Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

moe

Gestart door vienna, augustus 13, 2006, 06:06:36 AM

vienna

Deze nacht een speciale droom gehad, ben eens benieuwd.
De juiste volgorde weet ik niet meer maar ik denk dat ik dit eerst gedroomd heb.

Ik ben in het toilet (ik ga ervan uit dat ik in een toilet ben maar zie geen toilet) en zie een koffertje liggen. Ik ga er direct vanuit dat daar geld in zit en inderdaad het zit boordevol geld.  Ik wil me beginnen haasten om met het koffertje weg te komen want iedereen kan me zien in het kamertje en de deur staat ook open en die geeft uit op een groot raam waarop ik een parking zie.
Ik ga buiten het kamertje die direct achter een hotelbalie is, een goede vriendin van mij staat daar bij de receptioniste en kijkt me vreemd aan omdat ik het koffertje dicht bij me houd.
Opeens ben ik aan een tafeltje en zie dat het koffertje weg is.
Ik raak in paniek en bergijp niet dat het weg is.
Opeens komt er een man binnen of twee mannen (weet ik niet meer zo goed) .
Ik ga met die man naar het einde van die kamer en ik kruip op mijn kniën, (het is de eigenaar van die koffer).
En ik zeg tegen hem , "voila, ik zie het al dat koffertje lag hier onder deze kast en hier is een doorgang door middel van een klep en dat zal iemand opengedaan hebben van buiten en meegenomen hebben.
Ik voel plots zijn armen achter mij en hij begint mij te strelen en we beginnen te kussen.
Hij geeft me een heel goed gevoel maar terwijl ik op zijn schoot zit kijk ik een beetje beschaamd naar mijn vriendin die nog altijd aan de receptie staat, omdat ik denk wat moet die van mij nu denken dat ik hier met de eerste beste man begin te kussen.

Het volgende dat ik mij herinner is dat ik op een verdiep loop in het hotel, en ik ga naar mijn hotelkamer samen met mijn beste vriendin, er klopt iemand aan.  het zijn drie mannen die binnenkomen terwijl ik helemaal geen zin heb dat die naar mijn kamer komen.  Ik loop in de gang en er staat een deur open, daar zie ik terug die man die op een soort feestje is op de kamer, ik vertel hem met mijn ogen dat hij eens bij mij moet komen, hij komt naar buiten en ik toon hem mijn kamer en zeg dat ik die mannen daar helemaal niet wil hebben want dat ik moe ben en ik gewoon wil slapen.  Hij stuurt ze weg en mijn beste vriendin kruipt al in een bed en ze slaapt al met haar rug naar mij, ik wil haar nog iets zeggen maar omdat ze slaapt, laat ik haar maar gerust.
Ik ben niet echt op mijn gemak in de kamer en heb een beetje angst om alleen te slapen, maar ik besluit toch maar een bed te nemen en ook te slapen.
Dan ben ik wakker geworden.

Mijn volgende droom iets daarna is, ik ben met mijn auto aan het rijden en ik ben moe, maar heel moe ik voel dat ik in het slaap aan het vallen ben, ik geef me er aan over en ondertussen denk ik ja nu ga ik hier een ongeval hebben maar het kon me niet schelen en plots word ik wakker in mijn bed.

Iets daarna droom ik dat ik op de schoot van mijn moeder zit en dat ik haar die twee vorige dromen vertel, ze luistert maar daarna bijt ze in mijn kaak, waardoor ik voel dat er iets niet pluis is en ik denk ben ik nu nog altijd niet wakker en ik bedank haar omdat ze in mijn kaak gebeten heeft en ik zo besef dat ik nog aan het slapen was en ik zo wakker werd, en ik werd dus ook wakker in het echt.

Gans de droom heb ik mij niet echt op mijn gemak gevoeld, behalve als ik dat koffertje vond en als ik bij die enen man was.  dan voelde ik me veilig en geliefd en bemind.

Hoop dat je jullie hem kunnen verklaren of sommige stukken ervan.

groetjes

vienna

Ik ben nog een deeltje vergeten uit mijn droom.
Het was nacht en ik vertelde tegen mijn beste vriendin dat ik een vallende ster gezien had deze week en dat we eens moesten kijken, ik keek en als ik geen 50 vallende sterren gezien heb in de lucht weet ik het ook niet , ze kwamen zelfs op mij af als ik per auto reed.
En elke keer ik zei tegen haar "kijk daar één, en daar één", zag ze dat nooit, ik begreep het niet want als ik naar de lucht keek, zag ik er rechts één, terwijl er links nog één voorbijkwam, ik moest er zelfs voor wijken omdat ze op mij afkwamen.

vienna

vroeg me af of deze twee dromen die ik deze week gehad hebben iets met elkaar te maken hebben ( een soort vervolg of een benadrukking)
In de tweede droom ging ik een brandend huis (terug een brandend huis zie vorige droom) binnen dat ik niet zag branden maar er hangde wel rook, maar ik was niet bang terwijl andere mensen mij probeerden tegen te houden) ik begon te zoeken in kasten naar waardevolle voorwerpen en vond een kisje waar ik een geheime lade in vond, ik was dolgelukkig alhoewel wat er eigenlijk in zat niet echt van materiele waarde was. Toen ik dit deed zag ik terug een grote venster en zag ik mijn vader daar staan en die vroeg zich af wat ik daar deed en ik zei wat ik gevonden had en dat ik toch niet kon weten dat nonkel Gilbert gestorven was ( wat in het echt niet zo is), ik was toen ik dat zei plotseling in mijn grootmoeders huis. Ik liet haar mijn vondst ook zien.
Toen vond ik in diezelfde kast een portefeuille met vol briefjes, allerlei soorten valuta's niet alleen euro's.  Een zwarte lederen.

Omdat dit de tweede keer is in dezelfde week , zullen mijn vondsten (zie vorige droom hierboven) toch een belangrijke betekenis hebben of vergis ik mij daarin en is het alleen toeval?
Of bestaat toeval niet  ;)

Ricca

Lieve Vienna,

De dromen die je hier hebt opgeschreven horen volgens mij inderdaad bij elkaar en zijn ook een vervolg op je droom over de brand (ander topic). Die brand-droom liet zien dat je met een verwerking bezig was en bij verwerken hoort ook loslaten. Dé plek om los te laten is het toilet en juist daar begint de eerste droom in dit topic...

QUOTE: Ik ben in het toilet (ik ga ervan uit dat ik in een toilet ben maar zie geen toilet) en zie een koffertje liggen. Ik ga er direct vanuit dat daar geld in zit en inderdaad het zit boordevol geld. Ik wil me beginnen haasten om met het koffertje weg te komen want iedereen kan me zien in het kamertje en de deur staat ook open en die geeft uit op een groot raam waarop ik een parking zie. Ik ga buiten het kamertje die direct achter een hotelbalie is, een goede vriendin van mij staat daar bij de receptioniste en kijkt me vreemd aan omdat ik het koffertje dicht bij me houd. Opeens ben ik aan een tafeltje en zie dat het koffertje weg is. Ik raak in paniek en begrijp niet dat het weg is.

De koffer boordevol geld is iets dat je heel graag wilt hebben, iets heel waardevols. Het is letterlijk een verrijking en dat mag je symbolisch zien als innerlijke rijkdom: bloeiend gevoelsleven, innerlijke vrede, uiterlijk geluk. Alles wat je nodig hebt om gelukkig te zijn... Het is de beloning voor dat loslaten die al klaarstaat. Maar je gaat er met de koffer vandoor zonder eerst van het toilet gebruik te hebben gemaakt, zonder het oude echt te hebben losgelaten, en daarom lukt het je (nog) niet om de koffer in je bezit te houden.

QUOTE: Opeens komt er een man binnen of twee mannen (weet ik niet meer zo goed). Ik ga met die man naar het einde van die kamer en ik kruip op mijn kniën, (het is de eigenaar van die koffer). En ik zeg tegen hem, "voila, ik zie het al dat koffertje lag hier onder deze kast en hier is een doorgang door middel van een klep en dat zal iemand opengedaan hebben van buiten en meegenomen hebben.
Ik voel plots zijn armen achter mij en hij begint mij te strelen en we beginnen te kussen. Hij geeft me een heel goed gevoel maar terwijl ik op zijn schoot zit kijk ik een beetje beschaamd naar mijn vriendin die nog altijd aan de receptie staat, omdat ik denk wat moet die van mij nu denken dat ik hier met de eerste beste man begin te kussen.

De eigenaar van de koffer is niet zomaar de eerste de beste man... :) Ik denk dat hij een krachtig deel van jouzelf is, het deel van jou dat deze innerlijke rijkdom al heeft, en je voelt je dan ook heel goed bij hem. Je begint hem te kussen = je te verzoenen met dit deel van jezelf.
Je verzint ook een fantastische (fantasievolle) verklaring voor hoe de koffer met geld verdwenen moet zijn: 'iemand van buiten', een 'buitenstaander', heeft hem via een verborgen klep weggenomen... En bijna geloof je het zelf. :) Je probeert jezelf ervan te overtuigen dat het niet aan jou ligt dat je het geluk nog niet te pakken hebt... Dat jouw geluk met dat loslaten te maken heeft, ben je even vergeten...

QUOTE: Het volgende dat ik mij herinner is dat ik op een verdiep loop in het hotel, en ik ga naar mijn hotelkamer samen met mijn beste vriendin, er klopt iemand aan. het zijn drie mannen die binnenkomen terwijl ik helemaal geen zin heb dat die naar mijn kamer komen. Ik loop in de gang en er staat een deur open, daar zie ik terug die man die op een soort feestje is op de kamer, ik vertel hem met mijn ogen dat hij eens bij mij moet komen, hij komt naar buiten en ik toon hem mijn kamer en zeg dat ik die mannen daar helemaal niet wil hebben want dat ik moe ben en ik gewoon wil slapen. Hij stuurt ze weg en mijn beste vriendin kruipt al in een bed en ze slaapt al met haar rug naar mij, ik wil haar nog iets zeggen maar omdat ze slaapt, laat ik haar maar gerust. Ik ben niet echt op mijn gemak in de kamer en heb een beetje angst om alleen te slapen, maar ik besluit toch maar een bed te nemen en ook te slapen. Dan ben ik wakker geworden.

Je leven verloopt niet helemaal naar wens. Er zijn dingen waar je helemaal geen zin in hebt, 'ongewenste gasten' en je bent moe en wilt het liefst slapen (je ogen sluiten voor wat je eigenlijk zou moeten zien...). Intuïtief roep je de man van de koffer te hulp en hij lost een probleem voor je op. Hij was op een feestje, dus dit deel van jou geniet van het leven. :)
Je beste vriendin zal in de droom ook wel een aspect van jouzelf zijn, het deel van jou dat op háár lijkt. Je wilt haar nog iets zeggen, maar zij slaapt al... En jij gaat ook slapen, laat alles rusten, al ben je er niet helemaal ge-rust op.

QUOTE: Mijn volgende droom iets daarna is, ik ben met mijn auto aan het rijden en ik ben moe, maar heel moe ik voel dat ik in het slaap aan het vallen ben, ik geef me er aan over en ondertussen denk ik ja nu ga ik hier een ongeval hebben maar het kon me niet schelen en plots word ik wakker in mijn bed.

Hier zit je weer in je autootje (ego ;)) en je bent heel erg moe. Ik denk dat die moeheid op een vermoeiende tweestrijd in jouzelf wijst tussen dat deel van jou dat oude dingen wil loslaten en het ego dat altijd aan grieven, zelfs de kleinste, wil vasthouden. Je bent zó moe dat het je niet meer kan schelen dat je in de auto in slaap valt, en dat is precies wat het ego wil... vergeten maar niet vergeven... Je beseft nog wel, voordat je je aan de slaap overgeeft, dat hier een ongeval van gaat komen, niet letterlijk een ongeval natuurlijk, maar een ongeluk = ongelukkig zijn.

QUOTE: Iets daarna droom ik dat ik op de schoot van mijn moeder zit en dat ik haar die twee vorige dromen vertel, ze luistert maar daarna bijt ze in mijn kaak, waardoor ik voel dat er iets niet pluis is en ik denk ben ik nu nog altijd niet wakker en ik bedank haar omdat ze in mijn kaak gebeten heeft en ik zo besef dat ik nog aan het slapen was en ik zo wakker werd, en ik werd dus ook wakker in het echt.

Deze droom is van een ander bewustzijnsniveau dan de vorige. Je herinnert je de voorafgaande dromen en door het vreemde bijten van je moeder begin je te beseffen dat je nog steeds droomt. Je bent een beetje lucide geworden en dat kan helderheid brengen... Het op de schoot van je moeder zitten wijst op de behoefte om je veilig en geliefd te voelen. Je moeder zal ook wel weer een aspect van jouzelf vertegenwoordigen, en laat zien dat je het in je hebt om jezelf dat gevoel van warmte en veiligheid te geven... Hoe dan wel? Door het bijten met háár kaak in jóúw kaak komt de nadruk dubbel op kaak te liggen. Met de kaak kun je oude kwesties eindeloos herkauwen (oude koeien uit de sloot halen) en ook vasthouden (je erin vastbijten). Door de beet van je moeder-zelf word je gedwongen het oude los te laten...

QUOTE: Gans de droom heb ik mij niet echt op mijn gemak gevoeld, behalve als ik dat koffertje vond en als ik bij die enen man was. dan voelde ik me veilig en geliefd en bemind. / Einde quotes.

:) :)

Nu heb ik even geen tijd meer voor de laatste droom. Hopelijk heb je al iets aan het bovenstaande.
Wordt vervolgd...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

vienna

quote:De koffer boordevol geld is iets dat je heel graag wilt hebben, iets heel waardevols. Het is letterlijk een verrijking en dat mag je symbolisch zien als innerlijke rijkdom: bloeiend gevoelsleven, innerlijke vrede, uiterlijk geluk. Alles wat je nodig hebt om gelukkig te zijn... Het is de beloning voor dat loslaten die al klaarstaat. Maar je gaat er met de koffer vandoor zonder eerst van het toilet gebruik te hebben gemaakt, zonder het oude echt te hebben losgelaten, en daarom lukt het je (nog) niet om de koffer in je bezit te houden.

Ik denk dat de droom te maken heeft zoals je zelf aangeeft met loslaten.
Ik heb het nogal moeilijk mijn moeder te vergeven dat ze voor een andere man weggegaan is toen ik vijf jaar was.  Zonder het te beseffen heb ik dit nooit verwerkt tot ik zelf te maken kreeg met relaties. Ik heb dan ook altijd mannen gehad die me bedrogen of die het niet zo goed met me voor hadden. Ik denk dan ook dat het koffertje vooral slaat op een liefde waar ik van droom maar dat ik eerst de nare ervaringen van vroegere relaties en de relatie tegenover mijn moeder moet verbeteren voor ik in een nieuwe relatie kan stappen die al mijn wensen vervuld.

Quote:De eigenaar van de koffer is niet zomaar de eerste de beste man...  Ik denk dat hij een krachtig deel van jouzelf is, het deel van jou dat deze innerlijke rijkdom al heeft, en je voelt je dan ook heel goed bij hem. Je begint hem te kussen = je te verzoenen met dit deel van jezelf.
Je verzint ook een fantastische (fantasievolle) verklaring voor hoe de koffer met geld verdwenen moet zijn: 'iemand van buiten', een 'buitenstaander', heeft hem via een verborgen klep weggenomen... En bijna geloof je het zelf.  Je probeert jezelf ervan te overtuigen dat het niet aan jou ligt dat je het geluk nog niet te pakken hebt... Dat jouw geluk met dat loslaten te maken heeft, ben je even vergeten...

De man staat dus voor het deel dat zich aan het verzoenen is met mijn gevoelens tegenover mijn moeder en vorige relaties.
Die buitenstaanders staan dus denk ik dat ik de fout niet bij mijn eigen wil zien.  Want het is denk ik, ik ,die mijn eigen in de weg sta in plaats daarvan steek ik de schuld op haar en vorige vriendjes. Terwijl ik voor mijn eigen geluk moet openstaan en verwerken en loslaten.

quote:
Je leven verloopt niet helemaal naar wens. Er zijn dingen waar je helemaal geen zin in hebt, 'ongewenste gasten' en je bent moe en wilt het liefst slapen (je ogen sluiten voor wat je eigenlijk zou moeten zien...). Intuïtief roep je de man van de koffer te hulp en hij lost een probleem voor je op. Hij was op een feestje, dus dit deel van jou geniet van het leven.
Je beste vriendin zal in de droom ook wel een aspect van jouzelf zijn, het deel van jou dat op háár lijkt. Je wilt haar nog iets zeggen, maar zij slaapt al... En jij gaat ook slapen, laat alles rusten, al ben je er niet helemaal ge-rust op.

dit deel is niet zo duidelijk voor me.  Ik denk dat ik de kat uit de boom kijk momenteel en afwacht wat er op me afkomt.  Mijn leven loopt niet naar wens omdat ik duidelijk naar een relatie verlang met een lieve man en dat er maar niet van komt.

Dus misschien geeft het slapen wel aan dat ik de hoop een beetje aan het opgeven ben ...

Quote: Hier zit je weer in je autootje (ego ) en je bent heel erg moe. Ik denk dat die moeheid op een vermoeiende tweestrijd in jouzelf wijst tussen dat deel van jou dat oude dingen wil loslaten en het ego dat altijd aan grieven, zelfs de kleinste, wil vasthouden. Je bent zó moe dat het je niet meer kan schelen dat je in de auto in slaap valt, en dat is precies wat het ego wil... vergeten maar niet vergeven... Je beseft nog wel, voordat je je aan de slaap overgeeft, dat hier een ongeval van gaat komen, niet letterlijk een ongeval natuurlijk, maar een ongeluk = ongelukkig zijn.

waarschijnlijk geeft dit aan dat ik weet als ik niet verwerk en loslaat en ik zo opnieuw in een relatie kom, het terug op teleurstellingen zal uitdraaien.
En terug die slaap waar ik me aan over geef (het opgeven)

quote: Deze droom is van een ander bewustzijnsniveau dan de vorige. Je herinnert je de voorafgaande dromen en door het vreemde bijten van je moeder begin je te beseffen dat je nog steeds droomt. Je bent een beetje lucide geworden en dat kan helderheid brengen... Het op de schoot van je moeder zitten wijst op de behoefte om je veilig en geliefd te voelen. Je moeder zal ook wel weer een aspect van jouzelf vertegenwoordigen, en laat zien dat je het in je hebt om jezelf dat gevoel van warmte en veiligheid te geven... Hoe dan wel? Door het bijten met háár kaak in jóúw kaak komt de nadruk dubbel op kaak te liggen. Met de kaak kun je oude kwesties eindeloos herkauwen (oude koeien uit de sloot halen) en ook vasthouden (je erin vastbijten). Door de beet van je moeder-zelf word je gedwongen het oude los te laten...

dus terug loslaten ...

lieve ricca,

bedankt terug voor het inzicht dat je me brengt door deze droom te verklaren.  Want ik denk dat het altijd een heuse opgave is (heb altijd lange dromen) en ik ben je daar echt dankbaar voor  :)
Dus ik denk dat ik al mag besluiten dat ik dus moet loslaten en verwerken maar nu is mijn vraag ik ga al een altijd jaar bij kaartlegsters en telkens krijg ik te horen dat ik moet loslaten.
Maar hoe doe je dat eigenlijk? ???
Want ik denk altijd dat ik alles al losgelaten heb en als ik dan terug hoor dat ik nog altijd moet loslaten, vind ik dit zo vermoeiend omdat het zo lang al is en omdat ik eigenlijk niet goed weet hoe ik moet loslaten.
Iemand een tip misschien dat mij daarbij kan helpen?

In ieder geval heel erg bedankt ervoor
grtz