Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

onder water ademen

Gestart door Miriam, augustus 15, 2006, 21:13:24 PM

Miriam

Hallo,

Ik droom heel vaak dat ik onder water kan ademen.
En dit droom ik al van kinds af aan.
En die tijd zat ik ook op zwemles en ging ik dat proberen...natruulijk wil dit dan niet ;D

En ook dat familileden dood gaan of mensen die ik lief heb.
bijvoorbeeld met mijn vriend.
Dat hij een ernstig ongeluk heeft gehad en dat hij in come ligt en later wakker wordt..
Hij herkend iedereen, behalve mij..

Ik denk dat die droom te maken heeft met: Bang om mensen te verliezen..
Maar weet iemand ook wat die droom met dan onderwater kunnen ademen betekend?
Alvast bedankt!!

Palomino

Hoi Miriam,

Als je over water droomt dan heeft dit meestal met gevoel te maken. Als je droomt dat je onder water kunt ademen dan voel jij je als een vis in het water en geeft dit aan dat je een gevoelig mens bent, maar niet verdrinkt  in je emoties... :)

Bij het dromen over familieleden of vrienden die dood gaan kun je denken aan een verandering die je ervaart, misschien en verandering in de verstandhouding die je met zo iemand hebt.                                             Maar het kan ook een verandering binnen jouw zelf zijn op een gebied in jou dat je associeert met de gene die sterft in je droom.
B.V. : Tante Truus gaat in jouw droom dood. Wat jij zo in tante Truus waardeert, is dat ze altijd voor iedereen klaar staat. In dit geval kan de verandering in jou temaken hebben met het gevoel dat je vindt dat je wel eens wat hulpvaardiger kunt zijn.

Als je droomt dat je vriend iedereen behalve jou herkent, dan zou dat kunnen betekenen dat je af en toe het gevoel kunt hebben dat hij je niet begrijpt, dat er misschien dingen zijn die hij niet onder ogen wil zien volgens jou.

liefs,
Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Steenkreeft

Jah ik heb dat ook heel vaak dat ik onder water kan ademen; echt heel raar. Maar ik heb ook vaak dat ik kan vliegen. Wat betekent dat dan? ook heb ik daarbij vaak dat ik dan voor iemand vlucht maar niet bang ben voor die persoon ofzo; en vervolgens mislukt die 'vluchtpoging' en begin ik weer opnieuw en weer opnieuw. Is dat ook normaal en heeft het een betekenis?

Ricca

Lieve Steenkreeft,

Vliegen kan meerdere betekenissen hebben. Bijvoorbeeld een gevoel van vrijheid en ook van liefde. Zoals je hart kan opspringen van blijdschap, zo kun je in een droom ook zelf opspringen van blijdschap en echt vliegen...

Lucht is het element van de geest, de gedachtewereld. Vliegen kan daarom ook betekenen dat je gedachten een hoge vlucht nemen en dat je bijvoorbeeld tot een bevrijdend inzicht komt. Of dat je gewoon geniet van je denkvermogen.

Maar vliegen kan ook wijzen op afstandelijkheid. Bijvoorbeeld bepaalde personen uit de weg gaan of bepaalde gevoelens uit de weg gaan. Niet te sterk betrokken willen raken. En dan is het dus eigenlijk wegvluchten.

Het gevoel dat je hebt bij het vliegen, kan je vertellen wat het betekent.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Steenkreeft

het is altijd een heel vrij gevoel; ontspannend en blij, elke keer dat het gebeurt, ookal gebeurt het niet al te vaak. Ik denk niet dat het een vorm van wegvluchten is, al weet ik niet precies waarom. Maar hoe kan je onderscheid vinden een geestelijk verband en een gevoels verband?

Grts

Steenkreeft

Ricca

Quote Dolf: Met beide benen op de grond kom je geen stap verder. :)

Gewoon fijn blijven vliegen... En let dan op wat het met je doet. Intuïtief weet je dat het goed zit.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Steenkreeft

Ik had laatst dat ik kon ademen onder water; heel hard zwemmen en uit het water springen en dan door vliegen. Dat was echt prachtig.

Vroeger had ik wel dat ik kon vliegen, maar zodra ik het bewust doorhad kon ik tijdens die droom langzaam minder hoog totdat ik niet meer kon vliegen.. echt frustrerend.

Heeft dit ook een reden? dat ik eerst moeite had en tegenwoordig het als heerlijk ervaar?

manic_monday

Steenkreeft - ik denk dat dit staat voor een ontwikkeling in jou. Dat je tegenwoordig niet bang meer bent voor een bepaald aspect van je leven. Vliegen staat voor vrijheid. Misschien was je vroeger bang om vrij te zijn, hield iets je toen tegen. Nu heb je dat gevoel niet meer. Nu kun je genieten van het vrij zijn. Kun je je hier in vinden?

Steenkreeft

jaah :) kan het ook een ontwikkeling op emotioneel (water) niveau zijn?

Inperfect Diamond

Yah!
Vliegen en onder water ademen, en ken het.
FF een vraagje over het vliegen. Eerst had ik dromen waarin kon vliegen,maar waarbij ik alleen geen controle had van waarnaartoe en hoe hoog, alsof ik niet kon uitvinden door welken bewegingen welk effect kreeg, of ik was gewoon afhankelijk van thermieken in de lucht.
Maar de laatste 2 keer dat ik droomde dat ik kon vliegen, kon ik sturing geven, zoals de lucht dwingen om hem druk te laten uitoefenen op de bovenkant of onderkant van mn armen door ze geleidelijk te draaien, en links en rechts te gaan door een van de armen gedeeltelijk tot helemaal in te trekken of zo waardoor ik kon kantelen enzovoorst.
Betekent dit, aangezien een antwoord dat lucht iets te doen heeft met gedachtewereld, dat ik meer een logica/manier vind mezelf te sturen binnen mn geest? Kan iemand dat met enige kennis hierover bevestigen en/of een andere mogelijke verklaring geven?
Thank You Very Big! :D

Youri
Explorin' the Explored

Inperfect Diamond

O jah nog een klein vaag/raar detailtje, toen ik geland was na mn laatste vlieg droom, landde ik naar mijn mening aan de rand van een dijk. Toen ik me omdraaide schrok ik omdat er een geit in de aanvalshouding op me af kwam gerend, dus ik rende de dijk op, en toen ik hoger stond, keerde ik me weer om en zag dat de geit de dijk niet op kon komen want hij struikelde de hele tijd over zn veel te dikke pens. En ineens was het een hond, maar ik voelde me niet bedreigd. Einde droom.
????? ???

Youri,
Again and Again Again