Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

heilige communie

Gestart door rosie989, mei 28, 2006, 12:08:24 PM

rosie989

Vannacht droomde ik over mijn dochtertjes.

Mijn oudste dochter is 7 en doet volgend jaar mei haar eerste communie. Mijn 2e dochtertje is 5 en zit nog in de kleuterklas.

Ik bevond me vannacht in deze kleuterklas. Het was wel gewoon een klaslokaal en er waren veel moeders aanwezig die aan het wachten waren op hun kindje. Ook de schooljuf was aanwezig. Mijn dochtertje van 5 die wou haar communie al gaan doen :o de school vond dat wel goed. Boven bevonden zich de kinderen in hun ondergoed die stonden te wachten tot dat ze naar beneden mochten komen zodat hun mammies ze om konden kleden.

De juf vroeg me "waarom mag ze nu haar communie nog niet doen" Ik dacht bij mezelf ik heb niet eens een mooie jurk voor mijn kleine meid en zei dit ook..toen gaf de juf mij een wit jasje ze zei zo van "doe dit dan maar aan"

Ik vond het maar niks want dan zou ze niet krijgen wat de oudste zou krijgen. Ik kon geen verschil maken.

Ik zeg tegen de juf"mijn oudste doet volgend jaar haar communie, en misschien is het leuk dat ze de communie samen doen dan heb ik 2 vliegen in 1 klap" De juf keek me aan en had zoiets van waarom zo moielijk doen als het eigenlijk makkelijk kan, ik zei nog dat ik had beloofd dat het kindje mooi mocht zijn net zoals haar grote zusje..ik kon haar dat niet aandoen en voelde me er niet fijn onder..

Ik zag de moeders met mooie jurken klaar staan voor hun meiden...

Ergens voelde ik dat de juf dacht, ja maar dit wist je toch van te voren...je had allang tijd gehad om een mooie jurk te kopen..voor dat kind..en dat ik dit niet mocht ontnemen..

Ik ben weggelopen uit de klas met mijn dochter aan de hand en pijn in het hart..

Wat ik had het kunnen weten maar niet aan toegegeven...dat was een zin die me erg bij is gebleven :o

Communie = overgave aan god???

Toen ik wakker werd wou ik terug gaan dromen om het toch te gaan doen..want ik wist dat het verkeerd was om niet de heilige communie te laten doen :-\

Rosie

Ricca

Lieve Rosie,

Communie is spiritueel voedsel.
De kleuterschool staat voor spelenderwijs leren.
Alle personen in de droom zijn aspecten van jouzelf.

Als je het verhaal van de droom even helemaal vergeet en vooral kijkt naar jouw gevoelens in de droom, zie je dat ze sterk overeenkomen met wat ik bij de olifant (andere droom) schreef over het oervertrouwen. Een olifant is trouwens ook een moedersymbool (matriarchaat: het oudste vrouwtje leidt de kudde) en in deze droom ben je in je moederrol...

Citaat van: Ricca op mei 26, 2006, 16:21:48 PMAls dat oervertrouwen (tijdelijk) slaapt, heb je steeds het idee dat er nog iets gedáán moet worden, dat er iets op de loer ligt om, juist als je heerlijk tevreden met jezelf bent, naar je uit te vallen en tegen je te roepen: "Aha! Hier had je nog niet aan gedacht. Toch nog iets verkeerd gedaan".

In de droom ben je (zonder speciale verwachtingen?) in de kleuterklas van je dochtertje voor wat waarschijnlijk gewoon een leuke dag moet worden... Je wacht rustig op je dochtertje (het kinderlijke en zuiverste stukje van jezelf). Maar plotseling komen de dingen in een stroomversnelling. Het blijkt dat je dochtertje nú al haar eerste communie wil doen, veel sneller dan je gedacht had... Het overvalt je en je bent er niet op voorbereid (niet voor een mooi jurkje gezorgd). Het spirituele voedsel dient zich sneller aan dan je gedacht had. Innerlijk (het kind) ben je er helemaal klaar voor. Maar je uiterlijke, volwassen zelf houdt nog vast aan een vooropgezet idee over hoe de dingen zouden behoren te zijn (speciaal jurkje e.d.).

Je hebt het gevoel dat de juf denkt dat je het eigenlijk had moeten wéten, van die communie, dat je je beter had moeten voorbereiden, dat je nalatig bent geweest... Dit is een soort zelfverwijt. De juf weerspiegelt het stemmetje in jezelf dat zegt: "Aha! Hier had je nog niet aan gedacht. Toch nog iets verkeerd gedaan". In haar blik lees je ook: "Waarom zo moeilijk doen als het eigenlijk makkelijk kan?"

Uiteindelijk loop je weg met je dochtertje en met pijn in het hart omdat je haar voor jouw gevoel iets ontneemt... Je bent teleurgesteld omdat je niet op je innerlijke weten vertrouwd hebt. De droom vraagt je om erop te vertrouwen dat alles zich op het juiste moment aandient. Maar probeer ook je volwassen gecompliceerdheid los te laten en sta jezelf toe spelenderwijs (als een kleuter) en met vooral veel plezier te leren. :D Je doet helemaal niets verkeerd. Behalve wanneer je jezelf verwijten maakt dat je iets 'had moeten weten'. Wees blij dat je het nu weet! :-*

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

rosie989

Even kijken of dat ik het in de juiste woorden neer kan zetten..

De communie-"catie" tussen de denkgeest en met wat werkelijk IS ...kon ik nog niet toelaten in de droom..omdat ik nog niet ZAG dat nu eigenlijk gewoon nu is zoals hij is..

CiteerDe droom vraagt je om erop te vertrouwen dat alles zich op het juiste moment aandient.

inderdaad dit klopt ik had weinig geduld en ben mij hiervan NU ook al weer bewust...heerlijk..het maakt niets uit wanneer het komt...ik neem zoals het is nu..

Nogmaals erg bedankt Ricca..mijn dromen hebben  hele sterke belangrijke aanwijzingen voor me..en ben ik ook blij dat ik ze hier heb neergezet zodat ik ze kan terug lezen..

Rosie

rosie989

Even kijken of dat ik het in de juiste woorden neer kan zetten..

De communie-"catie" tussen de denkgeest en met wat werkelijk IS ...kon ik nog niet toelaten in de droom..omdat ik nog niet ZAG dat nu eigenlijk gewoon nu is zoals hij is..

CiteerDe droom vraagt je om erop te vertrouwen dat alles zich op het juiste moment aandient.

inderdaad dit klopt ik had weinig geduld en ben mij hiervan NU ook al weer bewust...heerlijk..het maakt niets uit wanneer het komt of niet komt...ik neem zoals het is nu..

Nogmaals erg bedankt Ricca..mijn dromen hebben  hele sterke belangrijke aanwijzingen voor me..en ben ik ook blij dat ik ze hier heb neergezet zodat ik ze kan terug lezen..

Rosie