Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

brand

Gestart door vienna, augustus 10, 2006, 10:24:21 AM

vienna

hey iedereen

deze nacht een droom gehad over een brand zal even de flash die ik mij herinner opschrijven.

Ik rijd met mijn auto in een straat die ik normaal nooit neem, het is een zijstraat van een grote baan die ik normaal neem van mijn werk naar huis.
Het is donker en plots zie ik een heel grote brand in een vrijstaand huis, de vlammen zijn overal, ik vertraag maar rijd door (zoals wanneer je een auto-ongeval ziet )
ik kijk naar het huis en denk in mijn eigen aj, zouden daar nog mensen in zitten dan zijn die nu waarschijnlijk aan het verbranden en ik rijd verder.
IK vraag mij niet af waarom er nog geen brandweer is en ben ook niet van plan dat te doen (wat ik niet begrijp nu want in het waakleven zou ik dat wel doen).
ik vraag mij wel af waarom de andere mensen de brandweer niet hebben gebeld en waarom de mensen die naast dat huis wonen niet wakker worden door de schade die zij zeer waarschijnlijk hebben, Ik denk dan dat ze waarschijnlijk niet thuis zijn , die geburen.
Nu is het geen vrijstaand huis meer maar een rijhuis.
Ik blijf verder rijden en opeens zie ik in een groot huis een licht aangaan, en ik ben gerust dat iemand wakker wordt en de brand zal oplossen.
verder herinner ik mij niets meer.
groetjes

Ricca

Lieve Vienna,

Brand in dromen is meestal geen ramp hoor, en je ziet in de droom ook niet echt vreselijke dingen gebeuren, je dénkt er alleen maar aan dat er mogelijk slachtoffers kunnen zijn. Dat komt omdat je in de droom de betekenis van de brand niet begrijpt en dat komt weer omdat je er met je ego-bewustzijn naar kijkt (je rijdt in je auto, die het ego vertegenwoordigt). Het is donker: je bent in het gebied van het onbewuste. Hier ben je met je auto in een zijstraat terechtgekomen, een plek waar je gewoonlijk nooit komt, en hier zie je iets dat je normaliter niet eens op zou merken... althans niet bewust...

Brand is een symbool dat bij het 3e chakra hoort en aangeeft dat je met een emotionele verwerking bezig bent. Vuur verbrandt, verteert en reinigt. Het vrijstaande huis symboliseert jouzelf, jouw persoonlijkheid. De gedachten en gevoelens die je hebt bij het zien van de brand, zijn de gedachten en gevoelens die horen bij de situatie of gebeurtenis in je waakleven die je hier aan het verwerken bent: je voelt bezorgdheid om de bewoners van het huis (om jouzelf) en vraagt je af waarom anderen je niet helpen (brandweer bellen), waarom anderen 'niet thuis geven'. Even heb je het gevoel dat je er alleen voor staat (het huis is vrijstaand), maar later is het huis een rijtjeshuis geworden en ben je toch weer verbonden met de mensen in je omgeving. Als er dan ook nog ergens licht aangaat en iemand anders de brand opmerkt (misschien heeft in het waakleven iemand begrip voor je getoond), voel je je meteen geruster op een goede afloop...

In de droom heb je de gevoelens uit je waakleven in een symbolische omgeving heel bewust beleefd en dat is het principe van verwerking. Nu kun je geheel gereinigd, weer verder in je autootje. :) De brand is een positieve verandering in je leven.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

vienna

Hey Ricca

bedankt voor de weeral fantastische uitleg, ik hoop dat ik op een dag ook mijn dromen zo kan ontleden zoals jij dat kunt :-)
En inderdaad ik denk dat ik bezig ben dingen uit mijn verleden aan het verwerken zodat ik verder kan met mijn autootje  :D

bedankt voor het inzicht