Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

nieuw gedroom

Gestart door peter put, mei 21, 2006, 16:36:07 PM

peter put

aan lieve Ricca(en alle lieve alle geintereseerden..) Ook ik heb maar een slome internetverbinding en de digitale versies die ik heb van "ervaringen" zijn momenteel enkel op mijn harddisc(en in bezit van aan wie ik ze heb gemaild). ik heb juist 'geblogd' maar na 1 mgbyte moest ik stoppen(te weinig voor deze hersenpan zijn ontvankelijkheid). bloggers.nl/pp zou je iets moeten tonen, maar mischien is het me niet gans gelukt(gans= niet het dier, maar de term 'helemaal' in het vlaams)..ik zal verdere pogingen melden...

zoet gedroom met spinsels van honing gewenst tot u...

peter

peter put

op : bloggers.nl/pp/ kan je het eerste procentje afbeeldingen vinden, alreeds...

peter

Ricca

Ik zie dat het gans gelukt is. :)

En zo is-ie aanklikbaar:
http://www.bloggers.nl/pp
From Ricca with Love

peter put

dankje lieve ricca, voor de aanklikbaarheid, binnen een weekje echter zal deze link waarschijnlijk 'non-existent' zijn, omwille van het feit dat het maar een megabytje aan afbeeldingen kan tonen . een serieuzer project is op komst...

fladderend rond de hypofyse...

peter

Palomino

Hoi Peter,

Ik heb ook even een kijkje genomen in de weblog van jouw hersenpan  ;) en was zeer onder de indruk van de puurheid die van je tekeningen uitgaat...zacht zonder soft te zijn...liefdevol, prachtig  :)

liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

peter put

:-[heel hartelijk bedankt voor het complimentje, beste
palomino...

je bent de eerste persoon die deze 'emotie'(zacht zonder soft, zoals liefdevol zonder meligheid)vermeld(en aanvoelt) bij het bekijken van mijn schetsen...

van bepaalde dingen die ik heb 'gezien' tracht ik de 'levenskracht' of essentie ervan (het procent dat ik hiervan aanvoel)mee om te zetten in lijnen en kleuren...
Mischien blijft er ook iets van mijn eigen essentie achter...

een 'projekt' is onderweg(lees : binnen zovele weken...)

gedag

peter

peter put

aangezien de hoeveelheid 'data' zal het 'project' langer duren...
ondertussen dit:

de 2 volgende beelden voelen aan alsof ze weer een stapje terug gaan
na het mammoet-ontmoeten...

ik vind deze beelden nu al redelijk 'vreemd' en als mijn terugzappen tot de

Bron zou leiden, kan ik waarschijnlijk nog enkel termen zoals energie,licht

en kleur vermelden...

1: vanuit een ovaalvormig ruimteschip heb 'ik' uitzicht op het volgende:
Net voor de geopende 'deur' is een buitenaardse figuur in silouhet

zichtbaar(+nog enkele lampen en structuren van de bouw van dit 'schip')
Het uitzich is een landsdchap met weing bewolkte hemel + heuvels en wat

verdord weideland. 2 vormen zijn zeer zichtbaar. de vorm lijkt op een

mamoet, maar de kleur is wit met enkele blauwe elementen in. Het heeft

dus ook iets weg van grote kristallen ofzo iets....

2:(ik zie dit na het vorige beeld, maar het is in 'rewind', dus even

achteruit 'denken'):
Vanuit de 'ramen' van het voertuig is er een vorm zichtbaar. deze vorm

heeft een soort functie als 'baken' en heeft denk ik te maken met

planeten die rijp of gereed zijn voor 'iets'...
Het ziet eruit als een gouden balkvorm met geledingen...

als ik mag zet ik mijn (nu nog niet klare)schetsen er binnenkort even bij.
(zonder weer een blogsite te moeten opstarten)

weer een andere normale mededeling van

peter

peter put

hier dus de 'zichten';het 2e beeld komt 'voor' het eerste, maar heb ik

hierna gezien(ziets als terugzappen)
het 3de is eentje dat ik al meer heb gezien, vooral de structuur van dit

schip is reeds scherp geweest. waar dit tussen past weet ik nog

niet(puzzel,puzzel)...

http://i106.photobucket.com/albums/m265/peterput/roots1.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m265/peterput/roots3.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m265/peterput/roots2.jpg

Ricca

Lieve Peter,

Dat is mooi dat we de beelden ook kunnen zien. :)

Ik zie het ruimteschip als je eigen onderzoekende geest die alle ruimte heeft om te reizen en/of zich te verruimen. De ruimtewezens zie ik als interdimensionale vrienden die je helpen of toezicht houden op je groei. Stoffelijke wezens (aliens) of onstoffelijke wezens (gidsen, engelen). Ben benieuwd of je dat zelf ook zo ziet.

Je zegt dat de beelden aanvoelen alsof ze een stapje terug gaan na het mammoet-ontmoeten. Ik neem aan dat je bedoelt een stapje terug in de tijd... of in het geheugen van de aarde... Dat gevoel had ik ook. Alsof hier het concept mammoet begint uit te kristalliseren... Zijn vorm, maar ook zijn betekenis in relatie tot alle andere aspecten van de schepping. Kristalwit (stralend wit met een blauwachtige kristallen tint, zoals van pasgevallen sneeuw) is de kleur van de essentie van het leven en een teken van hoge spirituele afstemming...

Tegelijkertijd doen de vormen me ook aan ijs denken (wat ook kristalachtig is), aan resten van de ijstijd of aan iets dat in de tijd bevroren is (frozen in time), een vastgelegde herinnering... Kristallen hebben geheugen.

En als ik even de symbolische betekenis (van de mammoet) van oervertrouwen erbij haal, zou je ook kunnen zeggen dat dit vertrouwen zich nu (in jou of in deze tijd) begint uit te kristalliseren. Of misschien wil het beeld alleen maar zeggen: heb vertrouwen...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

peter put

je 'plant' je interpretatie wederom in zovele mooie lagen...

het beeld van de 2 'aliens' + schip heb ik nog 'gezien', het is in die mate 'tijdloos' of statisch(tot nu toe). het lijkt me ook eerder een invitaite tot 'opstijgen' ipv van een landing(het is wel eerst geland).

De 2 andere beelden beginnen een patroon te vormen...het zijn opvolgende fragmenten van een soort achterwaarts gedraaid 'filmpje'...ik besef nu terug dat ik vroeger ook beelden heb gezien 'voor' de mammoet', zo herinner ik me nu redelijk wat beelden van rotstekeningen, sommigen beelden ook een ruimteschip of niet zo aards(of neanderthaler)-uitziende dingen uit...
(om precies te zijn, moet ik gaan speuren in mijn puber-aantekeningen)

een ruimteship voert je niet alleen doorheen ruimte, maar mogelijk ook doorheen andere factoren van de natuurwetten(symbolisch?)
in dit aspect kan ik me voor mezelf geen beter object indenken als ik sommige beelden bedenk die ik heb ervaren...

Interdimensionale vrienden zou ik zeer graag hebben, ..aangezien mijn basisvisie op de realiteit verbonden is aan de theorie van het 'multi-versum' heb ik hier zeer zeker 'openheid' toe.
Dit overschrijd(zoals de meeste van mijn berichten) zeer zeker het 'droomforum', maar ik heb inderdaad al sinds 'vroeg' meer van deze wezens gezien,verschillende rassen, en sommigen voelden eerder aan als begeleidend...Een vrouwelijke versie hiervan zie ik het meeste, en al sinds mijn kindheid

Het idee dat ik ergens een verbondenheid kan ervaren met het geheugen van moeder aarde, is ook natuurlijk 'verfrissend', doch besef ik mischien pas binnenkort wat dit inhoud(ik begin hier in het wakende leven ook wel gevoeliger voor te worden)

Ook begin ik inderdaad meer vertrouwen te krijgen in bepaalde aspecten, deze zijn vooral gericht naar de Bron toe en naar mijn stukje eventueel Hogere zelf.+ in een mogelijke betekenis van wat ik 'zie'..

Ik besef dat kristallen een soort geheugen hebben, ik kan me niet permiteren om overal ter wereld mijn voorhoofd hierop te leggen, mischien kan ik dit plaatselijk doen met een stukje van mijn geest?

vree danku allesinds, het is alsof je me begeleid op mijn 'tocht', met meerwaarde van wat ik zelf ervaar...

peter

peter put

Deze daterend van deze nacht, geef ik zelf een 8 op 10 inzake de intensiteit van het bewuste aspect...10 is voor mij al eerder zoals een visioen of uittredingservaring.

Het betreft vooral vlieg-ervaringen over steden, zeen en tussen wolken. Ik kan zeer precies manouvreren en flitsende snelheden bereiken.
Bij een van deze zeetochten 'waai' ik ook rond 3 groene zeilbootjes.
Er is een tussenstuk in deze tochten, waarbij ik mijn kledij afdoe en compleet naakt terug ga vliegen. Dit verhoogt het gevoel van de windstromingen en vliegsensaties. bij een tussenlanding waarbij ik een historisch gebouw binnentreed, is er even wat kleine schaamte, aangezien 3 donkerharige dames een beetje giegelen omwille van mijn look naturelle. deze schaamte zet ik opzij en treed ter exploratie dit gebouw binnen.
De tocht doorheen de wolken komen tegen het laatst en zijn tegen suizende snelheden...
(nog geen afbeeldingen beschikbaar, het zou al eerder een soort snel flashy filmpje moeten worden om de sfeer weer te geven.)
peter

Palomino

Hoi Peter Pan  ;),

Wat een heerlijke droom zeg  :D !
Het lijkt mij dat deze droom je wil bevestigen dat je heel goed in je vel zit...je krijgt er vleugels van !En je bepaalt helemaal zelf je tempo en waar je heen vliegt.Je Hogere Zelf...? Niets en niemand kan je tegenhouden en je omdat je je zo goed voelt, kun je je helemaal laten zien zoals je bent (naakt). Het fractietje schaamte dat je voelt, laat je snel achter je en je gaat verder op onderzoek.
Het feit dat je de kledij afdoet en naakt weer terug vliegt, vind ik toch wel een beetje uittredingsachtig...je laat immers je stoffelijk omhulsel achter... :)
Misschien dan toch een 8.5 ?

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

peter put

Danku voor de respons, ik had even niet aan de 'pan' vergelijking gedacht,toch bedankt.
Je interpretatie stelt heel veel zelf - vertrouwen voor; iets wat ik eigenlijk niet altijd bezit. ik besef dat dit een kwestie van aanboren inmezelve is. Ik heb wel heel de dag me een beetje affirmatief gevoeld.."..'bijna' alles gaat lukken vandaag ("alles" is wat veel gevraagd)"zinnetje kwam in me op...mijn haraatje(zie hara(centrum) was zeer voelbaar tevens.
Omdat gij het zijt zal ik het 8.7 geven...
peter

peter put

...
had peter pan ook geen last van zijn schaduw? :-\
...
gedag;

dit was geen droom,maar ook geen beeld;
het was alsof ik me ruimtelijk 'in het beeld' bevond;

het beeld zelf stond 'stil',
ik begaf me naar het centrum van het beeld.
het centrum was een witte lichtbundel, of cocon.
de 'emanerende' circels hiervan bevatten raden(zoals een wiel) en
verschillende figuren.
er zijn zo bvb 'versies' van mezelve te zien in verschillende 'aspecten'
(westers,oosters,vrouwelijk,mannelijk,een figuur op de knieen, een
rechtopstaande...). hoe dichter bij het centrum, hoe puurder en
lichtgevender de figuren werden.
als deze vormen leken gemaakt uit energie+kleur...
'ik zelf'(de 'ik' die de andere 'ik's' kon bekijken) droeg een donkerblauw
gewaad...

geluiden;
zonder beeld had ik een 'ruimtelijk' gevoel hierbij;
1 hoorde 2 maal geluiden van 'tropische' vogels. ik hoorde verschillende
soorten en het leek ook (door de aard+weerkaatsing van de geluiden)alsof het hoge bomen en een soort jungle betrof..

muziek;
daarna volgde een soort afrikaanse percussie-muziekje +
een indisch sitar refreintje...

bepaalde beelden die ik eveneens heb, zijn minder prettig;
meermaals heb ik rampbeelden gezien(overstromingen enzo), overlaatst een soort tornado ...
enkele andere zijn meer figuursgebonden gericht;
even geleden zag ik het gelaat van een klein meisje + daarna een soort
afgelegen tuinhuisje...
gisteren had ik het volgend beeld;
het was een auto die terwijl hij snel reed, een vuilniszak uitwerpte.
het was donker, de omgeving was een autobrug met uitzicht op een
beneden-vallei. bij het uitwerpen van de vuilniszak waren fel de rode
lichten bij het afremmen zichtbaar...

doeisels

peterken