Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Jungle

Gestart door Sunchild, juli 07, 2006, 17:34:08 PM

Sunchild

De laatste tijd onthoud ik mijn dromen minder, veel minder, dan voorheen. Nu heb ik vannacht een droom gehad, waarbij ik ook niet echt wijzer wordt  ;D

Een halfgebakken droom dus, wel heel interessant, omdat ik nooit eerder soort gelijke droom heb gehad. Ken hem dan ook niet volledig. Stukken heb ik onthouden.

Wij, meiden en ik (ben ook een meisje  ::) ) zaten in de jungle. Wij moesten een rivier over, maar er zaten behoorlijk wat pirania's in. Wij stonden voor een keus, althans met name ik, ik koos toch liever een ander weg, alleen de weg die zij mij lieten zien, hield op...... Je kan niet meer naar links gaan, zij iemand heel eigenwijs tegen mij (een van de meiden in de droom). Vervolgens viel een van de meiden in het water, waarbij ik geprobeerd heb haar te helpen, maar was ook heel bang, wij allemaal trouwens. Zij was helemaal opgegeten. De droom was best eng, het leek echt, ook die blik op haar gezicht terwijl zij werd opgegeten en haar hand die je voor het laatst, opgestoken zag.

Ook kreeg ik twee groten schilpadden te zien, dat gaf iemand aan mij. Daar moest ik ....? iets mee doen, alleen die schilpadden waren erg groot en gevaarlijk, zij bijten en spuugden gif!
Zij zaten aan een touw vast en ik kan mij nog herinneren dat zij mij dat touw aangaf en ik deze angstig vastpakte.

Vervolgens eindigd de droom, in een hotel, althans meerdere. Iemand koos een hotel uit, ik vond hem maar griezelig en koos een ander, ook dat hotel voelde niet echt goed.

Mijn huidige status; Ga misschien van baan veranderen, ik schreef misschien omdat ik nog wel een onderdeel doe. Ook ga ik misschien verhuizen, "misschien", omdat ik mijn stomme woning nog moet opzeggen. Heeft dus met een weg te maken...... Alleen kan ik de vissen en de schilpadden niet plaatsen. Wie wilt mij helpen?

Ricca

Lieve Sun,

Even kort mijn ingevingen. Heb geen tijd er een heel verhaal van te maken. De schildpad is het belangrijkste element in de droom, daar zal ik iets meer over zeggen.

Jungle... zoektocht... je weg vinden... in het leven, dat een ondoordringbaar oerwoud lijkt...
De jungle kan ook het onbewuste voorstellen en ook daarin kun je verdwalen...
Alle meiden zijn aspecten van jouzelf; één is heel eigenwijs... :)
Niet meer naar links kunnen... links is de intuïtieve kant, de kant van inkeer, afzondering, spirituele ontwikkeling enz. Die is even afgesloten en dus moet je naar rechts... de praktische kant... praktische zaken...
Eén van de meiden... een deel van jezelf, valt in het water... wordt overspoeld door emoties... zij is heel bang en steekt een hand uit om gered te worden...
In de droom wordt ze opgegeten door pirhana's... symbolisch natuurlijk... aangevallen en opgeslokt door de harde buitenwereld... een subjectief gevoel... de angst dat je het misschien niet redt...

Schildpadden zijn hele goede zwemmers en hebben een schild ter bescherming (ook tegen pirhana's). Ze zijn vanwege dat schild ook aardesymbolen en dat past bij de praktische weg die je hebt te gaan. Ze zitten aan een touw dat jij moet vastpakken, een reddingslijn, en ze bijten en spugen gif: misschien een aanwijzing dat je meer voor jezelf moet opkomen, maar het kan ook betekenen dat je ziet dat je je in je schulp hebt teruggetrokken en flink van je afbijt... Het zijn er twee omdat je hier misschien tegenstrijdige gevoelens bij hebt. Voor de symbolische betekenis kun je uitgaan van één schildpad.

De schildpad is dus verbonden met de aarde. De in verhouding tot zijn lichaam machtige poten geven hem een stevige basis. Ze zijn enigszins naar buiten gespreid voor een optimale grip en door de stand van zijn poten lijkt hij de aarde te willen omarmen. De schildpad is afgeschermd naar de hemel door zijn schild, dat als een perfecte helm voor rugdekking zorgt. Vanuit het schild levend als in een veilig huis, is zijn kwetsbare zijde gericht naar de aarde, die haar energie daardoor onbelemmerd naar hem kan uitstralen. Niets ervan kan verloren gaan: het schild vangt iedere trilling en vibratie op en weerkaatst het in het lichaam van de schildpad. De schildpad bevindt zich daarom in een voortdurend liefdevol bad van energie van moeder Aarde. Je hebt die energie nodig voor het voeden van je basis, je aardegevoel en je zelfvertrouwen.

De grootste kracht van de schildpad is geduld. Hij moedigt je aan om dingen in hun eigen tempo te laten gebeuren. Zoek uit of dit het moment is om bescherming te zoeken en je terug te trekken in de veiligheid van je schild. Of is dit een tijd van langzaam maar zeker op je doel afgaan? Als je stopt met jezelf te dwingen, kun je contact maken met wat je werkelijk wilt. Als je je gekwetst voelt of pijn hebt, adviseert de schildpad je om nu je gevoelens van verdriet, kwaadheid, angst en pijn ook te uiten op een plek waar je je veilig voelt. Anders zullen die gevoelens je blokkeren in het vervolgen van je weg. Iedereen heeft schilden ontwikkeld om zich te beschermen tegen pijn. Wat is jouw schild? Voldoet het nog of ben je eruitgegroeid en moet je een nieuw schild maken? De schilpad moedigt je aan om onder ogen te zien waar je je nu tegen probeert te beschermen. Leer van de schildpad de juiste zelfbescherming en luister in je schild naar wat je jezelf te zeggen hebt.

Een hotel is een tijdelijke woonplek... je bent op doorreis... naar iets nieuws.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

Lieve Ricca,

Je slaat de spijker op z'n kop. Heel helder, laat het eerst even bezinken...
.... mijn dank is groot!

Veel liefs,
Sun

Sunchild

Lieve Ricca,

Help mij hiermee, alsjeblieft. Er staan veel herkenningspunten in de droom en dan toch kom ik er niet uit voor mezelf. De laatse paar maanden, heb ik nergens meer zin in. Nergens meer in. Wil niet meer werken, wordt nog maar zelden enthousiast over iets. Ik begrijp dat niet van mezelf. Vind het nog eng ook. Het liefst zit ik de hele dag en doe ik niets. Vanuit mijn gevoel is er niets aan de hand, het voelt ook fijn. Mijn verstand vertelt mij, dat ik daar de huur niet mee betaal en dat maakt mij wel bang. Ik had gehoopt dat ik nu ergens zou zijn, waarop ik op mijn plekje ben, werk doen wat ik leuk vind en daarmee ook mijn geld verdienen kan.

Dacht dat de rust, die ik nu ervaar, betekende dat ik tegen mijn stroom in, aan het zwemmen was. Nu ben ik daarmee gestopt, alleen vind ik de nieuwe stroom niet, althans mijn verstand kan het niet zien/begrijpen... Snap jij je?