Spelen met de elementen

Gestart door Pink, september 02, 2006, 10:19:22 AM

Pink

Hallo allemaal,

De mensen die me kennen weten dat ik veel een graag droom, zowel overdag als 's nachts. Hier is weer zo'n hersenspinsel.

In mijn droom bevind ik me op een voor mij onbekende plaats en het is er muisstil. Totdat de donder tegen me begint te praten. Ik praat terug en verplaats me met bliksem. Op bliksemschichten verplaats ik me van de ene donderwolk naar de andere en ik krijg meer en meer plezier in het spel. Als ook de regen meespeelt, wordt het pas echt leuk want het is geweldig om als de bliksem door de regen te gaan. In mijn droom realiseer ik me heel scherp dat dit een gevoel is dat ik herken. Even ben ik weer een klein meisje in de tropen, stampend in de plassen na de eerste regenbui. Ik ruik de geur van grond die de regen opzuigt totdat ze verzadigd is.

Dan spring ik van de bliksem af, vraag de donder om haar mond te houden en zwem in de regen. Het gaat omhoog en dan weer de diepte in. Het gevoel dat je hebt als je in zee speelt en meezeilt op die hele hoge golven. Beneden me zie ik de aarde in al haar schoonheid. Al spelend in de regen worden de hoogten minder hoog en de diepten minder diep. Alles wordt gelijkmatiger en de regen gaat over in sneeuw. Zachte witte vlokken sneeuw veranderen de mij onbekende plek in een grote witte deken waarop ik plaats neem om weer stil te worden.

Met dit gevoel van rust word ik wakker.

Liefs, Pink

Ricca

Lieve Pink,

De onbekende plaats waar het muisstil is, zou je keelchakra kunnen zijn. Het chakra van de stilte. En natuurlijk ook van de geluiden... en van het denken... Donder is geluid en hoort net als praten bij dit chakra.

Je zou kunnen zeggen dat je innerlijke rust opgeschrikt wordt door de donder, door machtige vibraties in jezelf, traag, dof, donker, plotseling aanwezig en dan weer weg-ebbend... Blijkbaar versta je de donder goed, want je geeft antwoord... En je verplaatst je op bliksemschichten. Bliksem is licht, flitsen van inzicht. Door met de bliksem van de ene naar de andere donderwolk te gaan, breng je licht op donkere plekken in je gedachten. In de droom ben je je daar op een speelse manier volledig van bewust en je geniet er enorm van. Het wordt natuurlijk nóg leuker als het gaat regenen, want dan breng je ook licht in je gevoelens. Je vóelt ook echt dat het werkt... Je herkent dit gevoel en spontaan krijg je herinneringen aan kindergeluk (de energie van het hartchakra naar het keelchakra gebracht).

De geur van de grond (basischakra) die de regen opzuigt... de vruchtbare uitwerking van dit alles in het lichaam en in de tastbare werkelijkheid van alledag.  

Je zwemt in de reinigende regen, laat je meevoeren als op de golven van een zee, omhoog en omlaag, van keel naar basis en weer terug... en nog hoger... Op het hoogste punt zie je beneden je de aarde in al haar schoonheid... het leven is prachtig, alles is goed. Zodra je dit gezien hebt, komt de golfbeweging tot rust en de regen gaat over in sneeuw, geruisloze sneeuw, wit en zacht en zuiver. Alles vindt zijn plekje en de stilte keert terug in je gedachten.

Ik voeg ook even een kaart toe die je wel kent...
http://www.lunaea.com/tarot/tarottour2/tour25.html

Wat een heerlijke droom, Pink... :-*

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pink

Hallo Ricca,

De beschrijving klopt wel. Ik heb regelmatig "een brok" in mijn keel. Zelf schreef ik dit toe aan het feit dat we op dit moment bezig zijn met opruimen in mijn ouderlijk huis. Vlak voor het overlijden van papa vorig jaar hadden mijn ouders een nieuw huis gekocht. Dit wordt medio oktober opgeleverd. Ironisch genoeg is de oplevering op de sterfdag van papa.

Omdat we dus vorig jaar al wisten dat we toch moesten gaan opruimen, mams gaat kleiner wonen, hebben we alles gelaten zoals het was. Wat dus betekent dat we nu ook paps spullen tegenkomen. En dat is best confronterend.

Liefs, Pink