Dag allemaal,
Gisterenavond viel mijn oog op de poes van de buren die aan het spelen was midden op straat. Hij bleek te spelen met een pad. Zielig maar wel een grappig gezicht. Zodra de poes met zijn poot, ik hoop dat ze haar nagels in had, de pad raakte of dreigde te raken sprong de pad een eind omhoog.
Pad is de laatste dagen vaker op mijn pad

Klaproos schreef er gisteren toevallig een stukje over in haar topic.
Ik heb even opgezocht wat de dieren onafhankelijk van elkaar te zeggen hebben en voor de liefhebber deel ik het,
Pad heeft de boodschap: Durf een volgende fase in te gaan. Geef jezelf een nieuwe inwijding ook al weet je niet waarheen dit je zal voeren. Leef. Opwaarts nu naar de volgende fase. Misschien voel je je nog wat in het luchtledige hangen maar geef jezelf die nieuwe kans. Grappig ik trok vandaag als dagkaart Staven 8.
Pad heeft vergelijkingspunten met de astrologische Kreeft. Zal me hierin eens verdiepen maar het moet een link hebben naar de maan.
Pad wil je ook zeggen dat je, je voelsprieten hoog op moet richten en dat je, je terrein moet kennen. Wees alert en sterk in jezelf aanwezig. Blijf stevig en hecht dicht bij jezelf.
Voel je veilig en volg je innerlijke klok.
En dan de kat.
Kat heeft flink over zichzelf nagedacht, weet zichzelf te waarderen en wandelt voort op haar pad. Niets eisend van het leven, rustig, langzaan steeds weer verder. Automatisch zet ze haar pootjes waar het goed is.
Kat zweeft voor ons mensen misschien een beetje teveel. Ze verheft zich op relativerende wijze boven het aardse ahw, maar is niet in een nieuwe creerende zin aan het werk; dit mag de mens wel doen.
Kat symboliseert de overgang van dag naar nacht en het vermogen om uit een hele oude nacht te breken. Ontdoe je van oude slakken.
Ik ga met deze wetenswaardigheden eens even aan de slag. mooi trouwens dat bij zowel de pad als de kat de maan naar voren komt. Goh zou ik dan bang zijn ergens voor

Mijn eerste reactie is dat het draait om het feit dat ik steeds beter ervaar hoe het is om bewust te ervaren wat ik voel van mezelf en wat van een ander. Ben er nog niet zo heel handig in en moet er echt voor gaan zitten maar het is in ontwikkeling.
Lana