Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

duiven in een tasje

Gestart door Dragonvlaai, mei 24, 2006, 12:05:59 PM

Dragonvlaai

Haiiiiiii

Ik heb een droom gehad en die ging ongeveer zo:

Ik kreeg van een goede vriendin ( ik was bij haar thuis ) een wit gehaakt tasje met vrij lange hengsels. Echt zo'n hippiedingetje. In dat tasje zaten allemaal babyduifjes, beetje lelijk maar ook wel weer schattig. Ik kreeg de opdracht voor die duifjes te zorgen totdat ze groot genoeg waren om te vliegen. Het was dan zo dat ik één kans had om ze vrij te laten en daarna niet meer en ik weet niet precies meer waar dat nou vanaf hing. In ieder geval ontwikkelde ik met één van die duifjes ( die had zo'n kuifje babyhaartjes op zn hoofd ) een speciale band en ik wist dat ik m los moest laten op een gegeven moment. In mijn droom was het de hele tijd nacht. Het moment kwam uiteraard dat ik de duifjes ging loslaten en die goede vriendin van mij, die vrij spiritueel is en ouder dan ik, zei: je hebt één kans om ze los te laten, maar als er ook maar één duifje terugkomt naar dat tasje dan komen ze allemaal terug en zit je er weer aan vast! ik ging dus vol spanning op het balkon staan en liet die duifjes los. Ik weet nog dat ik hoopte dat ze niet terugkwamen maar dat éne duifje waar ik een band mee had, kwam natuurlijk wel weer naar me toe en hup, meteen de hele groep daarnaa ook. Ze vlogen allemaal weer in dat tasje - dat ik overigens op mijn buik had hangen de hele droom door. Stiekum was ik blij met dat ene duifje maar niet met al die andere. Die vriendin van mij ontpopte zich á la minute als een serpent en schreeuwde mij de huid vol dat ik het niet goed gedaan had. Terwijl IK in weze NIETS had gedaan. Ik had er eigenlijk geen invloed op. Het enige wat ik dacht was: heb ik zet te vroeg laten vliegen? Had ik iets langer moeten wachten en waren ze dan niet teruggekomen? Nu zit ik er wéér aan vast.....

Vragen uit deze droom:
- wat symboliseert dat tasje?
- wat symboliseren die duifjes en dat speciale duifje?

Wie heeft ingevingen?

Liefs

peter put

mischien is je tas een voorwerpje waarin je je hogere emoties bewaart( en niet toont). 1 hiervan wil je houden, maar deze is verbonden aan de andere duiven. je duiven allemaal loslaten betekent mischien een totaal loslaten van je intenties en gevoel
tegenover het aardse(om zo meer de lucht te kunnen voelen).
als je 1 niet kan loslaten, dan sleurt de rest je terug naar die gevoelens die je niet wilt of durft los te laten...en blijft je tasje gevuld en gevangen.

sorry als het je niets zegt...interpreteren ben ik nog aan het leren

peter
µ

Palomino

Lieve Dragonvlaai,

Je droom is gevoelsmatig heel duidelijk voor me, maar ik kan het nog niet echt onder woorden brengen.
Het witte tasje symboliseert het nestje, je draagt het op je buik en dat geeft moederlijke, verzorgende, voedende (baarmoeder) gevoelens aan...tegelijkertijd ook iets moeten loslaten dat je koestert , iets dat al klaar is om zijn vleugels uit te slaan, nog niet durven...>> het duifje met het kuifje...

Ik hoop later een beetje duidelijker te kunnen zijn... ::)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Dragonvlaai

HI!

Peter, wat jij zegt klopt ergens wel, voor mijn gevoel pak jij de essentie of diepere betekenis van die droom. Ik begrijp je niet helemaal - maar dat begrijp jij denk ik wel  :-\

Palo,

Het heeft idd te maken met een verzorgend aspect van mezelf - ik denk dat het te maken heeft met een man ( o jee ALTIJD weer die mannen ) die ik los moet laten, althans mijn gevoelens voor hem dan. Ik bleef echter altijd een deur open houden en durfde het niet af te sluiten. Dat die spirituele vriendin zo kwaad op me werd staat denk ik voor het spirituele aspect in mijzelf wat niet kon accepteren dat ik mij verloor in zoiets aard en - eerlijk is eerlijk - een foute situatie die  (en dat is waar jouw interpretatie in terugkomt) voortkwam uit een gevoel dat ik hem wilde verzorgen of zelfs redden.

Peter, ik ben de laatste tijd een balans aan het zoeken tussen hoger bewustzijn en een aards bestaan. Klinkt ook lekker vaag, maar ik begrijp daarom wel wat jij bedoelt...denk ik ;D

ik hoor t wel..
bedankt!!!!!

Palomino

Lieve Dragonvlaai,

Ik weet nog steeds niet helemaal hoe ik het duidelik onder woorden kan brengen, maar ik ga een poging wagen... :P

De oudere spirituele vriendin vertegenwoordigt m.i. jouw wijsheid; de wetenschap dat het beter is om iets/iemand los te laten als de tijd daarvoor zich aandient... gevoelsmatig, intuïtief weet je dat ook.
...Zoals een moedervogel instinctief nooit haar jongen zal tegenhouden als de tijd zich aandient om uit te vliegen als ze volgroeid zijn.

De oudere spirituele vriendin wordt boos als de hele meute weer terug komt vliegen naar het tasje, jouw buik, hun nest....Je bent eigenlijk een beetje boos op je zelf omdat je niet kunt loslaten wat eigenlik klaar is.

De duifjes komen terug omdat jij weer voor ze wil zorgen, je wil ze weer koesteren. Maar het zorgen vóór betekent ook dat je er weer zorgen bij hebt...
Van het één (het ene duifje, één zorg) komt het ander (andere duifjes, andere, meerdere zorgen).
Ik denk dat je droom je duidelijk wil maken dat het tijd is om los te laten i.p.v. vast te houden.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

Lieve Dragonvlaai,

De duif is de vogel van Aphrodite (Venus) en staat voor vredige en liefdevolle gedachten en gevoelens, voor tederheid, vriendelijkheid, zachtaardigheid en vergeving. Duiven loslaten is een mooi symbool voor vrede & vrijheid, voor pacifisme en voor vrijheid geven aan het mooiste in jezelf...

De ene duif waar je een speciale band mee hebt, staat voor vrede met jezélf, van jezelf houden, jezelf vergeven e.d. Wanneer je vrede met jezelf hebt (van jezelf houdt of jezelf vergeeft), heb je vanzelf ook vrede met anderen, kun je van anderen houden en anderen vergeven... (de andere duiven volgen die ene alsof ze met een onzichtbaar elastiekje aan elkaar zitten). Stiekem ben je wel blij met het ene duifje, maar niet met al die andere...

De vriendin (je wijze, spirituele zelf of ware zelf) heeft jou de babyduifjes gegeven om ze in jezelf in een soort buidel (het tasje op de buik; buidel = moederlijke zorg) eerst te laten groeien en dan de vrijheid te geven.

Waar het idee vandaan komt dat je maar één kans hebt om ze allemaal los te laten, weet ik niet. Op dit moment slaat bij jou een opvallend geheugenverlies toe... ('ik weet niet precies meer waar dat nou vanaf hing'). Het lijkt bijna alsof je jezelf bij voorbaat een excuus geeft om het niet opnieuw te hoeven proberen wanneer het niet lukt... En wanneer het later inderdaad mislukt, ontpopt de vriendin zich als een serpent en schreeuwt jou de huid vol dat je het verkeerd hebt gedaan. Op dit moment is zij zeker niet je ware zelf, maar een andere kant van jezelf, die zichzelf (jou) grote verwijten maakt. Zelfverwijten... Nog geen vrede met jezelf... Dus het was inderdaad nog te vroeg voor het vrijlaten. Je wáre zelf is altijd juist herkenbaar aan het feit dat ze géén verwijten maakt, nooit veroordeelt.  

Waarom heb je jezelf voorgehouden dat er maar één kans is? Zolang de duiven bij je terugkomen hebben ze gewoon nog je aandacht en toewijding nodig. Een mens kan altijd opnieuw beginnen. We krijgen eindeloos veel kansen. :)  

Het is de hele droom nacht... Misschien moet het eerst licht worden (bewustwording) voordat je de duiven vrij kunt laten.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Dragonvlaai

Thanx, heb je een pb gestuurd