Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

2 helicopters..

Gestart door rosie989, mei 30, 2006, 08:39:31 AM

rosie989

Hoi,

Ik zie van boven af 2 helicopters in de ene zit een overleden oom van me en in de andere zit mijn moeder. Mijn overleden oom en zijn gezin zitten in deze van bovenaf ziend de linker helicopter en vallen mijn moeder aan, waardoor ze gaat wiebelen met de helicopter, ik kon me goed herinneren dat ze ermee lachte, omdat ze zich niet liet pakken..
Ze heeft zich dan ook “goed “aan de grond gekregen zonder ongelukken ofzo, alleen wiebelde de heli heel erg maar toch kon ze hem goed besturen. En aan de grond zeten.

Ik keek toe vanaf boven eigenlijk, ik bevond mij op een hoger vlak..en keek er recht op…was heel raar want ik was ook in de helicopter van mijn moeder aanwezig zeg maar ik kon ook kijken naar de andere helicopter en zag daar mijn overleden oom zo lachen , van ik pak je wel..maar mijn moeder lachte ook en ik die daarboven was hielp haar met het "niet vallen"

Nu is mijn vraag eigenlijk over deze droom..
In hoeverre associeer je je moeder in dromen? Kunnen dat aspecten van jezelf zijn? Zoals moederlijke gevoelens of iets in deze richting? Ik had het idee, (misschien is het zelfs zo) Dat mijn lichaam zich bevond in de helicopter, (ik lijk erg op mijn ma, uiterlijk..) en mijn hogere zelf een stuk hoger was dan mijn lichaam(klinkt zo raar) Wel zeker meters hoger was ik...

Kun je ook het uiterlijk betrekken als jezelf?

Ik moet wel even erbij vermelden dat Mijn partner en ik gisteren een meningsverschil hadden. Wij zitten op dansles en oohh wat zijn wij beiden eigenwijs...als ik een foutje maak tijdens dat dansen dan lach ik en ga meteen weer verder...Als hij een foutje maakt dan is hij boos op zichzelf en blijft daar over door zeuren(net zolang tot ik me eraan irriteer)(hij blijft dan mijn aandacht trekken, op een negatieve manier :-\)
Dus heb ik duidelijk aangegeven dat ik dat niet leuk vind, omdat het dan min of meer de sfeer verpest. Hij vond dat ik water bij de wijn moest doen omdat hij "gelijk"had over het feit dat hij een perfectionist is en ik me daar bij neer moest leggen. (omdat hij zo is ...hehehe)

Maar ik leg me daar niet bij neer omdat ik van mening ben dat geen respect voor elkaar is. Hij werd natuurlijk nog bozer ;D Want rosie legde zich daar niet bij neer,(zoals ik eigenlijk voorheen wel deed) maar meteen maakte ik mij ook los van gedachten erover en liet hem in zijn waarde over zijn mening..Dus liet los...en ging verder..zonder rare beelden in mijn gedachten te creeren. :D

Ik merkte dat hij dat wel deed, haha omdat ik niet kon slapen ik heb me geprobeert even af te sluiten daarvoor. En ben gewoon in slaap gevallen..

Maar het gekke is dat mijn oom die overleden was in die heli zat, zijn er dan eigenschappen te vergelijken met..oohh pling wacht even....ik zie het..
De overleden oom (met alle respect voor die man) wou altijd gelijk hebben, haha ik kan daar nu erg om lachen moet ik eerlijk zeggen, toen niet want toen wou ik zelf mijn gelijk halen altijd.. :P

Het was heel goed te zien hoe de heli's in botsing kwamen , maar het was de bedoeling zeg maar om mijn moeder echt neer te halen. En dat is niet gelukt.

Dus denk ik dat ik met mijn hogere zelf verbinding had op dat moment, en daar naar heb geluisterd. Wat goed, eigenlijk..

Hoe de dingen zich in dromen kunnen manifesteren geweldig!

Rosie

Ricca

Een helicopter vliegt door het element lucht, voortbewogen door een enorme propellor van maaiende gedachten die een hoop herrie maken. Vaak aanvalsgedachten...
Ik vind Zwaarden Ridder uit de Crowley tarot, met de propellor op zijn hoofd, altijd erg op een helicopter lijken.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

::)Ja inderdaad nu je dat zegt daar had ik nog niet bij stil gestaan dat is op de crowley ook duidelijk te zien.

Wat ongelooflijk dat de symbolen die ik zie in mijn dromen vaak betrekking hebben op het tarot.

Is wel grappig dat in de droom duidelijk te zien is dat de ene helicopter aanvalt en de andere dan neerdaalt, op een goede manier, met voetjes weer op de grond.

Ik zie dit wel als positief aspect eigenlijk want door zijn standvastige mening (man van de helicopter) laat hij (de ander) even zien om uit de gedachten te blijven, ik zie het als een soort hulp wat leuk...

Rosie

Ricca

Lieve Rosie,

Je bent er al achter dat je moeder in deze droom jóuw rol vertolkt. Dit wordt verschuiving genoemd: een gebeurtenis die je in het waakleven hebt ervaren, wordt in de droom in een andere context geplaatst (in een andere omgeving of in een andere persoon). De gebeurtenis zélf blijft min of meer gelijk. In de droom heb je de onenigheid met je man verschoven naar een ander strijdtoneel (luchtgevecht met helicopters) en naar andere personen (je moeder en je oom), zodat je er van buitenaf naar kunt kijken. In kwesties die we zelf niet zo fraai vinden, is het vaak gemakkelijker om naar een ander te kijken dan naar onszelf.

De verschuiving naar een persoon die je ként (in dit geval je moeder) is nooit toevallig. Het wijst er ook op dat je bepaalde eigenschappen met je moeder gemeen hebt. Niet het moederschap en ook niet het uiterlijk, maar de persoonlijke eigenschappen die in de droom tot uiting komen (en daardoor zou de droom tevens tot meer begrip voor háár kunnen leiden...).

Ik zie de afloop van de droom ook heel positief. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

Hoi lieve ricca,

Dat deze droom positief is is zeer zeker!

En ja ik ben me van veel dingen bewust geworden, van mezelf...en ik ben trots dat ik het durf..

En nu ik steeds dichter bij mezelf kom te staan, zie ik ook dat mijn eigen dromen uitleggen stukken beter gaat!

Citeergemakkelijker om naar een ander te kijken dan naar onszelf

Dat is zeer zeker zo ben ik helemaal met je eens, en dat ondervind ik nu! Geweldig is dat!

Ja ....met heel mijn hart...veel meer begrip!

Bedankt lieve ricca :-*