Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een waarschuwing?

Gestart door Opti-Mystique, juni 05, 2006, 19:46:18 PM

Opti-Mystique

Hi allemaal,

Allereerst voor een ieder wat zonnige groeten vanuit Hurghada. Tis hier fantastisch en ik neem de zon eind van de week mee terug naar de Lage Landen... ;)

Nope, ben niet (meer) zo verslaafd aan CathWeb dat ik zelf vanuit Egypte inlog om mee te lezen en meer, maar er moet me ff iets van het hart dat me bezighoud en ik hoop dat er mensen zijn die me iets kunnen vertellen naar aanleiding van het navolgende:

de eerste nacht van mijn vakantie, hoorde ik tegen de ochtend op de rand van waken en slapen een heldere stem die zei: "Dolf, ik wil je waarschuwen"...

Ik kan me minimaal 3x herinneren een dergelijke stem gehoord te hebben, die zich sterk onderscheidt van het "praten" in mijn dromen, maar eerder bleef het bij het roepen van mijn naam.
Mijn eerste reactie was: "Sh*t; ik sta wagenwijd open" en als in een reflex sloot ik me af. "Stom" natuurlijk, want ik was toch erg benieuwd naar wat er zou volgen, maar uiteraard kreeg ik niets meer te horen.

De avond erop heb ik voor het slapen gaan gevraagd, of ik alsnog de boodschap mocht ontvangen en ik kreeg een droom die me nogal benauwd: ik droomde dat ik voor een doktersonderzoek ging, de aanleiding was een andere maar ik weet niet meer welke, en de dokter maakte een gaatje in mijn rechter oksel. Hij stak daardoor een kleine camera o.i.d. en zei tegen me: "ik zie draadvorming, dat is een voorloper van kanker"...
Verder herinner ik me nog dat ik zag dat het gaatje in mijn oksel niet nabloedde en dat ik later in mijn droom mijn moeder belde en in tranen zei: "Mam, ik ben me kapot geschrokken!!"...

Nou voelen jullie 'm vast al aankomen: in het licht van voorgaande weet ik niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Ik heb me sowieso voorgenomen om thuis ff het Internet op te gaan en te gaan zoeken op deze "draadvorming".

Ik wil aan de droomontrafelaars hier vragen of jullie wellicht iets aan droomsymboliek herkennen. Ik ben daar onvoldoende in thuis noch ben ik medisch onderlegd en heb dus geen handvaten aan wat de dokter in de droom me vertelde. Ik zou graag weten of ik de inhoud/verklaring van deze droom in de symboliek moet zoeken of elders...

Momenteel ben ik voornamelijk aan het genieten van m'n vakantie, maar ik moet toch bekennen dat het af en toe weer opkomt in m'n gedachten en dat ik me er soms wat ongemakkelijk bij voel...

Wil iemand hier iets aan opmerken?
Thanx...

Liefs van (een steeds bruiner wordende) Dolf :P

rosie989

#1
Lieve Dolf,

Je droomt dat de arts (de zelfgenezer in jezelf) met een camera een draadvorming vind. Deze draadvorming is een bepaalde energie die je onder de arm meeneemt.

Deze draadvorming was kwaadaardig. Kanker in dromen zie ik als een negativiteit (angst) van jezelf, deze draag je mee onder je armen. Deze was een voorloper van kanker, een voorloper zie ik als iets wat jou niet opvalt...is een voorloper, maar je hebt het ontdekt!

Draden of bedradingen, draadvormingen ...

Op een website vond ik dat draad symbool staat voor lot en karma.
Zelf interpreteer ik deze vaak als symbool van verbindingen, of energieen.

Het is nu nog maar draadvorming misschien dat je nu al snel ontdekken kan voor jezelf wat het is, zodat je je bewust bent van de vorming, en dan kan het transformeren in positief.


De avond ervoor droomde je dat je een stem hoorde..

De stem die je gehoord hebt, zou jouw hoge stem kunnen zijn die zeer intens kan reageren , zelfs je  lichaam in de droom kan hier sterk op reageren. Je waarschuwt jezelf  En ja je eerste reactie als je je hoge stem echt hoort in een droom kan zijn ...jeetje wat is dit?? Omdat deze zeer intens is...je reactie was meteen afsluiten..omdat je dacht te ver open te staan..dit is wel jammer, maar de hoge stem kan zo'n trilling geven...die gaat door merg en been..omdat hij heel helder kan zijn.

Probeer de droom niet al te letterlijk te nemen, want dat wekt zorgen en angst..geniet nog lekker van je vakantie!!

CiteerMomenteel ben ik voornamelijk aan het genieten van m'n vakantie, maar ik moet toch bekennen dat het af en toe weer opkomt in m'n gedachten en dat ik me er soms wat ongemakkelijk bij voel...

Ik denk dat zodra je je bewust word wat je mee draagt onder je arm, dat deze gedachten dan ook weer verdwijnen..

Misschien een goed idee om aan je droom begeleider te vragen welke "last" je mee draagt onder je arm..zodat het misschien wat duidelijker voor je wordt. :-*

Ik bedenk me ineens iets,..een voorloper...-kanker-angst..

Pas op dat je geen angst gaat vormen voor de ziekte, (voorloper)..en bedenk...JIJ bent NIET je gedachten..dus laat je niet verleiden/leiden door de angst..deze gedachten komt voort uit angst, en angst is een gevoel/emotie.


Liefs rosie

Ricca

Lieve Dolf,

Ik ben er vrij zeker van dat je de droom symbolisch mag zien. Dromen kúnnen ons wel op een ziekte attent maken, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat dat gebeurt in de wel zéér alledaagse vorm van een dokter die een onderzoek doet en dan met een kant-en-klare diagnose komt. Het onbewuste is heel wat creatiever!

Kanker is een angstsymbool en kan voor élke angst staan. Alleen het wóórd kanker roept al angst op. Het gaat om een angst waarmee je je moet verstaan, anders blijft deze 'woekeren' of 'aan je vreten'. Kanker kan ook op een innerlijke disharmonie wijzen. Angst is het tegengestelde van liefde.

In de oksels zitten lymfeklieren die met de afweer te maken hebben. Afweer (afweren, buitensluiten, niet binnenlaten) is de tegenpool van liefde. Liefde, in welke vorm dan ook, heeft altijd een element van binnenlaten. Je hebt de boodschap van de heldere stem afgeweerd, niet binnengelaten... De droom is volgens mij geen herhaling van die boodschap, maar laat je de reden zien voor je afwerende houding: angst. De diepere betekenis van de afweer is de weerspiegeling van de mogelijkheid van innerlijke kwetsbaarheid. Het is de verstrengeling (draadvorming? - web - verwevenheid) van emotionele en mentale factoren die kwetsbaar maakt.

Lymfe heeft te maken met emotionele verwerkingen, vooral op het gebied van het liefdesleven. Misschien wilde de stem je liefdevol waarschuwen voor kwetsbaarheid op dit gebied?

Liefde = binnenlaten = vrouwelijke energie. Afweer = mannelijke energie. Misschien vandaar de rechter oksel? Ik dacht ook nog aan kanker = Kreeft (cancer), maar weet dat niet in de interpretatie in te passen.

Anyway, een fijne vakantie verder!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

#3
Citaat van: Ricca op juni 06, 2006, 14:10:58 PM
Ik dacht ook nog aan kanker = Kreeft (cancer), maar weet dat niet in de interpretatie in te passen.

Liefs,
Ricca



Oh, mag ik het alsjeblieft proberen????????? Oeps te laat  :-[ Ben jij, Dolfje, geen gevoelig kreeftje  ;D



Citaat van: Ricca op juni 06, 2006, 14:10:58 PM
Anyway, een fijne vakantie verder!

Inderdaad !!!

;)

Opti-Mystique

Hi allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties; het doet me goed deze te lezen.

Yep Sun; ik ben inderdaad een gevoelig Kreeffie. Dat zou best een zienswijze kunnen zijn. Na het lezen van jullie reacties, kan ik het ook plaatsen in het kader van de recente gebeurtenissen: ik ben namelijk 2 dagen voor mijn vertrek iemand tegengekomen die nogal een indruk op me heeft gemaakt... in emotionele/relationele zin. Wat dat betreft interpreteert Ricca dit erg nauwkeurig.
Het tijdstip van de dromen en het verwerken van de indrukken van de 2 dagen voorafgaand aan mijn vakantie, zouden dus logisch samenvallen... En meer betrekking op mezelf dan dit Sun, zou het niet kunnen hebben. En het is volledig wederzijds (ik ga deze maand failliet aan sms uit het buitenland... hihi... :P ;D) My God... pas 2 dagen samen geweest en stapels sms/mail weggewerkt door de vakantie... maar het gevoel dat dit altijd al zo heeft moeten zijn...  :o ??? :-X.... :) :D ;D....  :-* :P 8)

Wat me vooral opvalt, is hoe ik ben veranderd in de processen van het afgelopen anderhalf jaar, sinds ik mijn vorige relatie verbroken heb. Ik ervaar vooral en ben me erg bewust van wat ik voel, dat ik voel en ben de "zin" van het als vanzelfsprekend aannemen kwijt... Het ziet ernaar uit dat dit is wat ik gewenst heb, en ben me terdege bewust van de exclusiviteit van wat ik aangereikt krijg.

Een heerlijke ervaring, geloof zelfs dat ik een soort van een beetje heel ernstig verliefd aan het worden ben, maar ik zou het niet kunnen rijmen met een waarschuwing die ik mezelf zou geven... Ben namelijk voor het eerst niet bang om op m'n b*k te gaan en voel geen behoefte om mezelf ergens tegen te beschermen... Bewust dan althans...

Misschien moet ik mezelf nog ontdoen van het laatste restje "instinctieve" bescherming alvorens ik er werkelijk in duik??

(Ver)Liefs van Dolf ;)

Sunchild

Citaat van: Opti-MystiQue op juni 07, 2006, 19:34:25 PM
Een heerlijke ervaring, geloof zelfs dat ik een soort van een beetje heel ernstig verliefd aan het worden ben, maar ik zou het niet kunnen rijmen met een waarschuwing die ik mezelf zou geven... Ben namelijk voor het eerst niet bang om op m'n b*k te gaan en voel geen behoefte om mezelf ergens tegen te beschermen... Bewust dan althans...


Dat is erg grappig, ben nu een paar uur aan het mediteren geweest om mijn angsten te ervaren en mezelf de nodige vragen te stellen. Volgens mij lees ik het antwoord in jouw reactie terug  :D

Dat je (helder-ziend  ::) en ) verliefd bent, is wel duidelijk en er is een kant van mezelf die wilt zeggen "Ga ervoor" aan de andere kant, wie ben ik, moet het blijkbaar zelf nog leren.

Als je maar wel dat zonnetje met je mee brengt, belofte maakt schuld (aan meer dan alleen sms-jes  ;D)

Liefs,
Sun

Opti-Mystique

#6
Citaat van: Sunchild op juni 07, 2006, 20:10:19 PM
..."Ga ervoor" aan de andere kant, wie ben ik, moet het blijkbaar zelf nog leren...

Het laatste gebeurt vanzelf, wanneer je jezelf het eerste toestaat. ;)

Citaat van: Sunchild op juni 07, 2006, 20:10:19 PM
...belofte maakt schuld (aan meer dan alleen sms-jes  ;D)...

Uhm... kan eventuele inlossing ook op rekening tot volgende maand? Dat komt me net iets beter uit! :P

Hahaha!!

Liefs, Dolf

PS: je zal maar bijna jarig zijn... want ik ben niet het enige gevoelige Kreeffie toch?! 8)

Dragonvlaai

Hey Optie.

Weet je, je kunt je natuurlijk altijd laten checken. Het klinkt misschien heel nuchter, maar waarom niet?

Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je je gewaarschuwd voelt en als je ook nog ns gevoelig bent...blijf je misschien toch eraan denken.

Dus niet omdat ik denk dat er iets is hoor! Maar ik zou dat wel hebben en eh...ik ben een keer ook zo gewaarschuwd en dat was dus wél een echte waarschuwing.... . En ehm, voordat je denkt  ::) dat ik je bang wil maken: checkerdiecheck, dan weet je t zeker en dan weet je misschien ook meteen wat die droom je echt wil zeggen....

En misschien moet je gewoon oppassen voor vrouwen met een borstvergroting die via de oksel is gedaan ( dat kan )... of iemand in de buurt die dat gaat doen.  ;)

Geniet van je holiday!!!


Ricca

#8
Citaat van: Opti-MystiQue op juni 07, 2006, 19:34:25 PM...  :o ??? :-X ....   :) :D ;D....  :-* :P 8)

Mooie legging, Dolf! ;D

En veel geluk. :)
From Ricca with Love