Blinkende zwarte, halfronde "punt" laarzen

Gestart door Anja, maart 31, 2024, 18:37:16 PM

Anja

Ik zag vannacht een paar zeer mooie lange, zwart blinkende hoge laarzen. De punt was ovaalvormig, in ieder geval niet scherp.

Die laarzen zeggen mij op zich, dat ik op financiële zekerheid mag rekenen. Die (half) ronde punt geeft daarbij ook nog eens liefde aan, in ieder geval een vorm van spirituele bescherming. Zo voelt dat voor mij tenminste maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
Die zwarte kleur geeft mij dan weer een gevoel van mysterieuze kracht (zal ik ongetwijfeld hebben maar dat kan een nader beter beoordelen) maar helaas ook van kwade opzet door de omgeving. Dat laatste is voor mij momenteel makkelijk verklaarbaar, daar er e. e. a. in mijn woonomgeving negatief verandert.

Wie heeft er ook ooit eens (zwarte) laarzen in zijn/haar droom gezien? Wie ziet hier nog meer wat in?


Een mooie paasgroet van ANJA

Carla

Hoi Anja,

Ik kan me zo niet herinneren of ik weleens specifiek over laarzen heb gedroomd. Het zien van zulke zwart blinkend hoge laarzen associeer ik met kracht en zelfvertrouwen. De ovale vorm van de punt zou misschien kunnen aangeven dat er nog steeds openheid en vriendelijkheid aanwezig is in deze eigenschappen. Het kan ook wijzen op een verlangen naar macht of controle in bepaalde aspecten van je leven.

In ieder geval denk ik dat deze droom kan worden geïnterpreteerd als een teken van groei en potentieel succes, vooral op het gebied van zelfexpressie en assertiviteit. Kun je daar iets in herkennen?

Birgit

Beste Anja,

De laarzen zijn heel typisch. De gedachte die bij me binnen sprong was:
Stoer, een madame die van wanten weet en niet met zich laat sollen. Een beetje wat Carla schreef.

Ook dacht ik aan een oud verhaal: "De gelaarsde kat"


zie: Misschien herken je hierin iets.

Het verhaal gaat over de verdeling van de nalatenschap van een eenvoudige molenaar, die aan zijn drie zoons alleen de molen, een ezel en een kat naliet. De oudste zoon erfde de molen, de tweede zoon een ezel. Voor de jongste zoon bleef alleen de kat uit de graanschuur over. De kat bleek echter intelligent en inventief te zijn, en vroeg zijn meester om een paar laarzen en een zak. Nadat hij van de molenaarszoon een paar laarzen had gekregen, ving hij een konijn. Vervolgens begaf de gelaarsde kat zich met het konijn naar het koninklijk hof en verlangde de koning zelf te spreken.

Hij zei: "Sire, ik breng U een konijn uit het gebied van de Markies van Carabas", want zo had de kat de jongste zoon van de molenaar betiteld. Na de overhandiging van een paar patrijzen en ander klein wild, altijd namens de Markies van Carabas, kwam de gelaarsde kat voldoende in de gunst van het hof om aan de weet te komen wanneer de koning en zijn mooie dochter de weg naar de rivier zouden opgaan. Hij vroeg alle boeren langs de route om tegen de koning te zeggen dat het land toebehoorde aan de Markies van Carabas.

"Als je doet zoals ik zeg", zei de gelaarsde kat tegen zijn meester, "zul je je fortuin maken. Je hoeft alleen maar te gaan baden in de rivier op de plaats die ik je zal aanwijzen. Laat de rest maar aan mij over."

Zo kwam het dat, toen de koninklijke stoet de rivier naderde, de kat uitriep: "Help, help, de Markies van Carabas verdrinkt!" De naakte, natte molenaarszoon werd uit het water gered, in koninklijke gewaden gewikkeld en in de koninklijke koets gezet. Het verhaal ontwikkelt zich op de verwachte wijze en de mooie dochter en de "Markies" leefden lang en gelukkig.

De kat bewees zijn eigenaar overigens meerdere diensten. Zo is er het verhaal van de oger, wiens kasteel de kat voor de markies had bestemd. De kat overtuigde de menseneter ervan zich in een muis te veranderen, die de kat vervolgens opat.

De kat werd een zeer gerenommeerde persoonlijkheid in de huishouding van de markies en hoefde niet langer muizen te vangen, behoudens dan voor zijn vermaak.


Mvg.

Birgit

Anja

@Birgit,
Stoer, van wanten weten en niet met me laten sollen; die eigenschappen zullen eerder vroeger dan later gaan uitkomen! Ze zien me nu nog voor een lief (gelaarsd) katje aan, eentje die je zonder handschoenen kan aanpakken. Ze gaan er nog achter komen! Het begin is er ;)

@Carla, aangezien ik van wanten weet, boek ik vroeg of laat succes! Ik voel zeker groei en potentieel. Bedankt!



ANJA