligheid (de basisbehoeften van ieder mens)... In de droom heb je zelf voor die voeding gezorgd (pizza gekocht), maar als je de slotsom opmaakt en kijkt wat je ervoor terugkrijgt (het wisselgeld), is het niet wat je verwacht had - om niet te zeggen dat het een beetje armzalig lijkt en tegenvalt.

Alle dromen waarin we ons bewust zijn van behoeften, hebben op het diepste niveau ook betrekking op onze relatie met onze moeder (bij wie we voor het eerst die warmte etc. ervaren). En misschien viel me daarom het verhaal over mamakroko in...    

Liefs,
Ricca  
From Ricca with Love

Sunchild

Lief Ricca,

Dank je voor de inzichten, lees er veel herkenning in terug!

Heb wat dingen toegevoegd en wat vragen neergezet, met verschillende opties. Zou je mij daar meer inzicht over kunnen brengen?

Citaat van: Ricca op september 20, 2006, 18:50:07 PM

Bij een krokodil denk ik aan een grote bek. Maar niet meer zo groot als van de haai uit een oude droom van je... ;) Omdat er later in de droom ook een conflict is, heeft dat conflict misschien ook op een of andere manier met een 'grote bek' te maken... of met agressieve gevoelens in jezelf waar je bang voor bent.

Dieren zijn in dromen vrijwel altijd aspecten van onszelf. Je bent eerst met een of andere oversteek bezig (datgene wat je op dit moment in je leven probeert te bereiken), maar de krokodillen maken je bang. En je houdt je in (keert zelfs om). De duidelijke, mooie en vriendelijk stem stelt je echter gerust en vertelt je dat de krokodillen geen honger hebben. Honger staat voor behoefte... Misschien herinnert de stem je eraan dat je eigenlijk helemaal geen behoefte hebt om een grote bek te geven? Of dat je niet bang hoeft te zijn dat je tegen iemand zult uitvallen...

Het klopt, heb zelf een grote bek gehad  ::) en begin dat steeds meer af te leren. Merk op dat kwetsbaarheid, mij mooier staat. Ben nu een project begonnen en dat is een uitdaging! Gezien ik wel altijd een grote bek had, was ik bang (bij minder succes) dat mensen inderdaad hen grote bek, open trekken zullen  ;D Dat is eng....
Het project staat in teken van jezelf zijn, ook ik werk daaraan. Mijn verlangen puur mezelf te zijn is groot... Zo ook gisteravond, waarbij ik mij besef hoe groot het verlangen is. Had toen tegen mezelf gezegd, dat ik er nu klaar voor ben, wat nodig is voor het project.... mezelf zijn. Ik werd wakker, als uit de illusie en mijn vertrouwen is nu vele malen groter. Dus ook de stem in de droom, is mijn teken, dat ik gehoord wordt.

Een krokodil kan zijn bek ook oneindig liefdevol gebruiken. Het volgende zag ik ooit in een film op tv. Een vrouwtjeskrokodil legt haar eieren op het land en als de kleine kroko's uit het ei zijn gekomen neemt ze ze héél voorzichtig in haar bek om ze naar het water te brengen, met groepjes tegelijk. Dat is zo'n ontroerend gezicht, die grote bek als kinderkamer en de kleintjes die tussen de grote tanden door naar buiten gluren. En als mamakroko dan onderweg een verdwaald schildpadje tegenkomt, geeft ze dat ook graag een lift naar het water... :)
Kan dit een teken zijn, dat ik dezelfde bek ook liefdevol gebruiken kan? Mijn woorden komen bij mijn omgeving, vaak krachtig aan. Misschien als ik dezelfde kracht liefdevol gebruik, dat ik dezelfde kracht behoud, met een beter resultaat?

Het thema honger keert nog een keer terug als je over de pizza droomt. Je had trek... Hier heeft het wél met voedsel te maken, dat ook symbolisch is voor de behoefte aan warmte, koestering en veiligheid (de basisbehoeften van ieder mens)... In de droom heb je zelf voor die voeding gezorgd (pizza gekocht), maar als je de slotsom opmaakt en kijkt wat je ervoor terugkrijgt (het wisselgeld), is het niet wat je verwacht had - om niet te zeggen dat het een beetje armzalig lijkt en tegenvalt.
Ricca, ik dacht eerder aan hetzelfde van "iets". Schenken is gelijk aan ontvangen? Alles is energie...?

Alle dromen waarin we ons bewust zijn van behoeften, hebben op het diepste niveau ook betrekking op onze relatie met onze moeder (bij wie we voor het eerst die warmte etc. ervaren). En misschien viel me daarom het verhaal over mamakroko in...  
Daar heb je mijn moeder weer  ;D

Ricca

Lieve Sun,

De vriend-elijke stem heeft je een mooi hulpmiddel aangereikt. Mocht je nog eens een keer de aanvechting voelen om tegen iemand van leer te trekken, zou je gewoon tegen jezelf kunnen zeggen: "De krokodil heeft geen honger", en dan al je reeds verzamelde energie op een andere manier laten wegstromen (bijvoorbeeld in tranen...). Of in plaats van datgene wat je wilde zeggen, zou je doodleuk kunnen zeggen: "De krokodil heeft geen honger". Kan het gesprek een heel andere wending geven... Als je er tenminste éven aan denkt om dat te zeggen...

Natuurlijk kun je de krokodillenbek ook op een liefdevolle manier gebruiken, al heb ik het dan toch meer over je menselijke mondje, want een krokodil is een reptiel en heeft ook wel zijn beperkingen. Gelukkig ben je veel méér dan een krokodil :), hij is slechts een klein deeltje van jou.

Krokodillen laten zich volledig door hun instinct leiden en in de dierenwereld werkt dat perfect. Dieren bijten bijvoorbeeld alleen van zich af om Echt Belangrijke redenen. Het menselijke instinct is lang niet zo verfijnd als dat van de dieren - en dat hoeft ook niet, want wij hebben een denkende geest waarmee we keuzes kunnen (moeten) maken. En die gelegenheid om een keuze te maken is er altijd: het is gewoon een eigenschap van de bewuste geest om iedere keer wanneer we op iets buiten onszelf willen reageren, van-zelfeen kleine pauze in te lassen waarin we ons dergelijke situaties uit het verleden herinneren, met hun gevolgen, en deze tegen de situatie van nu beoordelen. Dit gaat razendsnel, het kan in een split second gebeurd zijn. En daarna kiezen we hoe we gaan reageren.

Wat ik dus wil zeggen is dat het altijd een keuze is als we instinctief op iets reageren, als we ons 'laten gaan', overgeven aan impulsen, laten meeslepen door ons temperament e.d., en die keuze kan in een flits gemaakt zijn. Het iedere keer weer opduikende keuzemoment of bezinningsmoment is een geschenk dat ons is gegeven om in alle situaties, ook de meest verwarrende, bewust onderscheid te kunnen maken en het juiste te doen in het licht van ons hoogste doel. Geen enkele sitatie onttrekt zich aan onze vrije wil. :)

Met die vrije wil kunnen we er ook voor kiezen om dat keuzemoment (dat er wél is) niet te gebruiken... Als je bijvoorbeeld in de verleiding zou komen om onnodig heftig of agressief te reageren, omdat je je aangevallen voelt, en je ziet de keuze die je hebt niet onder ogen (het laten schieten van de keuze is óók een keuze), dan val je terug op het primitieve instinct dat niet is uitgerust om met een redenerende geest, laat staan met het hogere zelf, samen te werken en dat jouw ervaringen (de ervaringen van je complete zelf) niet begrijpt. Het instinctieve zelf vindt jouw bezinningsmoment alleen maar een schaamteloze ontkenning van impulsen...

Als je het toestaat (keuze), gaat het instinct zijn eigen gang, en als dat op het gebied is waarvoor het bedoeld is (fundamentele zaken als voortbestaan en lijfsbehoud) kan er veel goeds gebeuren. Ontkennen of negeren van het keuzemoment brengt je in een positie waarin noch het instinct noch het verstand kan regeren. De verwrongen versie van het instinct samen met het oneigenlijke gebruik van het verstand (een geknevelde krokodil die we door er bang voor te zijn toch weer macht toekennen), heeft al voor heel wat ellende (van ruzies tot oorlogen) gezorgd...

Je kunt het instinct wel beheersen, maar je kunt er niet mee redeneren... Jouw krokodillen liggen heerlijk in het water en zijn in hun element. Jij bent degene die ze opdrachten kan geven. Ze doen niets zonder jou. :)  Van zichzelf hebben droomkrokodillen geen honger.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

Ricca,

Dank je voor de mooie reactie, laat dit op mij inwerken en ga het steeds opnieuw lezen, totdat ik een keer wel tot tien tel voordat ik reageer.

Dank je en veel liefs,
Sun

Ps. Herinner mij, dat jij ergens ooit geschreven hebt, wat jij denkt voordat je een reactie geeft. Namelijk of het iemands hoger goed dient, of iets in die trant. Klink iets anders dan "De krokodil zijn maag is gekrompen naar de de grote van kikkerbil"  :)

Sunchild

Heb mij dan ook echt wezen  ;) loos gezocht, maar hier is ie dan

Citeer
Dit schreef ik in mei 2004...

"Stel jezelf, steeds wanneer je de neiging voelt te oordelen of kritiek te leveren, drie vragen:

- Is wat ik ga zeggen liefdevol?
- Is het waar?
- Is het noodzakelijk?

Als het antwoord op een van deze vragen 'nee' is, denk dan heel, héél goed na voordat je wat zegt. Je bent niet verplicht om te reageren! En ook geen robot (actie=reactie ).

Denk eraan dat mensen vaak het ene zeggen, maar het andere willen overbrengen. En dat we bovendien het gehoorde altijd enigszins vervormen door onze eigen waarneming. Luister goed naar de bedoeling en de verborgen betekenis achter de woorden en daden van anderen. Behandel ieder mens alsof hij/zij jezelf is. Hoe zou je zelf behandeld willen worden? Geef liefde, eenvoudig omdat je zelf ook liefde wilt ontvangen. Probeer te beseffen wie de bron is binnen in die ander. Kijk niet alleen naar de buitenkant en de persoonlijkheid. Hierdoor zul je geen kritiek meer hebben."

Nog altijd actueel....  

Ricca

Heel mooi!  :D

Eigenlijk gaat het ook altijd om liefde ontvangen, dit schreef mijn mooi en liefdevolle gids; "Jezelf liefhebben komt via meer wijze dan een. Je kunt jezelf liefhebben door jezelf te vragen, meer liefde aan te trekken of door meer liefde te uiten. Door meer liefde te uiten, zul je meer liefde aantrekken. Door je vaker te uiten op een liefdevoller manier, zul je meer liefdevoller situaties aantrekken. Vaak zul je merken, dat je mooier bent, dan je dacht te zijn.
Hoop mensen geloven dat zij liefde missen. Liefde zit in jezelf. Het begint bij jezelf te accepteren en meer voor jezelf te zorgen. Liefde komt bij mensen, die daar voor openstaan.
Door jezelf meer liefde te gunnen, zul je meer liefde ervaren. Groter dan jij denkt te zijn, ben je in wezen. Liefde leert jou wat jij bent. Daar zul je veel in leren. "

Dit is aan jou, omdat jij nog steeds een van de weinige bent, die ik ken, die zo'n uiting geeft aan de mensheid. Daar dank ik je wederom voor.

Heel veel liefs,
Sun