Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

ik heb uitleg nodig???

Gestart door witte103, september 04, 2006, 12:31:49 PM

witte103

Ik heb gedroomd :
ik lig op m'n rug in een warm beekje te drijven, het gras is groen, bloemen bloeien, ik voel me warm en heerlijk. Plotseling zie ik een eindje verderop de man van wie ik hou, met z'n huidige vriendin als schaduw naast hem, op een balkon van een flat of iets staan. Hij kijkt naar me met een verrekijker. Ik zwaai naar hem en lach.
Ik werd wakker en was helemaal happy, maar wat betekent het nou???

Pink

Hallo Witte,

Het gras en de bloeiende bloemen wijzen op het ingaan van een nieuwe levensfase. En je hebt daar alle vertrouwen in want je gaat deze fase drijvend,  als teken van overgave, in. Een overgave die warm en prettig aanvoelt.

Je ziet ook duidelijk waar je naar toe gaat want de man in je droom staat volgens mij symbool voor de heelheid in jezelf. Een heelheid de je ontspannen begroet.

Liefs, Pink

PS: Ik zie net nog een hele mooie symboliek in deze droom. Het water/beekje staat voor gevoel. En je blijft drijven wat dus betekent dat je letterlijk door het water (je gevoel) gedragen wordt. ;)

witte103

Lieve Pink,
dank voor je reactie.., kan er gedeeltelijk wel mee weg, alleen : jij ziet de man in m'n droom als een symbool, ik herken hem als de liefde van m'n leven... Hoe zie jij wat ik zie als zijn huidige vriendin als schaduw naast hem. En het feit dat hij naar me kijkt door een verrekijker. Heb gedacht dat het misschien een voorspellende droom zou kunnen zijn. Misschien zou er een toekomst voor ons kunnen zijn...? Maar misschien is de wens de vader van de gedachte in dit geval..
Wat ik moet vertellen is dat ik al best wel lang getrouwd ben (niet met hem) en dat ik hem een jaar geleden heb ontmoet en als een blok voor hem gevallen ben. Is misschien niet geheel onbelangrijk?

Palomino

Hoi Witte,

Jij bent de regiseur van je eigen dromen... :)
In jouw droom zet je de huidige vriendin van de man van wie je houdt in de schaduw,waardoor ze als het ware een beetje naar de achtergrond verdwijnt.
Je laat hem naar jou kijken door een verrekijker...dat geeft de afstand aan die er tussen jullie is (hij een vriendin, jij getrouwd), maar ook het feit dat je graag zou zien dat hij zijn blik op jóu richt, zich op jóu focust.

liefs,
palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Pink

Hallo Witte,

Hetgeen ik tegen je wil zeggen, sluit eigenlijk heel mooi aan op dat wat Palo heeft toegevoegd. Ik ben er geen voorstander  van om dromen als voorspellend te duiden omdat ik van mening ben dat de toekomst niet vast ligt. Wat er gaat gebeuren is afhankelijk van jouw eigen handelen in het nu.. Naast regisseur van je dromen ben je namelijk ook regisseur van je waakleven.

Maar redenerend vanuit de extra informatie die je nu geeft, kan je misschien het volgende in overweging nemen. Wat zegt het feit dat je als een blok bent gevallen voor een ander over je huidige relatie? Zou je ook als er geen ander in beeld is, de beslissing nemen om zonder je huidige partner verder te gaan omdat de relatie die jullie samen hebben niet meer past bij de mens die je nu bent.  Met andere woorden, op welk gebied  moet je helderheid scheppen voor jezelf.

De schaduw van zijn huidige vriendin in jouw droom kan dan staan voor de omstandigheden op dit moment die er blijkbaar nog voor zorgen dat er afstand is (verrekijker) . Maar in mijn visie nog steeds de afstand tussen verdeeldheid en heelheid.. Een heelheid die je kan bereiken door je bij het maken keuzes te laten leiden (dragen) door je eigen gevoel en niet door de omstandigheden.

En vanuit die heelheid kan het dan zo zijn dat er een relatie ontstaat tussen jullie. Maar het kan ook niet zo zijn en dat is dan ook goed.

Liefs, Pink