Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Dromen leren onthouden

Gestart door jane.d, augustus 27, 2006, 10:34:27 AM

jane.d

Kon mij herinneren dat Ricca ooit had geschreven dat je jezelf kon dwingen te dromen, door het voor het slapen gaan te zeggen. Weet niet of ik dat goed heb onthouden, maar hoe dan ook, het werkte. Heb vannacht drie warrige dromen gehad, die ik alledrie slechts gedeeltelijk heb onthouden. Weet ook niet wat ik ermee aan moet...

Hoe kan ik de volgende keer mijn dromen beter onthouden? En klopt het dat je bewust kun vragen om te dromen?

Mijn eerste droom is iets met een klas in een klaslokaal. Verder weet ik niets meer.
(Na lezen droomsynbolen-site, betekent dit waarschijnlijk of dat ik bepaalde dingen moet leren, of juist nooit moet vergeten. Maar wat?)

Mijn tweede droom gaat over een zoektocht met een onbekende man bij mij, waar ik mij heel goed bij voel. We zijn afgedaald naar een soort strand, waar we in het water gaan, waarna mensen ons daar komen zoeken. Een soort leger dat in de zee gedropt wordt, maar niet met uniformen etc aan. Hierop vluchten we weg, waarbij hij mij aan de rechterhand mee naar boven sleept, want hij is overduidelijk sterker dan ik. Het strand is een soort kalkstenenhelling, die is uitgehakt, waardoor soort grote treden (echt van paar meter breed) zijn ontstaan met relief van het uithakken. Dus stukken heel steil (waarop je kan lopen) en dan weer even vlak. Linksboven komen we een man tegen, die in een tent wacht, die ons volgens mij raad geeft. Maar wat de raad is weet ik niet meer.

In mijn derde droom rijd ik rond in een soort ouderwetse camper, met groepje mensen erin. Is oud en versleten, maar doet het toch nog goed. Is iets met tanken, en dat ik alleen wil zijn. Er is een jongen, misschien een beetje verstandelijk gehandicapt, die perse bij mij in de camper wil blijven. Een andere oudere vrouw vertelt dat hij toch echt mee moet komen naar de nieuwe camper van de een of andere christelijke organisatie (waar ik mijn voertuig blijkbaar van heb gekocht) op dezelfde camping. De jongen wil echter blijven want hij wil chatten, over het geloof en het is heel belangrijk. Hierop denk ik: Maar je kunt toch overal chatten? Ga lekker weg.

----
Heb gevoel dat ik van alle dromen belangrijke elementen mis om te begrijpen wat ze willen vertellen. Bij de middelste kan ik mij voorstellen dat mijn 'vriendje' de onbekende is, en dat de tocht naar boven staat voor onze relatie waarbij het af en toe hard naar boven gaat en we af en toe bijna stilstaan? Maar ja, wat was de raad helemaal boven? En waarom moesten we uit het water wegvluchtten? Misschien betekent het ook iets heel anders?

Besef dat dit een lang verhaal is, maar hoop dat iemand mij kan helpen om mijn dromen beter te leren kennen en begrijpen.

Bedankt!

Ricca

From Ricca with Love