Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

verhuizen met spijt

Gestart door rie-elle, juli 30, 2006, 19:33:39 PM

rie-elle

Ik heb al zo'n 10 a 12 jaar een min of meer terugkerende droom. Het begint met een verhuizing waar ik erg naar uitkijk, maar de 1e morgen dat ik wakker word in dat nieuwe huis heb ik geweldig veel spijt en wil terug naar ons oude huis. Na een aantal jaren veranderd de droom en ben ik blij verhuisd te zijn. Kort daarna ben ik inderdaad verhuisd. Het laatste jaar beginnen de dromen weer (na zo'n 4 jaar afwezig te zijn geweest). Nu droom ik dat ik daadwerkelijk terugkeer naar ons oude huis, onder dwang, de reden is telkens anders, maar ik MOET terug. Ik vind het vreselijk. Wie oh wie kan me hiermee helpen????????????

pe51

Hallo Rie-elle,

Een huis in dromen staat vaak voor het 'huis' waar je geest op dat moment in woont. Voor de persoonlijke of gezins-sfeer, waarin je leeft. Zoals een school staat voor de schoolsfeer, en het gebouw waar je werkt, voor je werksfeer. Zo kan het huis waar je in je jeugd was staan voor de sfeer waarin je in je jeugd opgroeide, en het huis waarin je voor het eerst zelfstandig ging wonen, voor de sfeer van die tijd.

Verhuizen betekent in zulke dromen dan: dat je in een andere persoonlijke of (gezins-)sfeer terecht komt. Je bent, aan je dromen te zien, zo'n 10-12 jaar geleden in een andere sfeer gaan leven, waar je toen naar uitzag. Maar die sfeer moet toen meteen al tegengevallen zijn, toen je erin terecht kwam en zag, hoe die was. Omdat in je droom toen het nieuwe huis meteen al tegenviel, toen je wakker werd. Je dromen daarna zeggen dan, dat je toen toch blij werd met deze nieuwe levenssfeer (stijl van voelen, leven & denken).

Er is denk ik, zo'n 4 jaar lang geen probleem geweest (omdat je er toen geen dromen over had). Maar omdat je nu droomt, dat je daadwerkelijk terugkeert naar jullie oude huis, onder dwang, zal het nu zo zijn dat je het gevoel in jezelf hebt, weer opnieuw in de sfeer te moeten gaan leven, die je had toen jullie in je oude huis woonden. Je zult het gevoel hebben, dat je dit 'móet', dat je er niet onder uit komt. Omdat het in de droom ook steeds een 'moeten' is.

Ik denk dat je persoonlijke problemen hebt gekregen sinds de tijd dat je dromen op deze manier terugkomen. En dat je daarom nu het gevoel hebt, dat je wel terug moet grijpen op die oudere stijl van leven. Omdat er nu  gevoelens in je leven zijn, die moeilijk zijn voor je.

Zulke dromen krijgen mensen denk ik meestal, om in de gaten te krijgen, dat dit soort dingen speelt in ze. Als je nagaat of dit zich in je afspeelt, dan kun je zo denk ik meer inzicht in je zelf krijgen. Je kunt dan (als je dit in de gaten hebt) ook gaan kiezen, of het wel een goed idee is, om voor deze problemen weer terug te gaan naar de sfeer waarin je leefde in de tijd van je oude huis.  

groeten, pe51.

* deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout.
* maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft.

.

rie-elle

Dank je pe, je slaat de spijker op z'n kop met deze uitleg. Heb inderdaad een stukje inzicht gekregen hoe ik verder moet/wil.