Wat is het kraken van pluto?

Gestart door lilith, augustus 15, 2006, 21:07:19 PM

lilith

Welke processen zijn er tijdens het kraken van pluto.
Als iedereen in de wereld pluto gekraakt zou hebben, zou dat een einde betekenen van alle oorlogen.
Paradoxaal genoeg is hij ook compromisloos. Pluto is een voornemen uit een vorig leven om een [ vredes] ideaal te bereiken en om iets dit keer wel goed te doen en wat in een vorig leven niet lukte. Lukt dat niet dan ontstaat er frustratie en strijd. Lukt het wel dan ben je ‘er’.

Pluto is een kosmische energie. Uiteindelijk is pluto de planeet van de duurzame vrede, en ook dat is weer een paradox van pluto. De vredesenergie heeft een drang naar een kosmische eenheidsbeleving, maar zolang dat niet begrepen wordt, deformeert zij en wordt in tweeën gesplitst en polaire energie.
Je bent voor of tegen en er ontstaat een strijd. De splitsing ontstaat door angst, de dreiging van geweld en intimidatie.
De angst resulteert bij pluto in  zelfonderdrukking of strijd en op collectief nivo zelfs in oorlog. Toch is pluto, na zijn transformatie, als hij wel begrepen wordt, vredesenergie.
Met zijn kracht en kosmisch inzicht ondervangt hij de oorzaak van oorlog.

Pluto is een irrationele zielenangst, die je ervaart als je omgeving het kosmische principe niet begrijpt. Je wordt bang en er komt een kracht opduiken om in te grijpen. Maar die kracht onderdruk je en blijft in je lichaam hangen. Pluto grijpt heel fysiek aan, ze kunnen je lichaam verkrampen. Er ontstaan energetische knopen in het lichaam. En dan weet je eigenlijk niet meer wat je doet. Plutonische spanningen benemen je jou tegenwoordigheid van geest.
De vraag is, waar ben je nu zo bang voor. Je hebt ze meegenomen uit vorige levens. In het huis waarin pluto nu staat, dat levensthema, zijn toen calamiteiten en catastrofes geweest.
En iedere keer als dat levensthema actueel wordt, ervaar je een enorme drang en angst. Je hebt een drang om het dit keer wel goed te doen, volgens een ongeschreven ideaalbeeld en een angst dat het weer verkeerd afloopt. En dus zit je ego je ziel in de weg, en moet dus als het ware het ego “gekraakt” worden.
Pluto heeft te maken met de intentie van je ziel in dit leven. Als het ego er erg tussen is gaan zitten, is het, het ego wat gekraakt wordt (niet Pluto) , en als je te weinig van je werkelijke kracht gebruik hebt gemaakt kom je juist in je kracht. Maar het gaat wel om werkelijke kracht en niet om je persoonlijke ik(je).
Pluto is een karmische transformatie van de ziel. Pluto rekent af met pijnlijke ervaringen uit vorige levens. En dat is heftig want dat gaat oneindig veel verder dan een oppervlakkige uiterlijke gedragsverandering. Bovendien, als je het niet goed doet, gebeurd het weer.
Vóór het Pluto transit vierkant Pluto moet je eigenlijk leren hoe je macht niet moet misbruiken op het levensgebied van waar Pluto staat in je horoscoop. Als Pluto transit vierkant Pluto komt wordt je gewoon getest op hoe je macht gebruikt. Als je goed door de test komt, dan kun je daarna gewoon volop met die Pluto positie aan de slag. Kom je er niet goed door dan zorgt Pluto er wel voor dat je een andere richting uit gaat om het alsnog beter te doen...
Bij het kraken van pluto sterft een angst of een ziekte in de ziel af en daarvoor in de plaats komt kracht, rust en wijsheid.
Je hebt je angst gekraakt. Maar dat wil niet zeggen dat je er gelijk vanaf bent. Maar het kan soms wel 5 jaar duren voordat jij in je eigen kracht staat, dat al je angst weggeëbd is.
Ga er niet van uit dat je ook maar enige controle hebt op het proces. Dat heb je niet. Je ziel heeft het in controle (eigenlijk wel een geruststellende gedachte) Hoe meer je ego van je ziel verwijderd is, hoe lastiger het proces. Maar dan is Pluto transit vierkant Pluto een enorme stap om die twee dichter bij elkaar te brengen! Het ego moet ervan bewust worden dat het niet het eeuwige leven heeft en dat er iets is dat veel eeuwigers is om het zo maar uit te drukken. Daarom ook vaak de boodschap van de dood in zo'n periode.
Het enige wat je kunt doen met een Pluto transit is het proberen te begrijpen. Grip erop heb je echt niet.  En realiseer je dat je getest wordt op het spirituele pad. Dat geeft je al toegang tot de innerlijke kracht van Pluto en doet je al mee
Want deze nieuwe vorm moet jij je weer eigen maken en nu kan dan ook je zwarte maankanaal geopend worden.

Het kraken van pluto gebeurd nu bij mensen rond hun 36e jaar.

lieve groet Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

cstu

hoi lilith

ik begin al te zweten als ker maar aan denk aan al die angsten die ik voel  :-[

waarom moet het leven zo moeilijk zijn ? met al die angsten al of niet uit vorige levens

ik heb nu momenteel pluto in transit in huis 2 oppositie mijn mercurius in tweeling in 8

ik ben al bang en het angstzweet staat me nabij als ik denk dat ik ooit eens moet gaan solliciteren

ik voel me eigenlijk minderwaardig zou dit te maken hebben ook met die oppositie van pluto en merc

liefs carina

lilith

Bij het kraken van pluto sterft een angst of een ziekte in de ziel af en daarvoor in de plaats komt kracht, rust en wijsheid.

Dit staat hierboven. Het kraken van pluto hoeft niet zo ingrijpend te zijn, als je weet en begrijpt welke processen er bezig zijn en vooral: waarom.
Als je dat begrijpt, is het ook makkelijker om met de stroom mee te drijven.

Het is een correctie van de ziel zeg maar, hoe verder je van het pad bent afgegaan, des te vervelender wordt de bijsturing door de kosmos.

Je weet zelf wat je angsten zijn, waar komt dat vandaan, hoelang heb je die al, is het iets van vroeger en hebben ze nog steeds zin, of is het iets wat verjaard is, maar er ingeslopen is?

Allemaal dingen die het overdenken waard zijn.
Ga je angsten eens ontleden.

Ik zelf heb mijn pluto in 7, het relatie huis.
Mijn oerangst was dus relaties en samenwerken.
Een drang en een angst.
De drang gaf dat ik in mijn jeugd relaties zocht, en als ik er één had, in een kramp schoot, want ik wist niet wat er van me verwacht werd. Ik zette hem op de eerste plaats en zo werd hij voor mij het middelpunt in mijn leven.

Ik ben verliefd, verloofd, samengewoond en getrouwd geweest, met allemaal verschillende mannen.
Het werkte maar niet, ik maakte steeds weer dezelfde fout.
De vrouw van wie ik dacht dat het mijn beste vriendin was, mijn zoon en de man met wie ik samenwoonde, tijdens het kraken van pluto ging dat allemaal fout.

Nu woon ik alweer 10 jaar samen met een andere lieverd, en weer maakte ik in het begin dezelfde fout, ik zette hem op nr 1.

Tot ik van de kosmos weer examen moest doen, en er achter kwam dat hij een aanvulling op mijn leven is, en niet het middelpunt.

Mijn oerangst om de relaties fout te laten gaan, was zo groot, dat ik alles deed om ze te houden. Daarbij mezelf wegcijferend.
En juist daardoor ging het fout, ik was wel vriendjes met hun, maar niet meer met mijn eigen.
Ik heb dus mijn angst onder ogen gezien en het was niet meer van toepassing op me.
Al zal ik gerust af en toe nog examen mogen doen van de kosmos, maar ik ben het middelpunt. Dat zit er nu goed in, zonder egoïstich te zijn.

Ik hoop dat je mijn boodschap begrijpt.
Angsten hebben zijn juist uitdagingen om verder te groeien.

En dan je pluto in 2 oppositie mercurius.
Pluto in 2, dan verandert er wat in je visie en instelling mbt materiële dingen, geldzaken, en je gaat ook anders denken over je innerlijke waarde.
Oppositie mercurius, heeft te maken met meningen met macht opdringen door jou, of door een ander naar jou toe.
Oja, jupiter stevent al lekker af op je asc. Dat wil de dingen nog wel eens overdrijven. Geestelijk en ook fysiek [aankomen].

lieve groet Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

cstu

ik wil hier ook nog even op reageren lilith

dat is ook een fout van mij , waar ik nu achter kom na al die jaren dat ik mij zelf niet op de eerste plaats zette, maar man zijn wensen of hobbies en mijn kinderen hun wensen altijd maar liet voorgaan , met het gevolg dat ik ongelukkig werd , was en nog een beetje ben

en daar ze me op een andere spirituele site ook hebben gewezen dat het niet egoistisch jezelf te laten voorgaan , dat je ook recht hebt om gelukkig te zijn
misschien daarom ook meer die drang naar vrijheid en dingen doen die ik wel graag doe

ik heb pluto in 10 en jij pluto in 7 , misschien is het verschil dat jij meerdere relaties gehad hebt en ik niet maar anders wil ik zeggen dat ik dat ken van een ander te laten voorgaan  om te tonen dat je iemand g raag ziet  of misschien is dat typisch vrouwelijk en erin gestampt geweest van vroeger

carina

c

lilith

Citaat van: cstu op augustus 17, 2006, 14:05:25 PM


dat is ook een fout van mij , waar ik nu achter kom na al die jaren dat ik mij zelf niet op de eerste plaats zette, maar man zijn wensen of hobbies en mijn kinderen hun wensen altijd maar liet voorgaan , met het gevolg dat ik ongelukkig werd , was en nog een beetje ben


die drang naar vrijheid en dingen doen die ik wel graag doe

carina

Dat je nu plaats voor jezelf aan het inruimen bent, zie ik ook als 10e huis. Je presenteert je aan de maatschappij, door de dingen te doen die jij leuk vind.
Je komt ermee naar buiten en laat je zien.

Het wegcijferen van jezelf als moeder zijnde, werd ons bijna met de paplepel ingegoten. Moeder stond altijd onder aan de lijst voor de dingen die uitgedeeld werden.

Des te moeilijker is het voor ons om voor jezelf op te komen, wat soms door de jaloerse en afgunste mensen als egoïstisch bestempeld wordt.
Omdat wij iets doen wat ze zelf ook wel willen maar niet durven,

lieve groet Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen